UNI005 Çağdaş Sanata Girişİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Yazılım MühendisliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Yazılım Mühendisliği

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI005
Ders İsmi: Çağdaş Sanata Giriş
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. RANA ÖZTÜRK
Dersi Veren(ler): Dr. Rana Öztürk
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, 20. yüzyılın ikinci yarısından itibaren öne çıkmış ve halen günümüz sanatını şekillendirmeye devam eden sanatsal üretim ve tartışmalara dair genel bir bakış sunar. Sanat yapıtları, metin ve sergi incelemeleri aracılığıyla, modernizmden küresel çağdaş sanata geçiş sürecinde değişen üretim ve düşünme biçimleri hakkında öğrencilere aşinalık kazandırmayı hedefler. Ders kapsamında günümüz sanat uygulamalarının fotoğraf, video, yerleştirme, dijital teknolojiler, performans, gibi farklı tekniklerle üretim çeşitliliği ve diğer yaratıcı alanlar ve bilimlerle olan ilişkisi vurgulanır. Çeşitli müze, galeri ve/veya sanatçı atölyelerine geziler düzenlenerek, öğrencilerin sanatı görerek, tartışarak ve araştırma yaparak öğrenmesi amaçlanır.
Dersin İçeriği: Sanat Nedir? Çağdaş Sanat Nedir?
Modern Sanatı Anlamak
Soyut Dışavurumculuk ve Amerikan Modernizmi
Sanat ve Gündelik Nesnelerin Dönüştürülmesi
Sanat Nesnesi, Mekan, İzleyici: Minimalizm’den Enstalasyon Sanatına
Kavramsal Sanat: Sanatın Nesnesi Sorgulanıyor
Sanatta Feminist Müdahaleler
Sanatın Sonu Tartışmaları: Warhol, Pop Sanat ve Tüketim Kültürü
Sanat ve Kimlik Sorgulamaları
Beden Sanatı ve Performans
Katılımcı Sanat: İlişkisel Estetik ve Sanatta Toplumsal Kaygılar
Sanat ve Küreselleşme

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenci 1950’lerden bugüne sanatsal üretimlere dair genel bir bilgi edinir.
2) Öğrenci çağdaş sanat pratiklerini etkileyen eleştirel düşünme biçimleri ile genel tarihsel bağlamları öğrenir.
3) Öğrenci küresel çağdaş sanatın ortaya çıkışının koşul ve nedenlerinin farkına vararak farklılaşan modernizm anlayışını kavrar.
4) Öğrenci çağdaş sanat yapıt ve sergilerini izleme, tartışma ve değerlendirme becerileri edinir.
5) Öğrencinin sanatın temel aktör ve kurumsal yapılarına dair bilgi ve farkındalıkları artar.
6) Öğrenci çeşitlilik içeren bir üretim alanı olarak sanatın farklı yaratıcı alanlar ve disiplinlerle ilişkisini kurar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sanat Nedir? Çağdaş Sanat Nedir? Her hafta, haftanın konusuyla ilgili okuma parçaları ve video izleme ödevleri.
2) Modern Sanatı Anlamak Her hafta, haftanın konusuyla ilgili okuma parçaları ve video izleme ödevleri.
3) Soyut Dışavurumculuk ve Amerikan Modernizmi
4) Sanat ve Gündelik Nesnelerin Dönüştürülmesi
5) Sanat Nesnesi, Mekan, İzleyici: Minimalizm’den Enstalasyon Sanatına
6) Kavramsal Sanat: Sanatın Nesnesi Sorgulanıyor
7) Sanatta Feminist Müdahaleler
8) Sanatın Sonu Tartışmaları: Warhol, Pop Sanat ve Tüketim Kültürü
9) Sanat ve Kimlik Sorgulamaları
10) Beden Sanatı ve Performans
11) Katılımcı Sanat: İlişkisel Estetik ve Sanatta Toplumsal Kaygılar
12) Sanat ve Küreselleşme
13) Genel Tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Whitham, Graham & Pooke, Grant (2018) Sanatı Anlamak, İstanbul: Hayalperest Yayınevi

Whitham, Graham & Pooke, Grant (2018) Çağdaş Sanatı Anlamak, İstanbul: Hayalperest Yayınevi

Hopkins, David (2018) Modern Sanattan Sonra: 1945-2017, İstanbul: Hayalperest Yayınevi

Diğer Kaynaklar: Antmen, Ahu (2013) 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, İstanbul: Sel Yayıncılık.

Honour, Hugh & Fleming, John (2015) Dünya Sanat Tarihi, İstanbul: Alfa Yayıncılık.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri ve yazılım mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2) Karmaşık yazılım mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir yazılım sistemini, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama, gerçekleştirme, sınama, doğrulama, ölçme ve bakımını yapma becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4) Yazılım mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya yazılım mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve yazılım mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Yazılım mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın yazılım mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; yazılım mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve yazılım mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2) Karmaşık yazılım mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir yazılım sistemini, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama, gerçekleştirme, sınama, doğrulama, ölçme ve bakımını yapma becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4) Yazılım mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya yazılım mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve yazılım mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Yazılım mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın yazılım mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; yazılım mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 25
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 65
Sunum / Seminer 11 12
Ödevler 4 8
Ara Sınavlar 1 3
Final 1 3
Toplam İş Yükü 130