Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Sosyal bilimlerin yükselişi, kısa tarihçesi ve sosyal bilimlerin temel odak noktaları, modernleşme sonrası edebiyat kurumunun ve edebiyat kamusunun teşekkülü, edebiyatın sosyal bilimlerin yükselişi sürecinde geçirdiği dönüşüm ve karşılıklı etkileşimler. |
|
2) |
Sosyal bilimlerin yükselişi, kısa tarihçesi ve sosyal bilimlerin temel odak noktaları, modernleşme sonrası edebiyat kurumunun ve edebiyat kamusunun teşekkülü, edebiyatın sosyal bilimlerin yükselişi sürecinde geçirdiği dönüşüm ve karşılıklı etkileşimler. |
|
3) |
Edebiyat sosyal bilimlere ne söyler? - Edebî eserlerin sosyal bilimler açısından kaynaklık değeri |
|
4) |
Kurgu, kurmaca ve gerçekliğin/gerçekçiliğin kavşağında: Edebiyat ve tarih |
|
5) |
Kurgu, kurmaca ve gerçekliğin/gerçekçiliğin kavşağında: Edebiyat ve tarih |
|
6) |
Toplumu okumak ve yazmak: Edebiyat ve sosyoloji |
|
7) |
Toplumu okumak ve yazmak: Edebiyat ve sosyoloji |
|
8) |
İnsanı okumak ve yazmak: Edebiyat ve psikoloji |
|
9) |
Yasa ve adaletin eşiğinde: Edebiyat ve hukuk |
|
10) |
Düşüncenin evi olarak edebiyat: Edebiyat ve düşünce tarihi |
|
11) |
Düşüncenin evi olarak edebiyat: Edebiyat ve düşünce tarihi |
|
12) |
Disiplinlerarası perspektiften tematik edebiyat okumaları I: Oryantalizm ve edebiyat |
|
13) |
Disiplinlerarası perspektiften tematik edebiyat okumaları II: İdeoloji, kanon, iktidar ve edebiyat |
|
14) |
Disiplinlerarası perspektiften tematik edebiyat okumaları III: Aydınlanma, modernleşme, sekülerleşme ve edebiyat |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Leo Löwenthal, Edebiyat, Popüler Kültür Ve Toplum, Çev. Beybin Kejanlıoğlu, Metis Yayınları, İstanbul, 2017. Köksal Alver (Der.), Edebiyat Sosyolojisi, İz Yayıncılık, İstanbul, 2018. Derya Güler Aydın, Çınla Akdere (Der.) Edebiyattaki İktisat, İletişim Yayınları, İstanbul, 2018. Cemal Bali Akal, Yalçın Tosun (Der.), Edebiyat, Hukuk Ve Sair Tuhaflıklar, Dost Yayınları, Ankara, 2016. Terry Eagleton, Edebiyat Kuramı, Çev. Tuncay Birkan, Ayrıntı Yayınları, İstanbul,2017 |
Diğer Kaynaklar: |
Leo Löwenthal, Edebiyat, Popüler Kültür Ve Toplum, Çev. Beybin Kejanlıoğlu, Metis Yayınları, İstanbul, 2017. Köksal Alver (Der.), Edebiyat Sosyolojisi, İz Yayıncılık, İstanbul, 2018. Derya Güler Aydın, Çınla Akdere (Der.) Edebiyattaki İktisat, İletişim Yayınları, İstanbul, 2018. Cemal Bali Akal, Yalçın Tosun (Der.), Edebiyat, Hukuk Ve Sair Tuhaflıklar, Dost Yayınları, Ankara, 2016. Terry Eagleton, Edebiyat Kuramı, Çev. Tuncay Birkan, Ayrıntı Yayınları, İstanbul,2017 |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Türk dilinin gramer özelliklerini bilir. |
|
2) |
Türkçenin özelliklerini evrensel dilbilim kuralları çerçevesinde inceleme bilgisine sahiptir. |
|
3) |
Dil ve edebiyat ilişkisini kurar, aktif yazma ve yorumlama faaliyetleri içinde olur. |
|
4) |
Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. |
1 |
5) |
Vurgu, tonlama açısından Türkçeyi estetik bir biçimde kullanır; imla ve noktalama açısından doğru, anlaşılır, etkili yazılar yazar. |
|
6) |
Sahasında yazılmış aktüel bilgileri ve kaynakları bilir, takip eder, kullanır. |
|
7) |
Farklı alfabelerle yazılmış tarihî ve modern Türkçe metinleri anlar, günümüz Türkçesine aktararak üzerlerinde incelemeler yapar. |
|
8) |
Türk dili ve edebiyatı alanında edindiği bilgi ve becerileri, sosyal bilimlerin diğer alanlarında kullanır. |
3 |
9) |
Klasik ve modern dönemlere ait edebi eserleri karşılaştırmalı metotlarla inceleme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. |
|
10) |
Türkçe eserleri yazıldığı dönemlerdeki sosyal ve kültürel bağlamı içinde inceleme ve değerlendirme bakış açısına sahiptir. |
2 |
11) |
Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. |
|
12) |
Eski Türk edebiyatı metinlerini anlama, açıklama ve yorumlamada kullanılan geleneksel metotlarla nesre çeviri, şerh, yorum, tahlil ve inceleme yapar. |
|
13) |
Metinleri anlamada filolojik, etimolojik ve semantik yaklaşımları kullanır. |
|
14) |
Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde sosyal, kültürel ve bireysel farklılıklara, evrensel değerlere ve insan haklarına saygılı olur. |
|