Dersin Amacı: |
Öğrencilerin işletme ve işletmenin çevresinde yer alan sosyal sorumluluk, etik, ekoloji, sürdürülebilir büyüme gibi faktörler hakkında bilgi sahibi olmalarını, ders kapsamında yer alan güncel konu ve kavramları öğrenip, bu yolla hızlı ve doğru kararlar alabilmelerini, dolayısıyla çalışacakları işletmelerde başarılı olabilmelerini sağlamak. |
Dersin İçeriği: |
Dersin Tanıtımı ve Temel Kavramlar, İşletme Modelinin İncelenmesi, Amaçlar Hiyerarşisinin İncelenmesi, Küreselleşmenin işletmeler üzerindeki etkisi, Çevre Faktörü Olarak Teknoloji, İşletmelerde Sosyal Sorumluluk Kavramı ve sosyal Sorumluluk Sahibi Yönetim Anlayışı, İşletmecilikte Etik Kavramı ve Konuya İlişkin İkilemler, İşletmelerde İmaj, İşletmecilikte Sürdürülebilir Kalkınma, Çevre Faktörü Olarak Hissedarlar ve Kurumsal Yönetişim, Çevre Faktörü Olarak Medya, İşletmecilikte Ekolojik Yaklaşımlar, İşletmecilikte İtibar, İşletmecilik ve 21. Yüzyıl |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin Tanıtımı ve Temel Kavramlar |
|
2) |
İşletme Modelinin İncelenmesi |
|
3) |
Amaçlar Hiyerarşisinin İncelenmesi |
|
4) |
İşletmeler ve küreselleşme |
|
5) |
İşletmeler ve teknoloji |
|
6) |
İşletmelerde Sosyal Sorumluluk Kavramı ve Sosyal Sorumluluk Sahibi Yönetim Anlayışı |
|
7) |
İşletmecilikte Etik Kavramı ve Konuya İlişkin İkilemler |
|
8) |
Arasınav |
|
9) |
İşletmelerde İmaj |
|
10) |
İşletmecilikte Sürdürülebilirlik kavramı |
|
11) |
Çevre Faktörü Olarak Hissedarlar ve Kurumsal Yönetişim |
|
12) |
İşletmeler ve Medya |
|
13) |
İşletmecilikte Ekolojik Yaklaşımlar |
|
14) |
İşletmecilikte İtibar |
|
15) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Hem kuramsal hem de uygulamalı eğitim sunarak öğrencileri akademik ve iş hayatına hazır eder. |
|
2) |
Kitle iletişim araçlarına eleştirel bir bakış açısı kazandırır. |
|
3) |
İngilizce müfredat ile öğrencilerin uluslararası boyutta piyasayı ve akademik çalışmaları orijinal kaynaklardan takip etmelerini sağlar. |
|
4) |
Kamera önü, kamera arkası, reji, haber merkezi, ışık, ses, kurgu, yönetmenlik, görüntü yönetmenliği, senaryo yazarlığı gibi mesleklerde uzmandır. |
|
5) |
Ders veren medya profesyonelleri sayesinde öğrenciler sektöre hazır hale gelir.
|
|
6) |
Kısa ve orta metrajlı filmler, senaryo, belgeseller ve TV programları gibi üretim becerileri edinir. |
|
7) |
Görüntü teknolojilerine ait temel bilgi ve deneyime sahip olur. |
|
8) |
Sektörel işbirlikleri sayesinde profesyonel iş hayatına atılır. |
|
9) |
Uygulanan müfredat sayesinde farklı medya çalışmalarına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır. |
|
10) |
Stüdyo ortamında alınacak teknik eğitimle birlikte öğrenciler deneyim sahibi olarak sektörde kendine yer edinir. |
|
11) |
Grup çalışmalarıyla birlikte müzakere etme, inisiyatif alma gibi becerilere sahiptir. |
|
12) |
Medya etiği ve iş ahlakı ile ilgili temel değerler edinir. |
|
13) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|
14) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|