Dersin Amacı: |
İstinyelilik Manifestosu 2 dersi öğrencilere iş dünyasının hızla değişen ekonomik, sosyal, kültürel, etik ve yasal koşullara uyum sağlamalarında ve kariyerlerini şekillendirmelerinde ve yönetmelerinde yardımcı olurken, liderlik özelliklerini ve takım ruhunu kazanmalarını, bunu yaparken rekabetçi, bilgiye değer veren, evrensel etik değerlerle yaşayan, çalışkan, topluma karşı sorumlu, sporcu özelliklere sahip olmalarını sağlayarak bir kültür oluşturmak amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: |
İstinyelilik Manifestosu 2 dersi kariyer kavramı, kariyer planlama ve aşamaları, CV ve niyet mektubu hazırlanması, şirketlerden mülakat teknikleri, mülakat simülasyonları, yetenek ve yetkinlik kavramları, üniversitede kariyer yolculuğu, kariyer merkezi tanıtımı içerir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin amacı ve müfredatı hakkında bilgi, oryantasyon |
İzlence ve oryantasyon programı |
2) |
Kariyer nedir? Kariyerin tarihçesi |
Ders notları |
3) |
Yetenek, Yetkinlik |
Ders notları |
4) |
Yetenek, Yetkinlik |
Ders notları |
5) |
Kariyer planlamasının temellerini oluşturan ilkeleri |
Ders notları |
6) |
Özgeçmiş hazırlama |
Ders notları |
7) |
Etkili Özgeçmiş Hazırlama |
Ders notları |
8) |
Mülakat teknikleri |
Ders notları |
9) |
Mülakat Teknikleri |
Ders notları |
10) |
Üniversitede Kariyer Yolculuğu; Uluslararası İlişkiler (Erasmus Stajı), Mezunlarla İlişkiler, Öğrenci Merkezi Sektör ve Staj Olanakları
|
Ders notları |
11) |
Uygun ve etkili kariyer seçeneklerini, sektördeki gelişmeleri takip etme |
Ders notları, duyuru takipleri |
12) |
Sektörel Firma Dersleri seminer etkinliklerine katılım |
Etkinlik duyurularını takip |
13) |
Sektörel Firma Dersleri seminer etkinliklerine katılım |
Etkinlik duyurularını takip etme |
14) |
Sektörel Firma Dersleri seminer etkinliklerine katılım |
Etkinlik duyurularını takip etme |
15) |
Final Sınavı |
Final Sınavı |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mimarlığın teknik, estetik, kültürel, tarihsel, toplumsal ve etik boyutları ile ilgili bilgi ve değerleri bilimsel ve eleştirel yaklaşımla öğrenir ve uygular. |
|
2) |
Mimarlık pratiğini çevresel, ekonomik ve sosyal sürdürebilirlik ilkeleri ile bütünleştirir. |
|
3) |
Mimari ve kentsel çevre ilişkisini kurabilir: Kentsel planlama / kentsel tasarım / proje arasındaki etkileşimleri sağlama ve uygulama bilgi ve becerisine sahiptir. |
|
4) |
Alanında veri toplama, analiz etme, yorumlama ve eleştirel düşünceye dayalı potansiyelleri ve sorunları tanımlama, kavram geliştirme ve eyleme dönük stratejiler belirleme becerisi kazanır. |
|
5) |
Kuram, tasarım ve uygulama arasında ilişki kurabilir. |
|
6) |
Toplumsal, işlevsel, teknik, estetik gereksinmelere cevap veren yaratıcı ve özgün fikirler ortaya koyarak mimari tasarım yapma, sunma, uygulama, yönetme ve denetleme aşamalarını bağımsız veya ortak yürütebilme becerisine sahiptir. |
|
7) |
Geleneksel yöntemler yanında, alanının gerektirdiği yeni bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. |
|
8) |
Yapılı çevrenin tarihsel ve korunmaya değer niteliklerini analiz etmek, belgelemek; bu alanda, koruma / kullanma dengesini göz önüne alarak renovasyon, restorasyon konularında tasarım yapma bilgi ve becerilerine sahiptir. |
|
9) |
Yapılı çevrenin oluşumunda ve bina tasarımında, bireysel ve/veya ekip üyesi olarak, farklı disiplinlerle işbirliği yapabilme ve eşgüdüm sağlayabilme becerisini kazanır. |
|
10) |
Mimarlık alanında mesleki etik ve davranış ilkeleri, örgütsel, yasal kurallar, standartlar, hak ve sorumluluklar ile süreçler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
11) |
Farklı ve değişen toplumsal ihtiyaçlara, yaşam kalitesini yükseltmeye katkı sağlamak üzere tasarım ve bilgi üretebilir. |
|
12) |
Yapılı çevrenin üretiminde, doğal afet riskleri dikkate alarak sağlam yapılar tasarlama konusunda bilgi ve sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
13) |
Mesleki bilgi, düşünce ve uygulamalarına ilişkin yeni gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. |
|
14) |
Mimarlık alanında toplumsal bilincin gelişmesinde, doğa ve kent haklarının dikkate alınması ve savunulmasında sorumluluk alır. |
|
15) |
Bir yabancı dilde mimari iletişim becerisine sahiptir. |
|