Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | SBK002 | ||||
Ders İsmi: | Cinsiyet ve Siyaset | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Araş. Gör. AHMET GEDİK | ||||
Dersi Veren(ler): | |||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Toplumsal cinsiyet farklılıklarının toplumsal ve siyasal yapıda nasıl bir iktidar ilişkisi yarattığını görebilen, analiz edebilen, bu doğrultuda siyaset bilimindeki teorik tartışmalardan, bunun topluma yansıyan pratiklerine değin bir dizi faktörün kavramsal ve yöntemsel bilgisine sahip öğrenciler yetiştirmek. |
Dersin İçeriği: | Toplumsal cinsiyet kavramı, medya ve cinsiyet, cinsiyet ve eğitim, siyasal katılım ve cinsiyet, toplumsal cinsiyet ve popüler kültür, hukuk, ekonomi, sağlık. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Toplumsal cinsiyet farklılıklarının toplumsal yapıda yarattığı oluşumlara ve sonuçlara ilişkin farkındalık geliştirir. 2) Siyasal temsil, demokrasi, katılım, insan hakları, yurttaşlık, milliyetçilik, demokrasi gibi siyaset biliminin temel kavramlarına, kadınların aleyhine nasıl bir gelişim gösterdiğine, tarihsel ve teorik açıdan bakabilir. 3) Kadınların toplumsal ve siyasal hareketlerde yaptığı mücadeleyi öğrenir. -Eleştirel düşünce ile hazırlayacağı ödevlerde yazma ve sunuş yapma yeteneğini geliştirir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Feminist Teori | |
3) | Kadınların Hak Mücadele Tarihi | |
4) | Türkiye'den ve dünyadan örnekler | |
5) | Kadınlar ve Siyasal Temsil | |
6) | Toplumsal cinsiyet, devlet ve karar alma mekanizmaları | |
7) | Kadınlar, toplumsal cinsiyet ve seçim sistemleri | |
8) | Vize Sınavı | |
9) | Toplumsal cinsiyet politikalarından çeşitli örnekler | |
10) | Milliyetçilik ve Kadın | |
11) | Kimlik Politikaları | |
12) | Kadın araştırmalarında yöntem 1 | |
13) | Kadın Araştırmalarında Yöntem 2 | |
14) | Genel Değerlendirme | |
15) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Serpil Çakır, “Feminizm: Patriyarkal İktidar Eleştirisi”, der.Birsen Örs, Siyasal İdeolojiler, Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul, 2007. |
Diğer Kaynaklar: | Kamla Bhasin, Ataerkil Sistem, çev.Ayşe Coşkun, Kadav Yayınları, İstanbul, 2003. Serpil Çakır, “Kadın Çalışmaları Bilimde Neleri, Nasıl Sorguluyor’”, İnsan, Toplum, Bilim, der.Kuvvet Lordoğlu, Kavram Yayınları, İstanbul, 1996. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgi sahibi olur. | 3 | 2 | 3 | ||||||||
2) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. | 2 | 3 | 3 | ||||||||
3) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi bölümünün diğer sosyal bilimlerle (felsefe, tarih, sosyoloji, hukuk, ekonomi, işletme) olan etkileşimini ilişkilendirir. | 2 | 3 | 3 | ||||||||
4) Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinir, sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapar ve alanını takip eder. | 3 | 2 | 3 | ||||||||
5) Türkiye’de ve dünyada gerçekleşen siyasi ve sosyal süreçleri, sorunları ve bu sorunların sebeplerini çözümleyebilmesi, vatandaşların siyasi yapılarla kurduğu ilişkileri bilimsel olarak ortaya koyar. | 3 | 3 | 2 | ||||||||
6) Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlar, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır. | 3 | 3 | 2 | ||||||||
7) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır. | 3 | 3 | 2 | ||||||||
8) Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular. | 2 | 3 | 3 | ||||||||
9) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. | 3 | 3 | 3 | ||||||||
10) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından Önlisans için en az A2; Lisans için en az B1; Yükseklisans en az B2 ve Doktora için en az C1 Genel Düzeyi’nde kullanabilme. | 1 | 1 | 1 | ||||||||
11) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyi(Önlisans) yada İleri düzeyi(Lisans ve Önlisans)’nde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgi sahibi olur. | 2 |
2) | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. | 2 |
3) | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi bölümünün diğer sosyal bilimlerle (felsefe, tarih, sosyoloji, hukuk, ekonomi, işletme) olan etkileşimini ilişkilendirir. | 3 |
4) | Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinir, sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapar ve alanını takip eder. | 3 |
5) | Türkiye’de ve dünyada gerçekleşen siyasi ve sosyal süreçleri, sorunları ve bu sorunların sebeplerini çözümleyebilmesi, vatandaşların siyasi yapılarla kurduğu ilişkileri bilimsel olarak ortaya koyar. | 2 |
6) | Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlar, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır. | 1 |
7) | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır. | 3 |
8) | Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular. | 3 |
9) | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. | 2 |
10) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından Önlisans için en az A2; Lisans için en az B1; Yükseklisans en az B2 ve Doktora için en az C1 Genel Düzeyi’nde kullanabilme. | 1 |
11) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyi(Önlisans) yada İleri düzeyi(Lisans ve Önlisans)’nde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 15 | 3 | 2 | 1 | 90 | ||
Sunum / Seminer | 1 | 2 | 2 | 2 | 6 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 | 3 | 9 | ||
Final | 1 | 3 | 3 | 3 | 9 | ||
Toplam İş Yükü | 114 |