Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: TDE001
Ders İsmi: Yazılı ve Sözlü Anlatım
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. MEHMET ALİ GÜNDOĞDU
Dersi Veren(ler): -
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Edebi ölümsüzlük nasıl gerçekleşir sorularına cevap bulmaktır dersin öncelikli hedefi. Bir sonraki hedefi ise eylem olarak yazmayı öğrenmenin, kendini ifade edebilmenin yollarını aramak ve kişinin kendi sesini yazarak yakalayabilmesine yardımcı olmaktır.
Dersin İçeriği: Yazılı ve sözlü anlatımın özellikleri, püf noktaları, Türk ve dünya edebiyatından örnekleri incelemek.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Yazmayı öğrenebilir.
2) Kendini yazı ile ifade edebilir.
3) Yazılı ve sözlü anlatımın özelliklerini kavrayabilir.
4) Türk ve dünya edebiyatında yazının yerini görebilir.
5) Yazı üslubu oluşturabilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yazılı ve sözlü anlatımın özellikleri
2) Türk yazarların yazma sırları
3) Türk yazarların yazma sırları
4) Yazma çalışmaları
5) Yabancı yazarların yazma sırları
6) Yabancı yazarların yazma sırları
7) Yazma çalışmaları
8) Görme biçimleri
9) ARASINAV
10) Görmeyi öğrenmek
11) Okumayı öğrenmek
12) Yazmayı öğrenmek
13) Yazma çalışmaları
14) Yazma çalışmaları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Arthur Schopenhauer Okumak Yazmak ve Yaşamak Üzerine; Edgar Allan Poe Yazmanın Felsefesi; John Berger Görme Biçimleri; Alberto Manguel Okumanın Tarihi; Peter Mendelsund Okurken Ne Görürüz.
Diğer Kaynaklar: Arthur Schopenhauer Okumak Yazmak ve Yaşamak Üzerine; Edgar Allan Poe Yazmanın Felsefesi; John Berger Görme Biçimleri; Alberto Manguel Okumanın Tarihi; Peter Mendelsund Okurken Ne Görürüz.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 13 3 3 78
Ara Sınavlar 1 16 2 18
Final 1 20 2 22
Toplam İş Yükü 118