Felsefe | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | SBK202 | ||||
Ders İsmi: | Modern Siyasal Düşünceler | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. BİLGEN SÜTÇÜOĞLU | ||||
Dersi Veren(ler): | Bilgen Sütçüoğlu | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | 1. Siyasal felsefesinin ana temalarına detaylı bir giriş sağlamak. 2. Devlet, toplum, birey ilişkilerinin evrimine kritik bir bakış açısı kazandırma. 3. Farklı dönem düşünürlerini karşılaştırmak |
Dersin İçeriği: | Rönesans'tan Modern Çağ'a temel siyaset felsefesi tartışmaları filozoflar özelinde incelenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Adalet, toplum ve devlet gibi siyaset biliminin temel kavramları üzerine üretilmiş temel kuramları sınıflandırabilecektir. 2) Devlet olgusunun ortaya çıkışıyla ilgili kuramları karşılaştırmalı bir yöntemle değerlendirebilecektir. 3) Devlet-toplum ilişkileri hakkında farklı düşünceleri çözümlemek. 4) Antik Çağ ve Aydınlanma gibi farklı çağların vizyonlarını karşılaştırabilecek donanıma sahip olacaktır. 5) İnsan doğası ile ilgili kuramların gelişimini değerlendirebilecektir. 6) Sunumlar ve ödevlerde akademik etik değerlere uygun davranmayı pratik etmiş olacaklardır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Niccolo Machiavelli | Ders Kitabı |
3) | Toplum Sözleşmesi Kuramlarına Giriş Thomas Hobbes | Ders Kitabı |
4) | John Locke | Ders kitabı |
5) | Jean-Jacques Rousseau | Ders Kitabı |
6) | John Stuart Mill | Ders Kitabı |
7) | Vize Sınavı | |
8) | G.W.F. Hegel | Ders Kitabı |
9) | Karl Marx | Ders Kitabı |
10) | David Hume | Ders Kitabı |
11) | Immanuel Kant | Ders Kitabı |
12) | Antonio Gramsci & Michele Foucault | |
13) | Sunumlar | |
14) | Değerlendirme | |
15) | Final Sınavları |
Ders Notları / Kitaplar: | Ağaoğulları, Mehmet Ali (2013) (4. Baskı) Sokrates'ten Jakobenlere Batı'da Siyasal Düşünceler, İstanbul: İletişim Yayınları. |
Diğer Kaynaklar: | Ders Kitabı |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Antik Çağ'dan günümüze felsefe tarihine ilişkin kapsamlı bilgi sahibi olur. | ||||||||||||||
2) Analitik ve eleştirel düşünme yetisi kazanır. | ||||||||||||||
3) Ontoloji, epistemoloji, etik gibi temel disiplinlere dair kapsamlı bilgi sahibi olur. | ||||||||||||||
4) Mantık alanına dair teorik bilgi edinir ve bu bilgiyi pratiğe uygulama becerisi kazanır. | ||||||||||||||
5) Felsefe metinlerini yakın okuma, mantıksal açıdan inceleme ve çözümleme, ve akıl yürütme yetileri edinir. | ||||||||||||||
6) Felsefi sorgulama ve farklı akıl yürütme yöntemleri öğrenir. | ||||||||||||||
7) Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||||||||||
8) Tarihi ve güncel olayları felsefi bakış açısıyla değerlendirir. | ||||||||||||||
9) Bağımsız araştırma ve inceleme yapma, metin yorumlama ve felsefi metin yazma yeteneği kazanır. | ||||||||||||||
10) İngilizce'yi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||||||||||
11) Felsefeye dair konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | ||||||||||||||
12) Felsefi sorgulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda uygulamayı öğrenir ve başka disiplinlere de bu becerilerini aktarır. | ||||||||||||||
13) Felsefe ve bilim arasındaki belirlenim ilişkisine dair tarihsel bir bakış açısı kazanır. | ||||||||||||||
14) Temel felsefi kavramların anlamlarına ve kapsamına ilişkin tarihsel bilgi sahibi olur. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Antik Çağ'dan günümüze felsefe tarihine ilişkin kapsamlı bilgi sahibi olur. | |
2) | Analitik ve eleştirel düşünme yetisi kazanır. | |
3) | Ontoloji, epistemoloji, etik gibi temel disiplinlere dair kapsamlı bilgi sahibi olur. | |
4) | Mantık alanına dair teorik bilgi edinir ve bu bilgiyi pratiğe uygulama becerisi kazanır. | |
5) | Felsefe metinlerini yakın okuma, mantıksal açıdan inceleme ve çözümleme, ve akıl yürütme yetileri edinir. | |
6) | Felsefi sorgulama ve farklı akıl yürütme yöntemleri öğrenir. | |
7) | Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | |
8) | Tarihi ve güncel olayları felsefi bakış açısıyla değerlendirir. | |
9) | Bağımsız araştırma ve inceleme yapma, metin yorumlama ve felsefi metin yazma yeteneği kazanır. | |
10) | İngilizce'yi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
11) | Felsefeye dair konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | |
12) | Felsefi sorgulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda uygulamayı öğrenir ve başka disiplinlere de bu becerilerini aktarır. | |
13) | Felsefe ve bilim arasındaki belirlenim ilişkisine dair tarihsel bir bakış açısı kazanır. | |
14) | Temel felsefi kavramların anlamlarına ve kapsamına ilişkin tarihsel bilgi sahibi olur. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 8 | 8 |
Sunum / Seminer | 5 | 5 |
Ödevler | 10 | 20 |
Ara Sınavlar | 5 | 22 |
Final | 5 | 25 |
Toplam İş Yükü | 119 |