Dersin Amacı: |
Bu ders, öğrencilere ilgilendikleri bir konu üzerine bağımsız bir akademik araştırma projesi geliştirmekte kullanabilecekleri çeşitli teknik, metot ve yaklaşımları tanıtmayı amaçlar. Araştırma yaparak bulgu ve fikirlerini yazı ve konuşma yoluyla ifade etmeleri için gerekli beceri ve yöntemleri kazanmalarına yardımcı olmayı hedefler. Aynı zamanda yaratıcı medya çalışmalarında da araştırma ve eleştirel düşünceden ne şekilde faydalanabileceklerine dair fikir sahibi olmalarını amaçlar.
|
Dersin İçeriği: |
Bu ders, film ve medya incelemeleri alanında akademik araştırma ve yazma süreçlerini ele alır. Bir araştırma sorusu oluşturma, birincil ve ikincil kaynakların belirlenmesi, kütüphane veritabanlarının ve çevrimiçi kaynakların etkili şekilde kullanımı, eleştirel bir analiz yönteminin geliştirilmesi, uygun alıntılama ve referans tekniklerini kullanarak yazma ve net bir argüman içerecek şekilde fikir ve sonuçların aktarılması gibi araştırmanın farklı aşamalarını ele alır.
Ders, bir dizi ders anlatımı, atölye çalışması, öğrencilerle bireysel görüşmeler ve öğrenci sunumlarını içerir. Öğrencilerin dönem sonuna kadar bir araştırma metnini yazma sürecinde rehberlik edecek şekilde her derste akademik araştırma ve yazım süreçlerine dair farklı bir konu ele alınır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma: İzlence ve Ders İçeriğinin Anlatılması |
Her hafta, haftanın konusuyla ilgili okuma parçaları ve video izleme ödevleri. |
2) |
What is Research? Why do we do it? |
|
3) |
Araştırma Sorusu ve Planlama |
|
4) |
Araştırmada Birincil ve İkincil Kaynaklar |
|
5) |
Bibliyografya Oluşturma: Kütüphane Kaynakları ve Veritabanları
|
|
6) |
Literatür Taraması: Teorik ve Tarihsel Çerçeve |
|
7) |
Alıntılama ve Kaynak Gösterme |
|
8) |
Araştırma Türleri |
|
9) |
Analitik Çerçeve Belirleme |
|
10) |
Öğrenci Sunumları & Tartışma |
Öğrenciler seçtikleri araştırma konusu üzerine yaptıkları çalışmayı sunarlar. Temel olarak dönem boyunca düşüncelerinin ve araştırmalarının gelişim süreçlerini; kullandıkları farklı kaynak, malzeme ve yöntemleri; araştırma süreçleri boyunca aldıkları kararları ve sonuçlarını paylaşırlar.
|
11) |
Öğrenci Sunumları & Tartışma |
|
12) |
Öğrenci Sunumları & Tartışma |
|
13) |
Yazım Atölyesi |
Öğrenciler araştırma konusu üzerine yazdıkları metinleri sınıfta paylaşır ve danışman hoca ve diğer öğrencilerle tartışırlar. |
14) |
Yazım Atölyesi |
|
15) |
Final Sınavı Haftası |
|
16) |
Final Sınavı Haftası |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Hem kuramsal hem de uygulamalı eğitim sunarak öğrencileri akademik ve iş hayatına hazır eder. |
|
2) |
Kitle iletişim araçlarına eleştirel bir bakış açısı kazandırır. |
|
3) |
İngilizce müfredat ile öğrencilerin uluslararası boyutta piyasayı ve akademik çalışmaları orijinal kaynaklardan takip etmelerini sağlar. |
|
4) |
Kamera önü, kamera arkası, reji, haber merkezi, ışık, ses, kurgu, yönetmenlik, görüntü yönetmenliği, senaryo yazarlığı gibi mesleklerde uzmandır. |
|
5) |
Ders veren medya profesyonelleri sayesinde öğrenciler sektöre hazır hale gelir.
|
|
6) |
Kısa ve orta metrajlı filmler, senaryo, belgeseller ve TV programları gibi üretim becerileri edinir. |
|
7) |
Görüntü teknolojilerine ait temel bilgi ve deneyime sahip olur. |
|
8) |
Sektörel işbirlikleri sayesinde profesyonel iş hayatına atılır. |
|
9) |
Uygulanan müfredat sayesinde farklı medya çalışmalarına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır. |
|
10) |
Stüdyo ortamında alınacak teknik eğitimle birlikte öğrenciler deneyim sahibi olarak sektörde kendine yer edinir. |
|
11) |
Grup çalışmalarıyla birlikte müzakere etme, inisiyatif alma gibi becerilere sahiptir. |
|
12) |
Medya etiği ve iş ahlakı ile ilgili temel değerler edinir. |
|
13) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|
14) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|