| Dersin Amacı: | Dil bilinci oluşturmak, öğrencileri okumaya teşvik etmek, Türkçenin zenginliklerini, kurallarını ve özelliklerini tanıtmak; öğrencilerin ilgi alanlarını
 genişletmek ve anlama (dinleme anlama, okuma anlama), anlatma (konuşma,
 yazma) becerilerini geliştirmek, eleştirel düşünceye ve araştırmaya yöneltmektir.
 | 
| Dersin İçeriği: | Dil-düşünce ilişkisi, dil-kültür ilişkisi, dilin toplumsal hayattaki önemi, dünya dilleri ve Türkçenin bu diller arasındaki yeri, özellikleri; günümüz Türkçesinin durumu ve sorunları; Türkçe yazım kuralları; etkin okuma ve dinleme; yazılı ve sözlü anlatımın genel kuralları; düşünsel düzen, paragraf ve anlatım biçimleri; resmî yazışmalar.
 
 | 
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | 
| 1) | Türk dili dersinin içeriğinin ve dersle ilgili kaynakların tanıtılması | Kaynakların gözden geçirilmesi | 
| 2) | Dilin tanımı, dil-düşünce ilişkisi, dil-kültür ilişkisi, dilin toplumsal hayattaki önemi Dünya dilleri ve Türkçenin bu diller arasındaki yeri, özellikleri | Her Yönüyle Dil s. 50-68 | 
| 3) | Günümüz Türkçesinin durumu ve sorunları | Türkçe Sorunları Kılavuzu'ndan ilgili yerler ve Ders notları I | 
| 4) | Günümüz Türkçesinin durumu ve sorunları | Türkçe Sorunları Kılavuzu´'ndan ilgili yerler ve Ders notları I | 
| 5) | Türkçe yazım kuralları | Türkçe Sorunları Kılavuzu | 
| 6) | Türkçe yazım kuralları | Türkçe Sorunları Kılavuzu | 
| 7) | Türkçe yazım kuralları | Türkçe Sorunları Kılavuzu | 
| 8) | Vize | Sınava hazırlık | 
| 9) | Etkin okuma ve dinleme | Modern Araştırmacı s. 45-87, Ders notları II | 
| 10) | Yazılı ve sözlü anlatımın genel kuralları | Modern Araştırmacı 2., 5. ve 6. bölümler | 
| 11) | Yazılı ve sözlü anlatımın genel kuralları | Modern Araştırmacı 7. ve 8. Bölümler | 
| 12) | Düşünsel düzen, paragraf ve anlatım biçimleri | Modern Araştırmacı 9. bölüm | 
| 13) | Resmî yazışmalar: Dilekçe, öz geçmiş, iş mektubu, rapor, tutanak | Ders notları III | 
| 14) | Konularla ilgili uygulama çalışmaları | Verilen örnekler üzerinde alıştırmalar | 
| 15) | Konularla ilgili uygulama çalışmaları | Verilen örnekler üzerinde alıştırmalar | 
| 16) | Final | Sınava hazırlık | 
| Ders Notları / Kitaplar: | Alpay, Necmiye, Türkçe Sorunları Kılavuzu, İstanbul: Metis Yayınları, 2004.  Alpay, Necmiye. Dilimiz, Dillerimiz, İstanbul: Metis Yayınları, 2007. | 
| Diğer Kaynaklar: | Barzun, Jacques ve Henry F. Graff. Modern Araştırmacı. Çev. Fatoş Dilber. Ankara: TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları, 2001.  Hepçilingirler, Feyza. Öğretenlere ve Öğrenenlere Türkçe Dilbilgisi. İstanbul: Remzi Kitabevi, 2005.  Her Yönüyle Dil: Ana Çizgileriyle Dilbilim, Ankara: TDK Yayınları, 2003.  Yazım Kılavuzu, Türk Dil Kurumu. Ankara, 2005.  Türkçe Sözlük, Türk Dil Kurumu. Ankara, 2009. | 
    
|  | Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | 
| 1) | Uluslararası İlişkiler alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgiye sahiptir. |  | 
| 2) | Uluslararası İlişkiler alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. |  | 
| 3) | Uluslararası İlişkiler bölümünün diğer sosyal bilimlerle (tarih, siyaset bilimi, hukuk, ekonomi) olan etkileşimini ilişkilendirir. |  | 
| 4) | Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinerek ulusal ve uluslararası alanda karşılaşılan siyasal, toplumsal, ekonomik sorunları belirli bir kavramsal çerçeve içerisinde çözümler. |  | 
| 5) | Sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapabilen ve alanı takip eder. | 3 | 
| 6) | Takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır. |  | 
| 7) | Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlayabilme, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır. | 3 | 
| 8) | Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular. | 3 | 
| 9) | Uluslararası İlişkiler alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. |  | 
| 10) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |  | 
| 11) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 |