UNI005 Çağdaş Sanata Girişİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Ağız ve Diş SağlığıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Ağız ve Diş Sağlığı

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI005
Ders İsmi: Çağdaş Sanata Giriş
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. RANA ÖZTÜRK
Dersi Veren(ler): Dr. Rana Öztürk
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, 20. yüzyılın ikinci yarısından itibaren öne çıkmış ve halen günümüz sanatını şekillendirmeye devam eden sanatsal üretim ve tartışmalara dair genel bir bakış sunar. Sanat yapıtları, metin ve sergi incelemeleri aracılığıyla, modernizmden küresel çağdaş sanata geçiş sürecinde değişen üretim ve düşünme biçimleri hakkında öğrencilere aşinalık kazandırmayı hedefler. Ders kapsamında günümüz sanat uygulamalarının fotoğraf, video, yerleştirme, dijital teknolojiler, performans, gibi farklı tekniklerle üretim çeşitliliği ve diğer yaratıcı alanlar ve bilimlerle olan ilişkisi vurgulanır. Çeşitli müze, galeri ve/veya sanatçı atölyelerine geziler düzenlenerek, öğrencilerin sanatı görerek, tartışarak ve araştırma yaparak öğrenmesi amaçlanır.
Dersin İçeriği: Sanat Nedir? Çağdaş Sanat Nedir?
Modern Sanatı Anlamak
Soyut Dışavurumculuk ve Amerikan Modernizmi
Sanat ve Gündelik Nesnelerin Dönüştürülmesi
Sanat Nesnesi, Mekan, İzleyici: Minimalizm’den Enstalasyon Sanatına
Kavramsal Sanat: Sanatın Nesnesi Sorgulanıyor
Sanatta Feminist Müdahaleler
Sanatın Sonu Tartışmaları: Warhol, Pop Sanat ve Tüketim Kültürü
Sanat ve Kimlik Sorgulamaları
Beden Sanatı ve Performans
Katılımcı Sanat: İlişkisel Estetik ve Sanatta Toplumsal Kaygılar
Sanat ve Küreselleşme

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenci 1950’lerden bugüne sanatsal üretimlere dair genel bir bilgi edinir.
2) Öğrenci çağdaş sanat pratiklerini etkileyen eleştirel düşünme biçimleri ile genel tarihsel bağlamları öğrenir.
3) Öğrenci küresel çağdaş sanatın ortaya çıkışının koşul ve nedenlerinin farkına vararak farklılaşan modernizm anlayışını kavrar.
4) Öğrenci çağdaş sanat yapıt ve sergilerini izleme, tartışma ve değerlendirme becerileri edinir.
5) Öğrencinin sanatın temel aktör ve kurumsal yapılarına dair bilgi ve farkındalıkları artar.
6) Öğrenci çeşitlilik içeren bir üretim alanı olarak sanatın farklı yaratıcı alanlar ve disiplinlerle ilişkisini kurar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sanat Nedir? Çağdaş Sanat Nedir? Her hafta, haftanın konusuyla ilgili okuma parçaları ve video izleme ödevleri.
2) Modern Sanatı Anlamak Her hafta, haftanın konusuyla ilgili okuma parçaları ve video izleme ödevleri.
3) Soyut Dışavurumculuk ve Amerikan Modernizmi
4) Sanat ve Gündelik Nesnelerin Dönüştürülmesi
5) Sanat Nesnesi, Mekan, İzleyici: Minimalizm’den Enstalasyon Sanatına
6) Kavramsal Sanat: Sanatın Nesnesi Sorgulanıyor
7) Sanatta Feminist Müdahaleler
8) Sanatın Sonu Tartışmaları: Warhol, Pop Sanat ve Tüketim Kültürü
9) Sanat ve Kimlik Sorgulamaları
10) Beden Sanatı ve Performans
11) Katılımcı Sanat: İlişkisel Estetik ve Sanatta Toplumsal Kaygılar
12) Sanat ve Küreselleşme
13) Genel Tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Whitham, Graham & Pooke, Grant (2018) Sanatı Anlamak, İstanbul: Hayalperest Yayınevi

Whitham, Graham & Pooke, Grant (2018) Çağdaş Sanatı Anlamak, İstanbul: Hayalperest Yayınevi

Hopkins, David (2018) Modern Sanattan Sonra: 1945-2017, İstanbul: Hayalperest Yayınevi

Diğer Kaynaklar: Antmen, Ahu (2013) 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, İstanbul: Sel Yayıncılık.

Honour, Hugh & Fleming, John (2015) Dünya Sanat Tarihi, İstanbul: Alfa Yayıncılık.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Alanıyla ilgili etik ilke ve kuralları bilir ve uygular.
3) Sterilizasyon ve dezenfeksiyon çalışmalarında görev alır.
4) Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir.
5) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.
6) Ağız ve Diş Sağlığı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
7) Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler, bu konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir.
8) Etkili iletişim kurar,
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
10) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
11) Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur.
12) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
13) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
14) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile alanı ile ilgili, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir.
15) Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.
16) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak diş kliniğinin idamesine yardımcı olur; diş tedavisi sırasında asistanlığı yürütür.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Alanıyla ilgili etik ilke ve kuralları bilir ve uygular.
3) Sterilizasyon ve dezenfeksiyon çalışmalarında görev alır.
4) Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir.
5) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.
6) Ağız ve Diş Sağlığı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
7) Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler, bu konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir.
8) Etkili iletişim kurar,
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
10) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
11) Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur.
12) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
13) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
14) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile alanı ile ilgili, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir.
15) Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.
16) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak diş kliniğinin idamesine yardımcı olur; diş tedavisi sırasında asistanlığı yürütür.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 25
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 65
Sunum / Seminer 11 12
Ödevler 4 8
Ara Sınavlar 1 3
Final 1 3
Toplam İş Yükü 130