SAY304 Sağlık Hizmetlerinde Pazarlamaİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Sağlık YönetimiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Sağlık Yönetimi

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SAY304
Ders İsmi: Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. ÖZLEM ÖZAYDIN
Dersi Veren(ler): Özlem Özaydın
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı; pazarlamanın tanımı, amacı, kapsamı ve uygulamaları, sağlık hizmetlerinde pazarlama hizmetlerinin gelişimi ve güncel yaklaşımlar hakkında öğrencilerin bilgi sahibi olmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Pazarlama ve sağlık hizmetleri pazarlamasının gelişimi, hizmetlerin özellikleri, hizmet sektörünün gelişimi ve sağlık hizmetlerinin özellikleri, tüketici davranışları, pazarlama bilgi sistemleri ve pazarlama araştırması, pazarlama stratejileri, stratejik pazarlama planlaması, ürün ve ürün geliştirme stratejileri, fiyat ve fiyatlandırma stratejileri, tutundurma ve tutundurma politikaları, dağıtım ve dağıtım kanalları, pazarlama etiği, markalaşma ve marka yönetimi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Pazarlama kavramını ve tarihçesini açıklar.
2) Hizmetin özelliklerini açıklar.
3) Tüketici davranışlarını açıklar.
4) Sağlık hizmetlerinde reklamın etik yönünü tartışır.
5) Sağlık pazarlamasında tutundurma politikasını açıklar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma, ders içeriği hakkında bilgilendirme, pazarlama ve sağlık hizmetleri pazarlamasının gelişimi Ders slaytları
2) Hizmet sektörünün gelişimi ve sağlık hizmetlerinin özellikleri Ders slaytları
3) Tüketici davranışları Ders slaytları
4) Pazarlama bilgi sistemleri ve pazarlama araştırması Ders slaytları
5) Pazar bölümleme, hedef pazar seçimi, pazar konumlandırma ve büyüme stratejileri Ders slaytları
6) Stratejik pazarlama planlaması Ders slaytları
7) Ürün ve ürün geliştirme stratejileri Ders slaytları
8) Ara Sınav
9) Fiyat ve fiyatlandırma stratejileri / Öğrenci sunumları Ders slaytları
10) Tutundurma ve tutundurma politikaları / Öğrenci sunumları Ders slaytları
11) Dağıtım ve dağıtım kanalları / Öğrenci sunumları Ders slaytları
12) Sağlık hizmetleri pazarlamasında yeni yaklaşımlar: ilişki pazarlaması, müşteri ilişkileri yönetimi ve gerilla pazarlaması / Öğrenci sunumları Ders slaytları
13) Pazarlama etiği / Öğrenci sunumları Ders slaytları
14) Markalaşma ve marka yönetimi / Öğrenci sunumları Ders slaytları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Sağlık Hizmetleri Pazarlaması 5. Baskı. D. Tengilimoğlu. Siyasal Kitabevi. 2020.
Diğer Kaynaklar: * Pazarlama İlkeleri. İsmet Mucuk. Türkmen Kitabevi. 2014.
* A’dan Z’ye Pazarlama. Philip Kotler. MediaCat. 2015.
* Sağlık Hizmetleri Pazarlaması. İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi. http://auzefkitap.istanbul.edu.tr/kitap/saglikkurumlariisletmeciligi_ao/saglikhiz.pazarlamasi.pdf.
* Güncel makaleler.


Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Sağlık sisteminin ve alt sistemlerinin işleyişini kavrama, değerlendirme ve yönlendirebilecek yeterlikte kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olur. 2 2 2 2 2
2) Toplum - birey sağlığı ve geliştirilmesi ile ilgili faktörler hakkında bilgi sahibi olur. 2 2 2 2 2
3) Sağlık yönetimi konusundaki kuramsal ve uygulama bilgilerini ilgili kurum ve kuruluşlarda uygular. 2 2 2 2 2
4) Sağlık yönetimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak analiz eder, değerlendirir ve inovatif çözüm önerileri geliştirir. 3 3 3 3 3
5) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 2 2 2 2 2
6) Yazılı ve sözlü iletişimde, kurallara uygun biçimde dil bilgisini ve sağlık terminolojisini kullanır. 2 2 2 2 2
7) Sağlık yönetimi ile ilgili konularda düşüncelerini, çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak kurum içi ve kurum dışı ilgili taraflarla paylaşır. 3 3 3 3 3
8) Alanın gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3 3 2 3 3
9) Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir; bunun için bilgiye ulaşma yollarını bilir ve uygular. 3 3 3 3 2
10) Yönetim felsefesini ve yönetim fonksiyonlarını sağlık yönetimi uygulamalarına yansıtır. 2 2 2 2 1
11) Sosyal sorumluluk ve sürdürülebilirlik bilinciyle ülke ve dünya genelinde sağlık sorunlarına duyarlı davranır ve toplumsal faydayı maksimize edecek çözüm önerilerini değerlendirir. 2 2 2 2 2
12) Sağlık yönetimi alanı ile ilgili hukuki düzenlemeler ile toplumsal, bilimsel ve mesleki etik ilkelere uygun davranır. 2 2 2 2 2
13) Sağlık yönetimi uygulamalarında liderlik özellikleri sergiler. 3 2 2 2 2
14) Sağlık yönetimi uygulamalarında bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 3 3 3 3 3

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlık sisteminin ve alt sistemlerinin işleyişini kavrama, değerlendirme ve yönlendirebilecek yeterlikte kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olur. 2
2) Toplum - birey sağlığı ve geliştirilmesi ile ilgili faktörler hakkında bilgi sahibi olur. 2
3) Sağlık yönetimi konusundaki kuramsal ve uygulama bilgilerini ilgili kurum ve kuruluşlarda uygular. 2
4) Sağlık yönetimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak analiz eder, değerlendirir ve inovatif çözüm önerileri geliştirir. 3
5) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 2
6) Yazılı ve sözlü iletişimde, kurallara uygun biçimde dil bilgisini ve sağlık terminolojisini kullanır. 2
7) Sağlık yönetimi ile ilgili konularda düşüncelerini, çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak kurum içi ve kurum dışı ilgili taraflarla paylaşır. 3
8) Alanın gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3
9) Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir; bunun için bilgiye ulaşma yollarını bilir ve uygular. 3
10) Yönetim felsefesini ve yönetim fonksiyonlarını sağlık yönetimi uygulamalarına yansıtır. 2
11) Sosyal sorumluluk ve sürdürülebilirlik bilinciyle ülke ve dünya genelinde sağlık sorunlarına duyarlı davranır ve toplumsal faydayı maksimize edecek çözüm önerilerini değerlendirir. 2
12) Sağlık yönetimi alanı ile ilgili hukuki düzenlemeler ile toplumsal, bilimsel ve mesleki etik ilkelere uygun davranır. 2
13) Sağlık yönetimi uygulamalarında liderlik özellikleri sergiler. 3
14) Sağlık yönetimi uygulamalarında bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 28
Sunum / Seminer 1 20
Ara Sınavlar 1 10
Final 1 15
Toplam İş Yükü 115