RTC304 Documentary Filmİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Radyo, Televizyon ve Sinema (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Radyo, Televizyon ve Sinema (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: RTC304
Ders İsmi: Belgesel Film
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. AYBİKE SERTTAŞ
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Peyami Çelikcan
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ders kurmaca olmayan sinema olarak türü olarak belgesele giriş niteliği taşımaktadır. Bu noktada dersin amacı kurmaca olmayan filmler hakkında öğrencilere bir temel oluşturarak İngiliz Belgesel Hareketi, Direkt Sinema, Gerçek Sinema gibi akımları öğrencilere aşina hale getirmektir.
Dersin İçeriği: Belgesel film yapımı ile ilgili temel bilgiler. Belgesel film kavramı, belgesel film materyalleri belgesel filmde kullanılan dil ve senaryo, müzik kullanımı, ses ve ışık kullanımı, belgesel çekimlerde kullanılan açılar, belgesel film çekimi kurgusunda farklar. Dünyadan ve Türkiye’de başarılı olmuş belgesel filmlerin analizi ve incelenmesi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler kurgu ve kurgu olmayan film ayrımını öğrenir
2) Kurgu olmayan film türlerinin öğrenilmesi
3) Belgesel film çekim sürecinin öğrenilmesi
4) Belgesel filmde üretim tekniklerinin öğrenilmesi

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin şemasının anlatılması
2) Kurgu ve kurgu olmayan filmler
3) Belgesel film yapımı
4) Öncüler: R. Flaherty, D. Vertov
5) Öncüler: A. Cavalcanti, W. Ruttman
6) Öncüler: J. Grierson and BDM
7) Bağımsız Sinema
8) Direkt Sinema
9) Gerçek Sinema
10) Türk Belgesel Filmleri
11) Türk Belgesel Filmleri
12) Belgesel Film Modları
13) Belgesel Film Yapım Teknikleri
14) Belgesel Film Yapım Teknikleri

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Adalı, Bilgin, Belgesel Sinema, Hil Yayını, İstanbul, 1986.
Barsam, Richard Meran, Nonfiction Film-A Critical History, E.P.Dutton&CO., New York, 1973.
Brian Winston, The Documentary Film Book, BFI-Palgrave Macmillan, London, 2013.
Chanan, Michael, The Politics of Documentary, BFI, Palgrive&MacMillan, 2012, London.
Diğer Kaynaklar: Özgüç, Agah, Kronolojik Türk Sinema Tarihi, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, 1988.
Özuyar, Ali, Türk Sinema Tarihinden Fragmanlar, Phoenix Yayınları, Ankara, 2013.
Saunders, Dave, Belgesel, Kolektif Yayınları, İstanbul, 2010.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Hem kuramsal hem de uygulamalı eğitim sunarak öğrencileri akademik ve iş hayatına hazır eder.
2) Kitle iletişim araçlarına eleştirel bir bakış açısı kazandırır.
3) İngilizce müfredat ile öğrencilerin uluslararası boyutta piyasayı ve akademik çalışmaları orijinal kaynaklardan takip etmelerini sağlar.
4) Kamera önü, kamera arkası, reji, haber merkezi, ışık, ses, kurgu, yönetmenlik, görüntü yönetmenliği, senaryo yazarlığı gibi mesleklerde uzmandır.
5) Ders veren medya profesyonelleri sayesinde öğrenciler sektöre hazır hale gelir.
6) Kısa ve orta metrajlı filmler, senaryo, belgeseller ve TV programları gibi üretim becerileri edinir.
7) Görüntü teknolojilerine ait temel bilgi ve deneyime sahip olur.
8) Sektörel işbirlikleri sayesinde profesyonel iş hayatına atılır.
9) Uygulanan müfredat sayesinde farklı medya çalışmalarına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır.
10) Stüdyo ortamında alınacak teknik eğitimle birlikte öğrenciler deneyim sahibi olarak sektörde kendine yer edinir.
11) Grup çalışmalarıyla birlikte müzakere etme, inisiyatif alma gibi becerilere sahiptir.
12) Medya etiği ve iş ahlakı ile ilgili temel değerler edinir.
13) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Hem kuramsal hem de uygulamalı eğitim sunarak öğrencileri akademik ve iş hayatına hazır eder.
2) Kitle iletişim araçlarına eleştirel bir bakış açısı kazandırır.
3) İngilizce müfredat ile öğrencilerin uluslararası boyutta piyasayı ve akademik çalışmaları orijinal kaynaklardan takip etmelerini sağlar.
4) Kamera önü, kamera arkası, reji, haber merkezi, ışık, ses, kurgu, yönetmenlik, görüntü yönetmenliği, senaryo yazarlığı gibi mesleklerde uzmandır.
5) Ders veren medya profesyonelleri sayesinde öğrenciler sektöre hazır hale gelir.
6) Kısa ve orta metrajlı filmler, senaryo, belgeseller ve TV programları gibi üretim becerileri edinir.
7) Görüntü teknolojilerine ait temel bilgi ve deneyime sahip olur.
8) Sektörel işbirlikleri sayesinde profesyonel iş hayatına atılır.
9) Uygulanan müfredat sayesinde farklı medya çalışmalarına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır.
10) Stüdyo ortamında alınacak teknik eğitimle birlikte öğrenciler deneyim sahibi olarak sektörde kendine yer edinir.
11) Grup çalışmalarıyla birlikte müzakere etme, inisiyatif alma gibi becerilere sahiptir.
12) Medya etiği ve iş ahlakı ile ilgili temel değerler edinir.
13) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Ara Sınavlar 1 5 5
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 64