Sağlık Yönetimi | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | SAY204 | ||||
Ders İsmi: | Sağlık Kurumlarında Araştırma Yöntemleri | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. ÖZLEM ÖZAYDIN | ||||
Dersi Veren(ler): | Özlem Özaydın | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; bilimsel araştırma süreciyle ilgili temel kavramları tanımak, bilimin ve bilimsel araştırmanın önemini kavramak, bilimsel araştırmayla ilgili farklı analiz yöntemlerini tanımak, bilimsel araştırma süreci hakkında bilgilenmek ve etik konularda bilgi sahibi olmaktır. |
Dersin İçeriği: | Bilim ve araştırma, bilimsel araştırmada planlanma, bilimsel araştırma etiği, tanımlar ve etik ilkeler, bilimsel veri toplama yöntemleri ve örnekleme, ölçme araçları- geçerlik ve güvenilirlik, nitel araştırma yöntemleri, nicel araştırma yöntemleri, parametrik istatistik, non parametrik istatistik, makale yazımında temel kurallar ve örnekler, bilimsel araştırmada atıf yapma ve kaynak gösterimi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bilimsel araştırmanın ne olduğunu açıklar. 2) Bilimsel araştırma yöntemlerini sıralar. 3) Bilimsel araştırma için örneklem nasıl seçileceğini ve hesaplanacağını bilir. 4) Bir bilimsel araştırma tasarlayabilir. 5) Araştırmanın türüne göre yapılacak istatistiksel yönteme karar verir. 6) Bilimsel araştırmalarda uygun atıf ve kaynak gösterimi yapabilir. 7) Bilimsel araştırmalarda dikkat edilecek etik hususları bilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma, ders içeriği hakkında bilgilendirme, Bilim ve araştırma, Bilimsel araştırmada planlanma | Ders slaytları |
2) | Bilimsel Araştırma Süreci ile İlgili Temel Kavramlar | Ders slaytları |
3) | Bilimsel araştırma etiği, tanımlar ve etik ilkeler | Ders slaytları |
4) | Bilimsel veri toplama yöntemleri ve örnekleme | Ders slaytları |
5) | Ölçme Araçları- Geçerlik ve Güvenilirlik | Ders slaytları |
6) | Nitel Araştırma Yöntemleri | Ders slaytları |
7) | Nicel Araştırma Yöntemleri | Ders slaytları |
8) | Ara Sınav | |
9) | Parametrik İstatistik / Uygulama | Ders slaytları Örnek veri seti |
10) | Non Parametrik İstatistik / Uygulama | Ders slaytları Örnek veri seti |
11) | Makale yazımında temel kurallar ve örnekler | Ders slaytları |
12) | Bilimsel araştırmada atıf yapma ve kaynak gösterimi | Ders slaytları |
13) | Öğrenci Sunumları | Ders slaytları |
14) | Öğrenci Sunumları | Ders slaytları |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Araştırma Yöntemleri. Kemal Kurtuluş. Türkmen Kitabevi. 2010 2. Pazarlama Araştırmaları. A. Ercan Gegez. Beta. 2014 3. Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Veysel Sönmez ve Füsun G. Alacapınar. Anı Yayıncılık. 2017 4. Güncel makaleler. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Araştırma Yöntemleri. Kemal Kurtuluş. Türkmen Kitabevi. 2010 2. Pazarlama Araştırmaları. A. Ercan Gegez. Beta. 2014 3. Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Veysel Sönmez ve Füsun G. Alacapınar. Anı Yayıncılık. 2017 4. Güncel makaleler. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Sağlık sisteminin ve alt sistemlerinin işleyişini kavrama, değerlendirme ve yönlendirebilecek yeterlikte kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olur. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
2) Toplum - birey sağlığı ve geliştirilmesi ile ilgili faktörler hakkında bilgi sahibi olur. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
3) Sağlık yönetimi konusundaki kuramsal ve uygulama bilgilerini ilgili kurum ve kuruluşlarda uygular. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
4) Sağlık yönetimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak analiz eder, değerlendirir ve inovatif çözüm önerileri geliştirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
5) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
6) Yazılı ve sözlü iletişimde, kurallara uygun biçimde dil bilgisini ve sağlık terminolojisini kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
7) Sağlık yönetimi ile ilgili konularda düşüncelerini, çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak kurum içi ve kurum dışı ilgili taraflarla paylaşır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
8) Alanın gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||
9) Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir; bunun için bilgiye ulaşma yollarını bilir ve uygular. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
10) Yönetim felsefesini ve yönetim fonksiyonlarını sağlık yönetimi uygulamalarına yansıtır. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||
11) Sosyal sorumluluk ve sürdürülebilirlik bilinciyle ülke ve dünya genelinde sağlık sorunlarına duyarlı davranır ve toplumsal faydayı maksimize edecek çözüm önerilerini değerlendirir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||
12) Sağlık yönetimi alanı ile ilgili hukuki düzenlemeler ile toplumsal, bilimsel ve mesleki etik ilkelere uygun davranır. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||
13) Sağlık yönetimi uygulamalarında liderlik özellikleri sergiler. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||
14) Sağlık yönetimi uygulamalarında bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık sisteminin ve alt sistemlerinin işleyişini kavrama, değerlendirme ve yönlendirebilecek yeterlikte kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olur. | 3 |
2) | Toplum - birey sağlığı ve geliştirilmesi ile ilgili faktörler hakkında bilgi sahibi olur. | 3 |
3) | Sağlık yönetimi konusundaki kuramsal ve uygulama bilgilerini ilgili kurum ve kuruluşlarda uygular. | 3 |
4) | Sağlık yönetimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak analiz eder, değerlendirir ve inovatif çözüm önerileri geliştirir. | 3 |
5) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 3 |
6) | Yazılı ve sözlü iletişimde, kurallara uygun biçimde dil bilgisini ve sağlık terminolojisini kullanır. | 3 |
7) | Sağlık yönetimi ile ilgili konularda düşüncelerini, çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak kurum içi ve kurum dışı ilgili taraflarla paylaşır. | 3 |
8) | Alanın gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 2 |
9) | Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir; bunun için bilgiye ulaşma yollarını bilir ve uygular. | 3 |
10) | Yönetim felsefesini ve yönetim fonksiyonlarını sağlık yönetimi uygulamalarına yansıtır. | 3 |
11) | Sosyal sorumluluk ve sürdürülebilirlik bilinciyle ülke ve dünya genelinde sağlık sorunlarına duyarlı davranır ve toplumsal faydayı maksimize edecek çözüm önerilerini değerlendirir. | 2 |
12) | Sağlık yönetimi alanı ile ilgili hukuki düzenlemeler ile toplumsal, bilimsel ve mesleki etik ilkelere uygun davranır. | 2 |
13) | Sağlık yönetimi uygulamalarında liderlik özellikleri sergiler. | 2 |
14) | Sağlık yönetimi uygulamalarında bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Sunum | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Uygulama | 2 | 4 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 14 |
Sunum / Seminer | 2 | 6 |
Ödevler | 2 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 |
Final | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü | 82 |