RTC303 Research Developmentİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Radyo, Televizyon ve Sinema (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Radyo, Televizyon ve Sinema (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: RTC303
Ders İsmi: Araştırma ve Geliştirme
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. RANA ÖZTÜRK
Dersi Veren(ler): Dr. Rana Öztürk
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilere ilgilendikleri bir konu üzerine bağımsız bir akademik araştırma projesi geliştirmekte kullanabilecekleri çeşitli teknik, metot ve yaklaşımları tanıtmayı amaçlar. Araştırma yaparak bulgu ve fikirlerini yazı ve konuşma yoluyla ifade etmeleri için gerekli beceri ve yöntemleri kazanmalarına yardımcı olmayı hedefler. Aynı zamanda yaratıcı medya çalışmalarında da araştırma ve eleştirel düşünceden ne şekilde faydalanabileceklerine dair fikir sahibi olmalarını amaçlar.
Dersin İçeriği: Bu ders, film ve medya incelemeleri alanında akademik araştırma ve yazma süreçlerini ele alır. Bir araştırma sorusu oluşturma, birincil ve ikincil kaynakların belirlenmesi, kütüphane veritabanlarının ve çevrimiçi kaynakların etkili şekilde kullanımı, eleştirel bir analiz yönteminin geliştirilmesi, uygun alıntılama ve referans tekniklerini kullanarak yazma ve net bir argüman içerecek şekilde fikir ve sonuçların aktarılması gibi araştırmanın farklı aşamalarını ele alır.

Ders, bir dizi ders anlatımı, atölye çalışması, öğrencilerle bireysel görüşmeler ve öğrenci sunumlarını içerir. Öğrencilerin dönem sonuna kadar bir araştırma metnini yazma sürecinde rehberlik edecek şekilde her derste akademik araştırma ve yazım süreçlerine dair farklı bir konu ele alınır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler bir araştırma projesini geliştirme, planlama, kurgulama ve yazma aşamalarına dair temel bilgilere sahip olur.
2) Öğrenciler bir araştırma sorusu oluşturabilir.
3) Öğrenciler bir araştırma sorusunu mevcut literatür ve medya üretimleriyle ilişkili olarak inceler ve ele alır.
4) Öğrenciler kütüphane veritabanları ve çevrimiçi kaynakları etkili şekilde kullanarak farklı türden kaynakları bulup saptayabilecek ve yorumlayabilecek araştırma becerilerine sahip olur.
5) Öğrenciler araştırma sonuçlarını ve fikirlerini uygun referans ve alıntılama tekniklerini kullanarak ve dilbilgisi ve yazım kurallarına uygun olarak aktarma ve yazma becerilerine sahip olur.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma: İzlence ve Ders İçeriğinin Anlatılması Her hafta, haftanın konusuyla ilgili okuma parçaları ve video izleme ödevleri.
2) What is Research? Why do we do it?
3) Araştırma Sorusu ve Planlama
4) Araştırmada Birincil ve İkincil Kaynaklar
5) Bibliyografya Oluşturma: Kütüphane Kaynakları ve Veritabanları
6) Literatür Taraması: Teorik ve Tarihsel Çerçeve
7) Alıntılama ve Kaynak Gösterme
8) Araştırma Türleri
9) Analitik Çerçeve Belirleme
10) Öğrenci Sunumları & Tartışma Öğrenciler seçtikleri araştırma konusu üzerine yaptıkları çalışmayı sunarlar. Temel olarak dönem boyunca düşüncelerinin ve araştırmalarının gelişim süreçlerini; kullandıkları farklı kaynak, malzeme ve yöntemleri; araştırma süreçleri boyunca aldıkları kararları ve sonuçlarını paylaşırlar.
11) Öğrenci Sunumları & Tartışma
12) Öğrenci Sunumları & Tartışma
13) Yazım Atölyesi Öğrenciler araştırma konusu üzerine yazdıkları metinleri sınıfta paylaşır ve danışman hoca ve diğer öğrencilerle tartışırlar.
14) Yazım Atölyesi
15) Final Sınavı Haftası
16) Final Sınavı Haftası

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Dönem boyunca ders içinde ele alınan konuları destekleyecek okumalar ve çevrimiçi kaynakları verilecektir. / Various reading materials and online sources will be provided through the semester to support the topics covered in class.
Diğer Kaynaklar: Berger, Arthur Asa (2016) Media and Communication Research Methods, Thousand Oaks: Sage Publications.

Ricciardelli, L., Shanahan, J. O., Young, G. (2020) Undergraduate Rsearch in Film: A Guide for Students, Routledge.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Hem kuramsal hem de uygulamalı eğitim sunarak öğrencileri akademik ve iş hayatına hazır eder.
2) Kitle iletişim araçlarına eleştirel bir bakış açısı kazandırır.
3) İngilizce müfredat ile öğrencilerin uluslararası boyutta piyasayı ve akademik çalışmaları orijinal kaynaklardan takip etmelerini sağlar.
4) Kamera önü, kamera arkası, reji, haber merkezi, ışık, ses, kurgu, yönetmenlik, görüntü yönetmenliği, senaryo yazarlığı gibi mesleklerde uzmandır.
5) Ders veren medya profesyonelleri sayesinde öğrenciler sektöre hazır hale gelir.
6) Kısa ve orta metrajlı filmler, senaryo, belgeseller ve TV programları gibi üretim becerileri edinir.
7) Görüntü teknolojilerine ait temel bilgi ve deneyime sahip olur.
8) Sektörel işbirlikleri sayesinde profesyonel iş hayatına atılır.
9) Uygulanan müfredat sayesinde farklı medya çalışmalarına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır.
10) Stüdyo ortamında alınacak teknik eğitimle birlikte öğrenciler deneyim sahibi olarak sektörde kendine yer edinir.
11) Grup çalışmalarıyla birlikte müzakere etme, inisiyatif alma gibi becerilere sahiptir.
12) Medya etiği ve iş ahlakı ile ilgili temel değerler edinir.
13) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Hem kuramsal hem de uygulamalı eğitim sunarak öğrencileri akademik ve iş hayatına hazır eder.
2) Kitle iletişim araçlarına eleştirel bir bakış açısı kazandırır.
3) İngilizce müfredat ile öğrencilerin uluslararası boyutta piyasayı ve akademik çalışmaları orijinal kaynaklardan takip etmelerini sağlar.
4) Kamera önü, kamera arkası, reji, haber merkezi, ışık, ses, kurgu, yönetmenlik, görüntü yönetmenliği, senaryo yazarlığı gibi mesleklerde uzmandır.
5) Ders veren medya profesyonelleri sayesinde öğrenciler sektöre hazır hale gelir.
6) Kısa ve orta metrajlı filmler, senaryo, belgeseller ve TV programları gibi üretim becerileri edinir.
7) Görüntü teknolojilerine ait temel bilgi ve deneyime sahip olur.
8) Sektörel işbirlikleri sayesinde profesyonel iş hayatına atılır.
9) Uygulanan müfredat sayesinde farklı medya çalışmalarına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır.
10) Stüdyo ortamında alınacak teknik eğitimle birlikte öğrenciler deneyim sahibi olarak sektörde kendine yer edinir.
11) Grup çalışmalarıyla birlikte müzakere etme, inisiyatif alma gibi becerilere sahiptir.
12) Medya etiği ve iş ahlakı ile ilgili temel değerler edinir.
13) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 3 % 30
Sunum 1 % 15
Projeler 1 % 55
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 43
Sunum / Seminer 1 6
Proje 1 10
Ödevler 3 15
Final 1 10
Toplam İş Yükü 126