Radyo, Televizyon ve Sinema (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | RTC205 | ||||
Ders İsmi: | Kurgu Teknnikleri | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. ENES ALUÇ | ||||
Dersi Veren(ler): | Enes Aluc | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı öğrencilerin temel kurgu bilgisini arttırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Bugün radyo ve televizyon dijital medya sayesinde birer multimedya platformuna dönüşmüş durumdadır. Medyada içerik üretiminde fotoğrafın yanı sıra videonun da önemi artmıştır. Görsel medyanın en önemli konusu olan montaj da bir iletişimcinin bilmesi gereken en önemli konulardan biridir. Bir medya profesyonelinin kendi ürettiği içeriği kendi bilgisi ile montajlaması ona rekabetçi bir avantaj sağlayacaktır. Montaj tekniklerinde her iletişimcinin bilmesi gereken temel kurgu bilgileri uygulamaları olarak sunulacaktır. Sektörde en yaygın kullanılan yazılımların tanıtımı, uygulamalı sunumu ve birebir her öğrenciye uygulama imkanı sunan bu derste her öğrencinin kendi kurgusunu tek başına yapabilecek seviyeye gelmesi amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Introduce students to the concepts and principles used by editors 2) Öğrenciler doğrusal olmayan kurgu yöntemleri ve araçlarını bilir 3) Öğrenilen temaları uygulama üzerine pratik eder ve deneyimler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin Tanıtımı. Editörün bakışını anlamak. Kurgu yazılımlarının tanıtımı. | |
2) | Sinemada kurgu tarihi ve hareketleri | |
3) | Sinemada kurgu tarihi ve hareketleri | |
4) | Kurgunun Dilbilgisi. Temel kuralları. İlk görev. | |
5) | Ödevler üzerine değerlendirme. Kurguya farklı medyadaki yaklaşımlar. Farklı ortamlarda filmler ve videolar. | |
6) | Görüntü ve ses ile çalışmak. Kurgu işlemi sırasında kararlar almak. Ara Sınav Ödevi | |
7) | Ödevler üzerine değerlendirme. Bir diyalog sahnesi üzerinde çalışma. | |
8) | Kurgu konseptleri, Walter Murch'ün 6 kuralı | |
9) | 2. ödev. Kurgu konseptleri ve Walter Murch'ün 6 kuralına devam | |
10) | Ödevlerin değerlendirilmesi. Farklı medyalarda kurgu yaklaşımları. Ara sınav | |
11) | Kurgu sırasında karar verme süreci. Ara sınavlar | |
12) | Ödevlerin değerlendirilmesi. Kurgu sırasında karar verme süreci. | |
13) | Final değerlendirmesi. Aksiyon sahnesi üzerine çalışma | |
14) | Final haftası. Ödevlerin değerlendirilmesi. Şimdiye kadar öğrencilenlerin değerlendirilmesi. Bakış, tarih, hareket, konsept, methot ve yazılım üzerine değerlendirmeler. |
Ders Notları / Kitaplar: | The Technique of Film and Video Editing: History, Theory, and Practice |
Diğer Kaynaklar: | The Technique of Film and Video Editing: History, Theory, and Practice |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Hem kuramsal hem de uygulamalı eğitim sunarak öğrencileri akademik ve iş hayatına hazır eder. | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
2) Kitle iletişim araçlarına eleştirel bir bakış açısı kazandırır. | 2 | 2 | 3 | |||||||||||
3) İngilizce müfredat ile öğrencilerin uluslararası boyutta piyasayı ve akademik çalışmaları orijinal kaynaklardan takip etmelerini sağlar. | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
4) Kamera önü, kamera arkası, reji, haber merkezi, ışık, ses, kurgu, yönetmenlik, görüntü yönetmenliği, senaryo yazarlığı gibi mesleklerde uzmandır. | 2 | 2 | 2 | |||||||||||
5) Ders veren medya profesyonelleri sayesinde öğrenciler sektöre hazır hale gelir. | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
6) Kısa ve orta metrajlı filmler, senaryo, belgeseller ve TV programları gibi üretim becerileri edinir. | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
7) Görüntü teknolojilerine ait temel bilgi ve deneyime sahip olur. | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
8) Sektörel işbirlikleri sayesinde profesyonel iş hayatına atılır. | 1 | 1 | 1 | |||||||||||
9) Uygulanan müfredat sayesinde farklı medya çalışmalarına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır. | 1 | 1 | 1 | |||||||||||
10) Stüdyo ortamında alınacak teknik eğitimle birlikte öğrenciler deneyim sahibi olarak sektörde kendine yer edinir. | 2 | 2 | 2 | |||||||||||
11) Grup çalışmalarıyla birlikte müzakere etme, inisiyatif alma gibi becerilere sahiptir. | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
12) Medya etiği ve iş ahlakı ile ilgili temel değerler edinir. | 2 | 3 | 3 | |||||||||||
13) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 1 | 1 | 1 | |||||||||||
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 2 | 2 | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Hem kuramsal hem de uygulamalı eğitim sunarak öğrencileri akademik ve iş hayatına hazır eder. | 2 |
2) | Kitle iletişim araçlarına eleştirel bir bakış açısı kazandırır. | 1 |
3) | İngilizce müfredat ile öğrencilerin uluslararası boyutta piyasayı ve akademik çalışmaları orijinal kaynaklardan takip etmelerini sağlar. | 3 |
4) | Kamera önü, kamera arkası, reji, haber merkezi, ışık, ses, kurgu, yönetmenlik, görüntü yönetmenliği, senaryo yazarlığı gibi mesleklerde uzmandır. | 3 |
5) | Ders veren medya profesyonelleri sayesinde öğrenciler sektöre hazır hale gelir. | 2 |
6) | Kısa ve orta metrajlı filmler, senaryo, belgeseller ve TV programları gibi üretim becerileri edinir. | 3 |
7) | Görüntü teknolojilerine ait temel bilgi ve deneyime sahip olur. | 3 |
8) | Sektörel işbirlikleri sayesinde profesyonel iş hayatına atılır. | 3 |
9) | Uygulanan müfredat sayesinde farklı medya çalışmalarına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır. | 2 |
10) | Stüdyo ortamında alınacak teknik eğitimle birlikte öğrenciler deneyim sahibi olarak sektörde kendine yer edinir. | 3 |
11) | Grup çalışmalarıyla birlikte müzakere etme, inisiyatif alma gibi becerilere sahiptir. | 2 |
12) | Medya etiği ve iş ahlakı ile ilgili temel değerler edinir. | 3 |
13) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 2 |
14) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 30 |
Projeler | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Uygulama | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 70 |
Proje | 2 | 6 |
Ara Sınavlar | 2 | 6 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 141 |