Dersin Amacı: |
Öğrencilerin işletme ve işletmenin çevresinde yer alan sosyal sorumluluk, etik, ekoloji, sürdürülebilir büyüme gibi faktörler hakkında bilgi sahibi olmalarını, ders kapsamında yer alan güncel konu ve kavramları öğrenip, bu yolla hızlı ve doğru kararlar alabilmelerini, dolayısıyla çalışacakları işletmelerde başarılı olabilmelerini sağlamak. |
Dersin İçeriği: |
Dersin Tanıtımı ve Temel Kavramlar, İşletme Modelinin İncelenmesi, Amaçlar Hiyerarşisinin İncelenmesi, Küreselleşmenin işletmeler üzerindeki etkisi, Çevre Faktörü Olarak Teknoloji, İşletmelerde Sosyal Sorumluluk Kavramı ve sosyal Sorumluluk Sahibi Yönetim Anlayışı, İşletmecilikte Etik Kavramı ve Konuya İlişkin İkilemler, İşletmelerde İmaj, İşletmecilikte Sürdürülebilir Kalkınma, Çevre Faktörü Olarak Hissedarlar ve Kurumsal Yönetişim, Çevre Faktörü Olarak Medya, İşletmecilikte Ekolojik Yaklaşımlar, İşletmecilikte İtibar, İşletmecilik ve 21. Yüzyıl |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin Tanıtımı ve Temel Kavramlar |
|
2) |
İşletme Modelinin İncelenmesi |
|
3) |
Amaçlar Hiyerarşisinin İncelenmesi |
|
4) |
İşletmeler ve küreselleşme |
|
5) |
İşletmeler ve teknoloji |
|
6) |
İşletmelerde Sosyal Sorumluluk Kavramı ve Sosyal Sorumluluk Sahibi Yönetim Anlayışı |
|
7) |
İşletmecilikte Etik Kavramı ve Konuya İlişkin İkilemler |
|
8) |
Arasınav |
|
9) |
İşletmelerde İmaj |
|
10) |
İşletmecilikte Sürdürülebilirlik kavramı |
|
11) |
Çevre Faktörü Olarak Hissedarlar ve Kurumsal Yönetişim |
|
12) |
İşletmeler ve Medya |
|
13) |
İşletmecilikte Ekolojik Yaklaşımlar |
|
14) |
İşletmecilikte İtibar |
|
15) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak uluslararası işletmecilik ve ticarete ilişkin geniş ve disiplinler arası bir perspektife sahiptir. |
|
2) |
Uluslararası işletmecilik ve ticaretin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir. |
|
3) |
Uluslararası işletmecilik ve ticaret alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlama bilgisi ve becerisine sahiptir. |
|
4) |
Çeşitli iş ve ticaret problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. |
|
5) |
Uluslararası rekabetin gerekleri ile ülkelerin rekabetçil üstünlüklerini açıklar ve uluslararası çevredeki aktörler ve düzenleyici yapıların işleyişini yorumlar. |
|
6) |
Uluslararası pazar ihtiyaçları dahilinde stratejiler üretmenin ve yeni ticaret projeleri geliştirmenin önemini anlar |
|
7) |
Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve küresel ticaret problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. |
|
8) |
Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. |
|
9) |
Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. |
|
10) |
Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk ve mevzuat bilgisine sahiptir. |
|
11) |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. |
|
12) |
Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. |
|
13) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|