Radyo, Televizyon ve Sinema (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | RTC304 | ||||
Ders İsmi: | Belgesel Film | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. AYBİKE SERTTAŞ | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Peyami Çelikcan | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ders kurmaca olmayan sinema olarak türü olarak belgesele giriş niteliği taşımaktadır. Bu noktada dersin amacı kurmaca olmayan filmler hakkında öğrencilere bir temel oluşturarak İngiliz Belgesel Hareketi, Direkt Sinema, Gerçek Sinema gibi akımları öğrencilere aşina hale getirmektir. |
Dersin İçeriği: | Belgesel film yapımı ile ilgili temel bilgiler. Belgesel film kavramı, belgesel film materyalleri belgesel filmde kullanılan dil ve senaryo, müzik kullanımı, ses ve ışık kullanımı, belgesel çekimlerde kullanılan açılar, belgesel film çekimi kurgusunda farklar. Dünyadan ve Türkiye’de başarılı olmuş belgesel filmlerin analizi ve incelenmesi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler kurgu ve kurgu olmayan film ayrımını öğrenir 2) Kurgu olmayan film türlerinin öğrenilmesi 3) Belgesel film çekim sürecinin öğrenilmesi 4) Belgesel filmde üretim tekniklerinin öğrenilmesi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin şemasının anlatılması | |
2) | Kurgu ve kurgu olmayan filmler | |
3) | Belgesel film yapımı | |
4) | Öncüler: R. Flaherty, D. Vertov | |
5) | Öncüler: A. Cavalcanti, W. Ruttman | |
6) | Öncüler: J. Grierson and BDM | |
7) | Bağımsız Sinema | |
8) | Direkt Sinema | |
9) | Gerçek Sinema | |
10) | Türk Belgesel Filmleri | |
11) | Türk Belgesel Filmleri | |
12) | Belgesel Film Modları | |
13) | Belgesel Film Yapım Teknikleri | |
14) | Belgesel Film Yapım Teknikleri |
Ders Notları / Kitaplar: | Adalı, Bilgin, Belgesel Sinema, Hil Yayını, İstanbul, 1986. Barsam, Richard Meran, Nonfiction Film-A Critical History, E.P.Dutton&CO., New York, 1973. Brian Winston, The Documentary Film Book, BFI-Palgrave Macmillan, London, 2013. Chanan, Michael, The Politics of Documentary, BFI, Palgrive&MacMillan, 2012, London. |
Diğer Kaynaklar: | Özgüç, Agah, Kronolojik Türk Sinema Tarihi, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, 1988. Özuyar, Ali, Türk Sinema Tarihinden Fragmanlar, Phoenix Yayınları, Ankara, 2013. Saunders, Dave, Belgesel, Kolektif Yayınları, İstanbul, 2010. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Hem kuramsal hem de uygulamalı eğitim sunarak öğrencileri akademik ve iş hayatına hazır eder. | ||||||||||||||
2) Kitle iletişim araçlarına eleştirel bir bakış açısı kazandırır. | ||||||||||||||
3) İngilizce müfredat ile öğrencilerin uluslararası boyutta piyasayı ve akademik çalışmaları orijinal kaynaklardan takip etmelerini sağlar. | ||||||||||||||
4) Kamera önü, kamera arkası, reji, haber merkezi, ışık, ses, kurgu, yönetmenlik, görüntü yönetmenliği, senaryo yazarlığı gibi mesleklerde uzmandır. | ||||||||||||||
5) Ders veren medya profesyonelleri sayesinde öğrenciler sektöre hazır hale gelir. | ||||||||||||||
6) Kısa ve orta metrajlı filmler, senaryo, belgeseller ve TV programları gibi üretim becerileri edinir. | ||||||||||||||
7) Görüntü teknolojilerine ait temel bilgi ve deneyime sahip olur. | ||||||||||||||
8) Sektörel işbirlikleri sayesinde profesyonel iş hayatına atılır. | ||||||||||||||
9) Uygulanan müfredat sayesinde farklı medya çalışmalarına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır. | ||||||||||||||
10) Stüdyo ortamında alınacak teknik eğitimle birlikte öğrenciler deneyim sahibi olarak sektörde kendine yer edinir. | ||||||||||||||
11) Grup çalışmalarıyla birlikte müzakere etme, inisiyatif alma gibi becerilere sahiptir. | ||||||||||||||
12) Medya etiği ve iş ahlakı ile ilgili temel değerler edinir. | ||||||||||||||
13) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||||||||||
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Hem kuramsal hem de uygulamalı eğitim sunarak öğrencileri akademik ve iş hayatına hazır eder. | |
2) | Kitle iletişim araçlarına eleştirel bir bakış açısı kazandırır. | |
3) | İngilizce müfredat ile öğrencilerin uluslararası boyutta piyasayı ve akademik çalışmaları orijinal kaynaklardan takip etmelerini sağlar. | |
4) | Kamera önü, kamera arkası, reji, haber merkezi, ışık, ses, kurgu, yönetmenlik, görüntü yönetmenliği, senaryo yazarlığı gibi mesleklerde uzmandır. | |
5) | Ders veren medya profesyonelleri sayesinde öğrenciler sektöre hazır hale gelir. | |
6) | Kısa ve orta metrajlı filmler, senaryo, belgeseller ve TV programları gibi üretim becerileri edinir. | |
7) | Görüntü teknolojilerine ait temel bilgi ve deneyime sahip olur. | |
8) | Sektörel işbirlikleri sayesinde profesyonel iş hayatına atılır. | |
9) | Uygulanan müfredat sayesinde farklı medya çalışmalarına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır. | |
10) | Stüdyo ortamında alınacak teknik eğitimle birlikte öğrenciler deneyim sahibi olarak sektörde kendine yer edinir. | |
11) | Grup çalışmalarıyla birlikte müzakere etme, inisiyatif alma gibi becerilere sahiptir. | |
12) | Medya etiği ve iş ahlakı ile ilgili temel değerler edinir. | |
13) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
14) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | ||||
Uygulama | 14 | 2 | 28 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 5 | 5 | ||||
Final | 1 | 3 | 3 | ||||
Toplam İş Yükü | 64 |