SBK101 Kamu Yönetimiİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Siyaset Bilimi ve Kamu YönetimiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SBK101
Ders İsmi: Kamu Yönetimi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. YUSUF ERBAY
Dersi Veren(ler): Prof.Dr.Yusuf Erbay
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: 1. Kamu Yönetimi kavramının çeşitli yönleriyle incelenmesi
2. Türk kamu yönetimi sisteminin gelişim sürecinin, niteliklerinin ve işlevlerinin anlaşılması
3. Sistemin işleyişi, bölümleri ve bu bölümler arasındaki ilişkilerin irdelenmesi
4. Bürokrasi ve kamuda insan kaynakları konuları ile kamuda denetim hususlarının açıklanması
Dersin İçeriği: Kamu Yönetiminin tanımı ve tarihi gelişimi, Türkiye’de Kamu Yönetimi Yapılanması, merkezi yönetim ve yerel yönetimler, bürokrasi, kamuda insan kaynakları ve denetim konuları dersin genel içeriğini oluşturacaktır.
Bu çalışmalar sırasında, öğrencilerin araştırma, analiz ve sunum yeteneklerinin geliştirilmesi amacıyla, derste işlenecek konulara ilişkin ön çalışma yapmaları, sunum ve ödev hazırlamaları sağlanacaktır. Bu derste hazırlanacak sunumlar, kamu ya da işletme yönetimindeki modern yönetim anlayışının anahtar kavramları olan yönetişim, katılım, hesap verilebilirlik, saydamlık, yerellik, yerindenlik, çok katmanlı yönetişim ve sürdürülebilirlik kavramlarının incelenmesi şeklinde olacaktır.
Öğrencilerin katılımıyla dersin işleniş yönteminin, karşılıklı tartışmaları içeren interaktif bir özellik kazanması sağlanacaktır. Bu nedenle haftalık okumaların, program doğrultusunda, derse gelmeden önce yapılması gereklidir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler; 1. Kamu yönetimi düşüncesinin nasıl ortaya çıktığını anlar; farklı bilim dalları ile ilişkisini tanımlar
2) 2. Kamu kuruluşlarının farklı çevrelerde, türlerde faaliyet gösterebileceğini tanımlar
3) 3. Kamu yönetiminde bütüncül bakış açısının önemini ve sistemler arasındaki karşılıklı bağımlılık ilişkilerini açıklar
4) 4. Kamu yönetiminin temel fonksiyonlarını, bu fonksiyonların temel işleyişlerini bilir
5) 5. Modern kamu yönetimi anlayışının dinamiklerini ve gereklerini anlar

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kamu Yönetimi Nedir? ders kitabı
2) Kamu Yönetiminin Tarihi ders kitabı
3) Türkiye'de Kamu Yönetimi Yapılanması ders kitabı
4) Merkezi Yönetim ders kitabı
5) Yerel Yönetimler ders kitabı
6) Büyükşehir Belediyeleri ve Belediyeler ders kitabı
7) Merkezi Yönetim-Yerel Yönetim İlişkileri ders kitabı
8) Arasınav
9) Hizmet Bakımından Yerinden Yönetim Kuruluşları ders kitabı
10) Bürokrasi ders kitabı
11) Kamu Yönetiminde İnsan Kaynakları ders kitabı
12) Kamu Görevlileri ders kitabı
13) Kamu Yönetiminde Denetim ders kitabı
14) Kamu Yönetminide Etik ders kitabı
15) Genel Değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Eryılmaz, B. (2017), Kamu Yönetimi, Düşünceler, Yapılar, Fonksiyonlar, Politikalar,10.Baskı, Umuttepe Yayınları, İzmit.
Diğer Kaynaklar: • Bozkurt, Ö., Ergun, T. ve Sezen, S. (Ed.) (2008). Kamu Yönetimi Sözlüğü, TODAİE, Ankara.
• Emre, Cahit. (2003), “Yönetim Bilimi”, Yönetim Bilimi Yazıları, İmaj Yayınevi, Ankara.
• Ergun, T.(2004), Kamu Yönetimi, TODAİE, Ankara.
• Fişek, K. (2010), Yönetim, 3. Baskı, Kilit Yayınları, Ankara.
• Hughes, Owen E.(2014), Kamu İşletmeciliği & Yönetimi (Çev. B. Kalkan, B.Akın, Ş.Akın), BigBang Yayınları, İstanbul.
• Keleş, R. (2012), Yerinden Yönetim ve Siyaset, Genişletilmiş 8. Basım, Cem Yayınevi, İstanbul.
• Ortaylı, İ. (2008), Türkiye Teşkilat ve İdare Tarihi, Cedit Neşriyat, Ankara.
• Yıldırım, T. (2005), Türkiye’nin İdari Teşkilatı. 4. baskı, Alkım Yayınevi, İstanbul.
• Erbay, Y ve Akgün H. (2013), Modernleşmeden Küreselleşmeye Türkiye’de Yerel Yönetimler, Tarihi ve Bugünü, Kazancı Kitap, İstanbul.
• Erbay, Y ve Akgün H. (2017), Türkiye’de ve Avrupa’da Yerel Yönetimler, Röle Akademik Yayıncılık, İstanbul.
• Erbay, Y.(2012), “Türkiye’de Yerel Düzeye Aktarılan Bazı Yetkilerin Doğurduğu Çatışmalar, Örnek Olay: Yalova İl Planlama Süreci ve Plan Uygulamaları”, Çağdaş Yerel Yönetimler Dergisi, Cilt 21, Sayı 2, Nisan, ss. 25-47.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgi sahibi olur. 3 2 3 2 3
2) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. 2 2 2 3 3
3) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi bölümünün diğer sosyal bilimlerle (felsefe, tarih, sosyoloji, hukuk, ekonomi, işletme) olan etkileşimini ilişkilendirir. 2 3 3 2 2
4) Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinir, sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapar ve alanını takip eder. 2 3 3 3 2
5) Türkiye’de ve dünyada gerçekleşen siyasi ve sosyal süreçleri, sorunları ve bu sorunların sebeplerini çözümleyebilmesi, vatandaşların siyasi yapılarla kurduğu ilişkileri bilimsel olarak ortaya koyar. 3 3 2 3 3
6) Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlar, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır. 2 2 2 3 3
7) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır. 2 2 3 3 3
8) Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular. 3 3 3 3 2
9) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. 2 3 3 2
10) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından Önlisans için en az A2; Lisans için en az B1; Yükseklisans en az B2 ve Doktora için en az C1 Genel Düzeyi’nde kullanabilme. 1 1 1 1 1
11) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyi(Önlisans) yada İleri düzeyi(Lisans ve Önlisans)’nde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. 1 1 1 1 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgi sahibi olur. 3
2) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. 2
3) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi bölümünün diğer sosyal bilimlerle (felsefe, tarih, sosyoloji, hukuk, ekonomi, işletme) olan etkileşimini ilişkilendirir. 3
4) Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinir, sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapar ve alanını takip eder. 2
5) Türkiye’de ve dünyada gerçekleşen siyasi ve sosyal süreçleri, sorunları ve bu sorunların sebeplerini çözümleyebilmesi, vatandaşların siyasi yapılarla kurduğu ilişkileri bilimsel olarak ortaya koyar. 2
6) Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlar, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır. 1
7) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır. 2
8) Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular. 3
9) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. 3
10) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından Önlisans için en az A2; Lisans için en az B1; Yükseklisans en az B2 ve Doktora için en az C1 Genel Düzeyi’nde kullanabilme. 1
11) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyi(Önlisans) yada İleri düzeyi(Lisans ve Önlisans)’nde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. 1

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 25
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 15
Sunum / Seminer 15 15
Ara Sınavlar 10 11
Final 16 33
Toplam İş Yükü 116