Yönetim Bilişim Sistemleri | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | SEG003 | ||||
Ders İsmi: | İstinyelilik Manifestosu 3 | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. ELİF VARDAR SOLAK | ||||
Dersi Veren(ler): | ÖĞREM, ISU Akademisyenleri | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Lisans öğrencilerimizin Üniversite yaşamına adaptasyonlarını sağlamak ve öğrencilerimize Üniversite hayatları boyunca sosyal ve akademik açıdan bir altyapı oluşturmak ve 21.yüzyıl temel yetkinlik gelişimlerini yönetmek. Öğrenme, iletişim ve psikolojik dayanıklılık alanlarında bireysel düzeyde sosyal, duygusal, zihinsel becerilere daha fazla odaklanmak |
Dersin İçeriği: | Bu program, geleneksel, yenilikçi ve yetişkinler için öğrenme teorilerinin pratiğe bağlanması, zihinsel süreçlerin çalıştırılması, öğrenci motivasyonu, öğrenme stilleri ve stratejileri, eğitimde destekleyici iletişimi kullanma, eğitimde pedagojik güçlenmeyi destekleyecek psikolojik dayanıklılık, stres toleransı ve esneklik konularında seminerler sunar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenme farkındalığı, etkin iletişim ve psikolojik dayanıklılık unsurları ve zihinsel süreçlerde akıl yürütme, fikir geliştirme alanlarında bireysel düzeyde sosyal, duygusal, zihinsel becerileri geliştirme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders oryantasyonu | Ders izlencesi ve oryantasyon programı |
2) | Aktif-Pasif Öğrenme | Asenkron Video Ders materyeli |
3) | Öğrenme Stratejileri | Asenkron Video Ders materyeli |
4) | Öğrenme Stilleri, Rutinler ve Olumlu Pratik | Asenkron Video Ders materyeli |
5) | Etkili İletişim İlkeleri | Asenkron Video Ders materyeli |
6) | İletişimde Beden Dili | Asenkron Video Ders materyeli |
7) | Destekleyici İletişim | Asenkron Video Ders materyeli |
8) | Psikolojik Dayanıklılık | Asenkron Video Ders materyeli |
9) | Stres Toleransı | Asenkron Video Ders materyeli |
10) | Esneklik | Asenkron Video Ders materyeli |
11) | Akıl Yürütme | Asenkron Video Ders materyeli |
12) | Problem Çözme | Asenkron Video Ders materyeli |
13) | Fikir Üretme | Asenkron Video Ders materyeli |
14) | Ders tekrarı | Ders notları |
15) | Final Sınav Haftası | Final Sınavları Haftası |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları, asenkron video ders kayıtları Course materials, asynchronous video lessons |
Diğer Kaynaklar: | Tavsiye edilen okumalar: Listelenen makaleler ve Blackboard alanına yüklenen dökümanlar Öğrenci Motivasyonu Martin, F. & Bolliger, D.U. (2018). Engagement matters: Student perceptions on the importance of engagement strategies in the online learning environment. Online Learning, 22(1), 205- 222. Öğrenme Stilleri ve Stratejileri Veznedaroğlu, R. L., & Özgür, A. O. (2005). Öğrenme stilleri: tanımlamalar, modeller ve işlevleri. Elementary Education Online, 4(2). Pashler, H., McDaniel, M., Rohrer, D., & Bjork, R. (2008). Learning styles: Concepts and evidence. Psychological Science in the Public Interest, 9(3), 105-119. 21. Yüzyıl Becerileri Ananiadou, K. and M. Claro (2009), “21st Century Skills and Competences for New Millennium Learners in OECD Countries”, OECD Education Working Papers, No. 41, OECD Publishing. Psikolojik Dayanıklılık Psychological Resilience - 7 Keys to Finding Your Inner Strength and Overcoming Life’s Hurdles – Karen Reivich and Andrew Shatte Ph.D. Stress Management - The Relaxation and Stress Reduction Workbook (A New Harbinger Self-Help Workbook) - by Martha Davis, Elizabeth Robbins Eshelman, Matthew McKay Psychological Flexibility - The Happiness Trap – Russ Harris & The Reality Slap – Russ Harris Suggested reading: Listed articles, Blackboard document and materials Learner Motivation Martin, F. & Bolliger, D.U. (2018). Engagement matters: Student perceptions on the importance of engagement strategies in the online learning environment. Online Learning, 22(1), 205- 222. Learning Styles and Strategies Pashler, H., McDaniel, M., Rohrer, D., & Bjork, R. (2008). Learning styles: Concepts and evidence. Psychological Science in the Public Interest, 9(3), 105-119. 21. Century Skills Ananiadou, K. and M. Claro (2009), “21st Century Skills and Competences for New Millennium Learners in OECD Countries”, OECD Education Working Papers, No. 41, OECD Publishing. Psychological Resilience Psychological Resilience - 7 Keys to Finding Your Inner Strength and Overcoming Life’s Hurdles – Karen Reivich and Andrew Shatte Ph.D. Stress Management - The Relaxation and Stress Reduction Workbook (A New Harbinger Self-Help Workbook) - by Martha Davis, Elizabeth Robbins Eshelman, Matthew McKay Psychological Flexibility - The Happiness Trap – Russ Harris & The Reality Slap – Russ Harris |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | |||||||||||||
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | |||||||||||||
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | |||||||||||||
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | |||||||||||||
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | |||||||||||||
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | |||||||||||||
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | |||||||||||||
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | |||||||||||||
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | |||||||||||||
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | |||||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | |||||||||||||
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | |||||||||||||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | 3 |
2) | Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | 3 |
3) | Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | 3 |
4) | Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | 3 |
5) | Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | 3 |
6) | Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | 3 |
7) | Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 3 |
8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 3 |
9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 3 |
10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | 3 |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 3 |
12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 3 |
13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 12 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 0 | 0 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 11 | 0 | 0 | ||||
Toplam İş Yükü | 0 |