Uçak Teknolojisi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UCT108 | ||||
Ders İsmi: | Havacılık Kuralları | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. ERSAN YÜKSEL | ||||
Dersi Veren(ler): | Ersan YÜKSEL | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Havacılık sektöründe kullanılan dokümanların tanıtılması ve kullanımı |
Dersin İçeriği: | EASA/SHGM Uçuşa Elverişlilik Gereksinimleri: EASA/PART –M, EASA/PART –145, J EASA/PART–66, EASA/PART 147 ve EASA/PART –OPS Ticari Hava Taşımacılığı |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1. Enternasyonal Sivil Havacılık Kuruluşunun etkileri (rolü) bilir. 2) 2.EASA/SHGM Uçuşa Elverişlilik Gereksinimleri: EASA/PART –OPS, EASA/PART –145, J EASA/PART–66, EASA/PART 147 ve EASA/PART -Maintenance bilir. 3) 3. EASA/PART–66, EASA/PART-145, EASA/PART-147 kalite süreçlerini bilir 4) EASA/PART –OPS Ticari Hava Taşımacılığı, havaaracı kayıtlarını, kazakırım kayıtlarını, uçakta bulunmas gereken evrakları, işletmecinin sorumluluklarını, onaylayıcı personel ve onaylayıcı kuruluşların sorumluluklarını bilir, |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Düzenleyici Çerçeve, Havacılık otoritelerinin tanıtılması | |
2) | ICAO, EASA ve SHGM nin rolü | |
3) | Bakım ve Mühendislik Dokümanları, AMM, IPC, SRM, AD, SB, SIL vb. | |
4) | MMEL Master Minimum Equipment List, Minimum Equipment List MEL, DDG | |
5) | Kaza ve Kırım Raporlama, SHT-OLAY | |
6) | Part 66, SHY-66 | |
7) | Part 66, SHY-66 | |
8) | ARA SINAV | |
9) | EASA/PART –Maintenance (Part M) | |
10) | Bakım Programları, Bakım usulleri ve kontrolları; | |
11) | Part-145, Part M, Part 147, Part 21, SHY 145, SHY M, SHY 147, SHY 21 | |
12) | Part-145, Part M, Part 147, Part 21, SHY 145, SHY M, SHY 147, SHY 21 | |
13) | Part-145, Part M, Part 147, Part 21, SHY 145, SHY M, SHY 147, SHY 21 | |
14) | SHY-OPS, EASA/PART–OPS Ticari Hava Taşıyıcıları : Havayolu İşletme Sertifikaları; İşletmecinin sorumlulukları; Uçakta taşınacak dokümanlar; Aircraft placard; | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders Notları |
Diğer Kaynaklar: | SHGM Mevzuatı, Köksal, T.( 2011). Uluslararası Sivil Havacılık Hukuku / International Civil Aviation Law (Ciltli). Adalet Yayınevi |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | ||||||
2) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | ||||||
3) -Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. -Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. -Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | ||||||
4) -Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. -Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | ||||||
5) -Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. -Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | ||||||
6) -Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. -Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. -Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | 1 |
2) | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | 2 |
3) | -Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. -Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. -Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | 2 |
4) | -Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. -Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | 3 |
5) | -Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. -Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 3 |
6) | -Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. -Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. -Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Ödevler | 16 | 16 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 66 |