| Elektrik-Elektronik Mühendisliği (İngilizce) | |||||
| Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey | ||
| Ders Kodu: | TRK102 | ||||
| Ders İsmi: | Türk Dili 2 | ||||
| Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
| Ders Kredileri: |
|
||||
| Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
| Ders Koşulu: | |||||
| Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
| Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
| Dersin Seviyesi: |
|
||||
| Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
| Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. FEYZİ ÇİMEN | ||||
| Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. FEYZİ ÇİMEN |
||||
| Dersin Yardımcıları: |
| Dersin Amacı: | Dil bilinci oluşturmak, öğrencileri okumaya teşvik etmek, Türkçenin zenginliklerini, kurallarını ve özelliklerini tanıtmak; öğrencilerin ilgi alanlarını genişletmek ve anlama (dinleme anlama, okuma anlama), anlatma (konuşma, yazma) becerilerini geliştirmek, onları eleştirel düşünceye ve araştırmaya yöneltmektir. |
| Dersin İçeriği: | Yazılı anlatım türleri, sözlü anlatım türleri, bilimsel araştırma yöntemleri, sözlü sunum türleri. |
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Yazılı anlatım türlerini açıklayabilir. 2) Düşünceyi geliştirme yöntemlerini tanımlayabilir 3) İyi bir anlatımın özelliklerini bilebilir 4) Yazılı ve edebî türlerin temel niteliklerini açıklayabilir 5) Sözlü anlatım türlerini açıklayabilir |
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
| 1) | Yazılı ve Sözlü Anlatım Türlerine Giriş | 1. Hafta Ders Notları |
| 2) | Resmî Yazışma Kuralları | 2. Hafta Ders Notları |
| 3) | Bilimsel Araştırma Süreci ve Kaynak Gösterme | 3. Hafta Ders Notları |
| 4) | Nesnel Eleştirel Yazılı Anlatım Türleri | 4. Hafta Ders Notları |
| 5) | Yazılı Anlatım Türleri I : Makale, Fıkra, Eleştiri, Deneme, Sohbet, Röportaj, Haber, Gezi Yazısı | 5. Hafta Ders Notları |
| 6) | Yazılı anlatım türleri II: Anı, Günlük, İnceleme, Biyografi, Otobiyografi, Bibliyografya | 6. Hafta Ders Notları |
| 7) | Öykü ve Roman | 7. Hafta Ders Notları |
| 8) | Vize | Sınava hazırlık |
| 9) | Anlatı ve Anlatı Yapısı | 8. Hafta Ders Notları |
| 10) | Tiyatro | 9. Hafta Ders Notları |
| 11) | Şiir | 10. Hafta Ders Notları |
| 12) | Sözlü Anlatım Türleri I: Konferans, Söylev, Panel, Forum, Sempozyum, Münazara, Açık Oturum | 11. Hafta Ders Notları |
| 13) | Sözlü Sunumlarda Dikkat Edilmesi Gerekenler I: İletişim, Sunum Başarısı, İletişimde Mesaj | 12. Hafta Ders Notları |
| 14) | Sözlü Sunumlarda Dikkat Edilmesi Gerekenler II: Diksiyon, Diksiyonda Üslup, Diksiyonda Ses | 13. Hafta Ders Notları |
| 15) | Genel Tekrar ve Sınav Öncesi Uygulamalar | Geçmiş Hafta Ders Notları ve Soruları |
| 16) | Final | Sınava hazırlık |
| Ders Notları / Kitaplar: | Barzun, Jacques ve Henry F. Graff. Modern Araştırmacı. Çev. Fatoş Dilber. Ankara: TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları, 2001. |
| Diğer Kaynaklar: | Barzun, Jacques ve Henry F. Graff. Modern Araştırmacı. Çev. Fatoş Dilber. Ankara: TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları, 2001. |
| Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Program Kazanımları | ||||||||||||||||||
| 1) Matematik, fen bilimlerine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahiptir. | ||||||||||||||||||
| 2) Elektrik-Elektronik mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahiptir. | ||||||||||||||||||
| 3) Matematik, fen bilimleri ve Elektrik-Elektronik mühendisliğine özgü konulardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisine sahiptir. | ||||||||||||||||||
| 4) Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi ve bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisine sahiptir. | ||||||||||||||||||
| 5) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisine ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahiptir. | ||||||||||||||||||
| 6) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahiptir. | ||||||||||||||||||
| 7) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Elektrik-Elektronik mühendisliğine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahiptir. | ||||||||||||||||||
| 8) Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisine sahiptir. | ||||||||||||||||||
| 9) Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisine sahiptir. | ||||||||||||||||||
| 10) Bireysel çalışma becerisine sahiptir. | ||||||||||||||||||
| 11) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahiptir. | ||||||||||||||||||
| 12) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | ||||||||||||||||||
| 13) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | ||||||||||||||||||
| 14) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgiye sahiptir. | ||||||||||||||||||
| 15) Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalığa sahiptir. | ||||||||||||||||||
| 16) Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgiye sahiptir. | ||||||||||||||||||
| 17) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgiye sahiptir. | ||||||||||||||||||
| 18) Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahiptir. | ||||||||||||||||||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
| 1) | Matematik, fen bilimlerine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahiptir. | |
| 2) | Elektrik-Elektronik mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahiptir. | |
| 3) | Matematik, fen bilimleri ve Elektrik-Elektronik mühendisliğine özgü konulardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisine sahiptir. | |
| 4) | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi ve bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisine sahiptir. | |
| 5) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisine ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahiptir. | |
| 6) | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahiptir. | |
| 7) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Elektrik-Elektronik mühendisliğine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahiptir. | |
| 8) | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisine sahiptir. | |
| 9) | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisine sahiptir. | |
| 10) | Bireysel çalışma becerisine sahiptir. | |
| 11) | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahiptir. | |
| 12) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | |
| 13) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | |
| 14) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgiye sahiptir. | |
| 15) | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalığa sahiptir. | |
| 16) | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgiye sahiptir. | |
| 17) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgiye sahiptir. | |
| 18) | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahiptir. |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
| Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
| Final | 1 | % 60 |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
| Ders Saati | 14 | 16 | 224 | ||||
| Ödevler | 7 | 0 | 0 | ||||
| Ara Sınavlar | 1 | 0 | 0 | ||||
| Final | 1 | 0 | 0 | ||||
| Toplam İş Yükü | 224 | ||||||