Halkla İlişkiler ve Reklamcılık | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI006 | ||||
Ders İsmi: | Dijital Medya Okuryazarlığı | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. ZUHAL SÖNMEZER | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Zuhal Sönmezer | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dijital medyada üretilen metinsel, görsel, video, infografik, emoji ve semboller bağlamındaki içeriklerin bireysel ve toplumsal yaşama etkilerini analiz etmektir. Bu anlamda dijital platformlarda algoritmaların bireysel karar mekanizmalarını nasıl ve hangi yollarla yönlendirdiği medyanın mesaj ve etki teknikleri açısından incelenecektir. Ders kapsamında, teyit ve doğrulama platformlarının kullanımı, dijital vatandaşlık kavramı bağlamında hak ve sorumluluklar, dijital nefret söylemi, siber zorbalık ve siber tacize karşı alınacak önlemler ele alınacaktır. Ayrıca, sosyal medya okuryazarlığı ve dijital dünyada karşılaşılması olası tehditlerle mücadele etme yolları üzerinde durulacaktır. |
Dersin İçeriği: | Dijital medya okuryazarlığı dersi, katılımcıların dijital içerikleri anlamalarını, eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirmelerini ve etkili bir şekilde kullanmalarını sağlamak amacıyla çeşitli konuları kapsamaktadır. Derste dijital medyanın tarihsel süreci, dijital içerik analizi, eleştirel düşünme biçimleri, dijital güvenlik ve gizlilik, etik ve sorumluluk, dijital vatandaşlık konuları işlenecek ve dijital medya okuryazarlık faaliyetlerinin ülkemiz ve dünyadaki son durumu aktarılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Dijital medyanın tarihçesi ve kuramsal boyutu hakkında konuşabilir. 2) Dijital medyanın kullanımında içeriklerin etkileri hakkında bilgi sahibi olur. 3) Dijital medyadaki ifade biçimlerini doğru bir şekilde analiz eder. 4) Dijital medyanın olumlu ve olumsuz yönlerini öğrenir 5) Dijital medyayı okuma becerisini kazanırken aynı zamanda bir içerik üreticisi adayı olarak dijital medyayı yazma aşamasında sorgulayıcı/eleştirel tutum ve davranış yeteneği geliştirir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Medya Okuryazarlığı ve Dijital Medya Okuryazarlığı Temel Kavramlar | |
2) | İnternet Teknolojilerinin Tarihçesi, Gelişimi ve Küreselleşme | |
3) | Dijital Medyada Dezenformasyon, Manipülasyon ve Propaganda | |
4) | Dijital Medyada Baskı ve Çıkar Grupları | |
5) | Dijital Demokrasi ve Dijital Vatandaşlık | |
6) | Dijital Medyanın Olumlu ve Olumsuz Yönleri | |
7) | Dijital Medyada Etik ve Kişisel Veri Kavramı | |
8) | Dijital Medyada Ulusal ve Uluslararası Güvenlik | |
9) | VİZE | |
10) | Dijital Medyada Nefret Söylemi | |
11) | Dijital Medyada Çocukların Korunması ve Siber Zorbalık/Taciz | |
12) | Dijital Medyada Eleştirel Bakış Açısı ve Teyit/Doğrulama Siteleri | |
13) | Dünyada ve Türkiye’de Dijital Medya Okuryazarlığı Çalışmaları | |
14) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları, makale ve PDF materyaller. |
Diğer Kaynaklar: | Tokgöz, Oya. Temel Gazetecilik, (2015). Ankara: İmge Kitabevi Büyükbaykal Ilgaz, Ceyda. Medya Okuryazarlığı Eğitimi, (2018). İstanbul: DER Yayınları. Gönenç, Özgür. Medyada Algı Yönetimi, (2018). İstanbul: DER Yayınları. Tok, İpek & Ulusoy, Hande. Haber Okuryazarlığı Temel Kavramlar ve Güncel Tartışmalar, (2023). Konya: Literatürk Akademik. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler. | |||||||||||||||
2) Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler. | |||||||||||||||
3) Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler. | |||||||||||||||
4) İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler. | |||||||||||||||
5) Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler. | |||||||||||||||
6) Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler. | |||||||||||||||
7) Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar. | |||||||||||||||
8) Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler. | |||||||||||||||
9) Yönetim becerisine sahiptirler. | |||||||||||||||
10) Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar. | |||||||||||||||
11) Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler. | |||||||||||||||
12) Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler. | |||||||||||||||
13) Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar. | |||||||||||||||
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar. | |||||||||||||||
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler. | |
2) | Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler. | |
3) | Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler. | |
4) | İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler. | |
5) | Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler. | |
6) | Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler. | |
7) | Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar. | |
8) | Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler. | |
9) | Yönetim becerisine sahiptirler. | |
10) | Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar. | |
11) | Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler. | |
12) | Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler. | |
13) | Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar. | |
14) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar. | |
15) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 39 |
Ara Sınavlar | 3 | 11 |
Final | 5 | 21 |
Toplam İş Yükü | 113 |