Dersin Amacı: |
Kültür, alt kültür, popüler kültür, popüler edebiyat kavramları, popüler kültür ve edebiyat metinlerinin eleştirel metotlarla incelenmesi, üretilen ve tüketilen edebiyat, polisiye roman, popüler tarih romanları, cinayet ve casusluk romanları, fantastik romanlar, bilimkurgu romanları, hidayet romanları, Marksist sosyalist romanlar, tezli ideolojik romanlar, Kemalist romanlar, Türkçü romanlar, popüler edebiyat ve popüler kültür incelenmesi. |
Dersin İçeriği: |
Popüler edebiyat ve popüler kültür kavramlarının ortaya çıkışı, yayılışı ve etkileri; popüler edebiyat ve popüler kültür metinlerinin eleştirel metotlarla incelenmesi. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin tanıtılması ve ders izlencesinin öğrencilerle paylaşılması. |
|
2) |
Kültür, alt kültür, popüler kültür kavramları. |
|
3) |
Popüler edebiyat kavramı. |
|
4) |
Popüler kültür ve popüler edebiyat eserlerinin incelenme metot ve yöntemleri. |
|
5) |
Üretilen ve tüketilen edebiyat nedir? |
|
6) |
Popüler roman türleri, Polisiye roman |
|
7) |
Popüler tarih romanları. |
|
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Cinayet ve casusluk romanları. |
|
10) |
Fantastik romanlar, bilim kurgu romanları. |
|
11) |
Hidayet romanları. |
|
12) |
Tezli ideolojik romanlar, Kemalist romanlar. |
|
13) |
Türkçü romanlar. |
|
14) |
Marksist sosyalist romanlar. |
|
15) |
Final Sınavı |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Ders notları. |
Diğer Kaynaklar: |
Beşir Ayvazoğlu, “Saatler, Ruhlar ve Kediler”, Kapı Yayınları.
Bünyamin Çeri, “Osmanlı Devleti’nin Kuruluş Devrini Konu Alan Romanlarda Mekan Unsuru”, Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi, 2014.
Fatih Acer, “Popüler Roman ve Gençler Üzerindeki Etkileri -Bursa Örneği-”, Turkish Studies, 2014.
Özcan Aygün, “Edebiyatımızda Popüler Roman ve Aka Gündüz”, Parafiks Yayınevi.
Şaban Sağlık, “Popüler Roman Estetik Roman”, Akçağ Yayınları.
Umberto Eco, “Popüler Roman Kahramanları” Alfa Yayınları. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Türk dilinin gramer özelliklerini bilir. |
|
2) |
Türkçenin özelliklerini evrensel dilbilim kuralları çerçevesinde inceleme bilgisine sahiptir. |
|
3) |
Dil ve edebiyat ilişkisini kurar, aktif yazma ve yorumlama faaliyetleri içinde olur. |
3 |
4) |
Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. |
|
5) |
Vurgu, tonlama açısından Türkçeyi estetik bir biçimde kullanır; imla ve noktalama açısından doğru, anlaşılır, etkili yazılar yazar. |
3 |
6) |
Sahasında yazılmış aktüel bilgileri ve kaynakları bilir, takip eder, kullanır. |
2 |
7) |
Farklı alfabelerle yazılmış tarihî ve modern Türkçe metinleri anlar, günümüz Türkçesine aktararak üzerlerinde incelemeler yapar. |
|
8) |
Türk dili ve edebiyatı alanında edindiği bilgi ve becerileri, sosyal bilimlerin diğer alanlarında kullanır. |
|
9) |
Klasik ve modern dönemlere ait edebi eserleri karşılaştırmalı metotlarla inceleme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. |
|
10) |
Türkçe eserleri yazıldığı dönemlerdeki sosyal ve kültürel bağlamı içinde inceleme ve değerlendirme bakış açısına sahiptir. |
|
11) |
Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. |
|
12) |
Eski Türk edebiyatı metinlerini anlama, açıklama ve yorumlamada kullanılan geleneksel metotlarla nesre çeviri, şerh, yorum, tahlil ve inceleme yapar. |
|
13) |
Metinleri anlamada filolojik, etimolojik ve semantik yaklaşımları kullanır. |
|
14) |
Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde sosyal, kültürel ve bireysel farklılıklara, evrensel değerlere ve insan haklarına saygılı olur. |
|