| Dersin Amacı: |
Lisans öğrencilerimizin Üniversite yaşamına adaptasyonlarını sağlamak ve öğrencilerimize Üniversite hayatları boyunca sosyal ve akademik açıdan bir altyapı oluşturmak ve yetkinlik gelişimlerini yönetmek. Liderlik ve sosyal etkiyi geliştirmek için düşünme, yenilikçilik, esneklik, adaptasyon konularında sosyal becerilere odaklanmak. |
| Dersin İçeriği: |
Bu program, analitik düşünme ve inovasyon, zihinsel süreçlerin çalıştırılmasıyla karmaşık problem çözme yetileri, yaratıcılık, özgünlük, girişimcilik, teknoloji kullanımı izleme ve kontrolü, eleştirel düşünme ve analiz edebilme becerilerini geliştirecek akademik yetkinlikler konularında seminerler sunar. |
| Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
| 1) |
Ders oryantasyonu |
Ders izlencesi ve oryantasyon programı |
| 2) |
Teknolojik Esneklik ve Adaptasyon |
Asenkron Video Ders materyeli |
| 3) |
Teknolojik Esneklik ve Adaptasyon |
Asenkron Video Ders materyeli |
| 4) |
Teknoloji Kullanımı, İzleme ve Kontrolü |
Asenkron Video Ders materyeli |
| 5) |
Analitik Düşünme ve İnovasyon |
Asenkron Video Ders materyeli |
| 6) |
Analitik Düşünme ve İnovasyon |
Asenkron Video Ders materyeli |
| 7) |
Analitik Düşünme ve İnovasyon |
Asenkron Video Ders materyeli |
| 8) |
Karmaşık Problem Çözebilme |
Asenkron Video Ders materyeli |
| 9) |
Karmaşık Problem Çözebilme |
Asenkron Video Ders materyeli |
| 10) |
Karmaşık Problem Çözebilme |
Asenkron Video Ders materyeli |
| 11) |
Liderlik ve Sosyal Etki |
Asenkron Video Ders materyeli |
| 12) |
Liderlik ve Sosyal Etki |
Asenkron Video Ders materyeli |
| 13) |
Liderlik ve Sosyal Etki |
Asenkron Video Ders materyeli |
| 14) |
Ders tekrarı |
Asenkron Video Ders materyeli |
| 15) |
Final Sınavları Haftası |
Final Sınavları |
| |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
| 1) |
Matematik, fen bilimlerine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahiptir. |
|
| 2) |
Elektrik-Elektronik mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahiptir. |
|
| 3) |
Matematik, fen bilimleri ve Elektrik-Elektronik mühendisliğine özgü konulardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisine sahiptir. |
|
| 4) |
Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi ve bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisine sahiptir. |
|
| 5) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisine ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahiptir. |
|
| 6) |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahiptir. |
|
| 7) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Elektrik-Elektronik mühendisliğine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahiptir. |
|
| 8) |
Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisine sahiptir. |
|
| 9) |
Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisine sahiptir. |
|
| 10) |
Bireysel çalışma becerisine sahiptir. |
|
| 11) |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahiptir. |
|
| 12) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. |
|
| 13) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgiye sahiptir. |
|
| 14) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgiye sahiptir. |
|
| 15) |
Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalığa sahiptir. |
|
| 16) |
Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgiye sahiptir. |
|
| 17) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgiye sahiptir. |
|
| 18) |
Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahiptir. |
|