Radyo, Televizyon ve Sinema (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | RTC306 | ||||
Ders İsmi: | Medyanın Politik Ekonomisi | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. MİHALİS KUYUCU | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç.Dr.Mihalis Kuyucu | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Medyanın ekonomik işleyişi hakkında genel bilgiler sunmak |
Dersin İçeriği: | Medya endüstrisini ekonomik yapısını anlamaya yönelik temel kavramlar, medya ekonomisinin genel ekonomiden farkı nedir, medya ekonomisinin temel oyuncuları, reklamcılar, medya patronları, tüketiciler, medya piyasa türleri, medya tekelleşme – rekabetçi Pazar – oligopol Pazar ve bu piyasa türlerinin medya üreticisi ve tüketicisine etkileri, medyada sahiplik yapısı, medya da gelir modelleri. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Genel ekonominin medyaya uyarlanması 2) Medyanın endüstriyel işleyişi hakkında bilgi edinmek 3) Medya yönetimi hakkında temel bilgiler sunmak |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Medya ekonomisi kavramı | |
2) | Medyanın başrol oyuncuları | |
3) | Medyanın Fonksiyonları | |
4) | Medyada pazar yapıları | |
5) | Medyada yoğunlaşma hesaplamaları | |
6) | Medyada yaşam eğrisi uygulamaları | |
7) | Medyada SWOT Analizi | |
8) | Medyada Fizibilite Kavramı | |
9) | Medyada Pazarlama Fonskiyonu | |
10) | Medya İşletmelerinde gelir modelleri | |
11) | Reklam Harcamaları ve Medyaya Dağılımları Türk medya endüstrisinin Analizi 1980-2020 Bölüm I | |
12) | Reklam Harcamaları ve Medyaya Dağılımları Türk medya endüstrisinin Analizi 1980-2020 Bölüm 2 | |
13) | The Relation of Rating Concept and Revenue in Media Industry | |
14) | Final Proje Sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | The Media Economy - Alan B. Albarran |
Diğer Kaynaklar: | The Media Economy - Alan B. Albarran |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Hem kuramsal hem de uygulamalı eğitim sunarak öğrencileri akademik ve iş hayatına hazır eder. | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
2) Kitle iletişim araçlarına eleştirel bir bakış açısı kazandırır. | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
3) İngilizce müfredat ile öğrencilerin uluslararası boyutta piyasayı ve akademik çalışmaları orijinal kaynaklardan takip etmelerini sağlar. | 2 | 2 | 2 | |||||||||||
4) Kamera önü, kamera arkası, reji, haber merkezi, ışık, ses, kurgu, yönetmenlik, görüntü yönetmenliği, senaryo yazarlığı gibi mesleklerde uzmandır. | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
5) Ders veren medya profesyonelleri sayesinde öğrenciler sektöre hazır hale gelir. | 3 | 2 | 2 | |||||||||||
6) Kısa ve orta metrajlı filmler, senaryo, belgeseller ve TV programları gibi üretim becerileri edinir. | 3 | 2 | 3 | |||||||||||
7) Görüntü teknolojilerine ait temel bilgi ve deneyime sahip olur. | 2 | 2 | 3 | |||||||||||
8) Sektörel işbirlikleri sayesinde profesyonel iş hayatına atılır. | 2 | 3 | 3 | |||||||||||
9) Uygulanan müfredat sayesinde farklı medya çalışmalarına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır. | 2 | 3 | 3 | |||||||||||
10) Stüdyo ortamında alınacak teknik eğitimle birlikte öğrenciler deneyim sahibi olarak sektörde kendine yer edinir. | 3 | 2 | 3 | |||||||||||
11) Grup çalışmalarıyla birlikte müzakere etme, inisiyatif alma gibi becerilere sahiptir. | 3 | 2 | 2 | |||||||||||
12) Medya etiği ve iş ahlakı ile ilgili temel değerler edinir. | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
13) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 2 | 3 | 3 | |||||||||||
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 | 3 | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Hem kuramsal hem de uygulamalı eğitim sunarak öğrencileri akademik ve iş hayatına hazır eder. | 3 |
2) | Kitle iletişim araçlarına eleştirel bir bakış açısı kazandırır. | 3 |
3) | İngilizce müfredat ile öğrencilerin uluslararası boyutta piyasayı ve akademik çalışmaları orijinal kaynaklardan takip etmelerini sağlar. | 3 |
4) | Kamera önü, kamera arkası, reji, haber merkezi, ışık, ses, kurgu, yönetmenlik, görüntü yönetmenliği, senaryo yazarlığı gibi mesleklerde uzmandır. | 3 |
5) | Ders veren medya profesyonelleri sayesinde öğrenciler sektöre hazır hale gelir. | 3 |
6) | Kısa ve orta metrajlı filmler, senaryo, belgeseller ve TV programları gibi üretim becerileri edinir. | 3 |
7) | Görüntü teknolojilerine ait temel bilgi ve deneyime sahip olur. | 3 |
8) | Sektörel işbirlikleri sayesinde profesyonel iş hayatına atılır. | 3 |
9) | Uygulanan müfredat sayesinde farklı medya çalışmalarına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır. | 3 |
10) | Stüdyo ortamında alınacak teknik eğitimle birlikte öğrenciler deneyim sahibi olarak sektörde kendine yer edinir. | 3 |
11) | Grup çalışmalarıyla birlikte müzakere etme, inisiyatif alma gibi becerilere sahiptir. | 3 |
12) | Medya etiği ve iş ahlakı ile ilgili temel değerler edinir. | 3 |
13) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 3 |
14) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 20 |
Uygulama | 1 | % 20 |
Projeler | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 20 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 80 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 20 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | ||||
Uygulama | 14 | 2 | 28 | ||||
Proje | 2 | 6 | 1 | 1 | 16 | ||
Küçük Sınavlar | 2 | 6 | 2 | 16 | |||
Final | 1 | 1 | 1 | 2 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |