Sosyal Hizmet
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SHZ006
Ders İsmi: Sanat, Spor ve Sosyal Çalışma
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. STAFF
Dersi Veren(ler): Staff
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders yazın sisteminde ve çeşitli sanat dallarında sosyal hizmete ilişkin olarak ele alınmış olan konuların bulunması, incelenmesi, analizinin yapılmasını içeren; öğrencinin sosyal hizmet konularıyla tanışmasını sağlama hedefinde olan bir derstir.
Dersin İçeriği: Konuyla ilgili temel kavramlar. Sporun ve sanatın sosyal denge sağlamadaki, sağlıklı sosyal ilişkilerdeki, düzenli ve sağlıklı gençlik, aile, yaşlı, engelli ortamlarındaki etkin ve etkileyici rolü. Bu araçların birey ve aile sağlığı ile topluluk ve toplum sağlığı boyutlarındaki önemi ve rolü. Birey ve topluluğun sosyal sağlığı için sanat ve sporun sosyal çalışmacı tarafından kullanılması. Sosyal çalışma ile sanat ve spor ilişkisi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sanat ve sanat kollarını tanımlayabilecekler
2) Sanatın insan yaşamındaki rolünü ve önemini kavrayabilecekler
3) Sanat eserlerini sosyal hizmet bakış açısıyla değerlendirebileceklerdir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş ve Oryantasyon
2) Sanata Dair Kavramsal Çerçeve ve Tarihsel Süreç
3) Sanatın İnsan Yaşamındaki Rolü ve Önemi
4) Sanatın Sosyal Hizmet Uygulamalarındaki Yeri ve Önemi
5) Filmlerde Sosyal Sorunlar ve Sosyal Hizmet: Portakallar ve Günışığı
6) Kitaplarda Sosyal Sorunlar ve Sosyal Hizmet: Sonsuzluğun Mesajı
7) Filmlerde Sosyal Sorunlar ve Sosyal Hizmet: Split
8) Ara sınav
9) Sanatın Geliştirici, Değiştirici ve Tedavi Edici Gücünü Sosyal Hizmet Uygulamalarına Aktarma
10) Öğrenci Sunumları
11) Öğrenci sunumları
12) Öğrenci sunumları
13) Öğrenci sunumları
14) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Nadir, U. (2011). Popüler Filmlerde Sosyal Hizmet Uzmanlarının Temsili ve Etik Kodlar Çerçevesinde Bir Değerlendirme. Sosyal Hizmet, Ocak-Haziran, 2011, 73-77.
Burns, G. W. (2016). Çocuklar ve Ergenler için 101 Tedavi Edici Öykü. İstanbul. Nobel Yaşam.
Hasgül, E. (2016). Sosyal Hizmet Uygulamalarında Sanatın Önemi. International Journal of Innovative Research in Education, 3(2), 55-60.
Diğer Kaynaklar: Nadir, U. (2011). Popüler Filmlerde Sosyal Hizmet Uzmanlarının Temsili ve Etik Kodlar Çerçevesinde Bir Değerlendirme. Sosyal Hizmet, Ocak-Haziran, 2011, 73-77.
Burns, G. W. (2016). Çocuklar ve Ergenler için 101 Tedavi Edici Öykü. İstanbul. Nobel Yaşam.
Hasgül, E. (2016). Sosyal Hizmet Uygulamalarında Sanatın Önemi. International Journal of Innovative Research in Education, 3(2), 55-60.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Sosyal hizmet alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir 2
2) Sosyal hizmet alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, sosyal hizmet ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanma bilgisine sahiptir 3
3) Sosyal hizmet alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir 3 1
4) Sosyal hizmet alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır 3
5) Sosyal hizmet alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler. 2
6) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. 2
7) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar 2
8) Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterir 3
9) Bireysel veya grup halinde çalışmak için gerekli teorik ve pratik bilgi ve beceriye sahiptir 1
10) Sosyal hizmet alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır 1
11) Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar 3
12) Sosyal hizmet alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır. 2
13) Evrensel değerlere, sosyal adalet ilkesine ve insan haklarına saygılıdır 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sosyal hizmet alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir 2
2) Sosyal hizmet alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, sosyal hizmet ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanma bilgisine sahiptir 1
3) Sosyal hizmet alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir 2
4) Sosyal hizmet alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır 1
5) Sosyal hizmet alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler. 2
6) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. 3
7) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar 1
8) Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterir 1
9) Bireysel veya grup halinde çalışmak için gerekli teorik ve pratik bilgi ve beceriye sahiptir 2
10) Sosyal hizmet alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır 2
11) Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar 1
12) Sosyal hizmet alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır. 1
13) Evrensel değerlere, sosyal adalet ilkesine ve insan haklarına saygılıdır 1

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 2 0 0
Ara Sınavlar 1 0 0
Final 1 0 0
Toplam İş Yükü 0