Radyo, Televizyon ve Sinema (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | RTC204 | ||||
Ders İsmi: | Ses Tasarımı | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. Dr. LEVENT FEVZİ ARSLAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Levent Fevzi Arslan | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, RTC öğrencilerine profesyonel profesyonel ses tasarımı becerilerini öğretmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders RTS öğrencilerinin profesyonel ses tasarımı becerileri edinmelerini sağlar, haftalık 4 saattir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Ses tasarımı konusunda temel bilgileri kavrar. 2) Ses tasarımında kullanılan yazılımları etkin bir sekilde kullanır. 3) Ses efektleri ortam sesi ve müzik gibi sesleri uygun bir sekilde yapıma ekleyebilir. Ses filtrelerini kullanır. 4) Foley sesleri üretebilir, kaydedebilir ve filtreleyebilir. 5) Temel miks tekniklerini kullanabilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ses Tasarımı Nedir? Ses Tasarımının Tarihsel Gelişimi | |
2) | Ses nedir? Sesin özellikleri. | |
3) | İyi bir ses ses tasarımında bulunması gereken özellikler. | |
4) | Ses tasarımında iş akışı. | |
5) | Ses tasarımında kullanılan yazılımlar. | |
6) | Filtreler. | |
7) | Mikrofon tipleri ve çalışma prensipleri, uygulama alanları. | |
8) | Vize haftası | |
9) | Miks Teknikleri: Seviyeler, panlama ve EQ kullanımı, Ses İşlemcileri | |
10) | Çeşitli filmlerden ses tasarımı analizi | |
11) | Ses tasarımı projesine başlangıç. Efektler, ortam sesi. | |
12) | Foley nedir? Foley uygulaması. | |
13) | Ses tasarımı projelerinin geliştirilmesi | |
14) | Ses tasarımı projelerinin sunumu. |
Ders Notları / Kitaplar: | Sound Design for Filmmakers - Murray Stiller |
Diğer Kaynaklar: | Sound Design for Filmmakers - Murray Stiller |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Hem kuramsal hem de uygulamalı eğitim sunarak öğrencileri akademik ve iş hayatına hazır eder. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||
2) Kitle iletişim araçlarına eleştirel bir bakış açısı kazandırır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
3) İngilizce müfredat ile öğrencilerin uluslararası boyutta piyasayı ve akademik çalışmaları orijinal kaynaklardan takip etmelerini sağlar. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||
4) Kamera önü, kamera arkası, reji, haber merkezi, ışık, ses, kurgu, yönetmenlik, görüntü yönetmenliği, senaryo yazarlığı gibi mesleklerde uzmandır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
5) Ders veren medya profesyonelleri sayesinde öğrenciler sektöre hazır hale gelir. | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | |||||||||
6) Kısa ve orta metrajlı filmler, senaryo, belgeseller ve TV programları gibi üretim becerileri edinir. | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | |||||||||
7) Görüntü teknolojilerine ait temel bilgi ve deneyime sahip olur. | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | |||||||||
8) Sektörel işbirlikleri sayesinde profesyonel iş hayatına atılır. | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
9) Uygulanan müfredat sayesinde farklı medya çalışmalarına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
10) Stüdyo ortamında alınacak teknik eğitimle birlikte öğrenciler deneyim sahibi olarak sektörde kendine yer edinir. | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | |||||||||
11) Grup çalışmalarıyla birlikte müzakere etme, inisiyatif alma gibi becerilere sahiptir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
12) Medya etiği ve iş ahlakı ile ilgili temel değerler edinir. | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||
13) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | |||||||||
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Hem kuramsal hem de uygulamalı eğitim sunarak öğrencileri akademik ve iş hayatına hazır eder. | 2 |
2) | Kitle iletişim araçlarına eleştirel bir bakış açısı kazandırır. | 1 |
3) | İngilizce müfredat ile öğrencilerin uluslararası boyutta piyasayı ve akademik çalışmaları orijinal kaynaklardan takip etmelerini sağlar. | 3 |
4) | Kamera önü, kamera arkası, reji, haber merkezi, ışık, ses, kurgu, yönetmenlik, görüntü yönetmenliği, senaryo yazarlığı gibi mesleklerde uzmandır. | 3 |
5) | Ders veren medya profesyonelleri sayesinde öğrenciler sektöre hazır hale gelir. | 2 |
6) | Kısa ve orta metrajlı filmler, senaryo, belgeseller ve TV programları gibi üretim becerileri edinir. | 3 |
7) | Görüntü teknolojilerine ait temel bilgi ve deneyime sahip olur. | 3 |
8) | Sektörel işbirlikleri sayesinde profesyonel iş hayatına atılır. | 3 |
9) | Uygulanan müfredat sayesinde farklı medya çalışmalarına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır. | 2 |
10) | Stüdyo ortamında alınacak teknik eğitimle birlikte öğrenciler deneyim sahibi olarak sektörde kendine yer edinir. | 2 |
11) | Grup çalışmalarıyla birlikte müzakere etme, inisiyatif alma gibi becerilere sahiptir. | 2 |
12) | Medya etiği ve iş ahlakı ile ilgili temel değerler edinir. | 3 |
13) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 2 |
14) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 4 | % 40 |
Projeler | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 3 | 1 | 56 | |||
Uygulama | 14 | 3 | 1 | 56 | |||
Proje | 1 | 6 | 6 | ||||
Ödevler | 4 | 10 | 40 | ||||
Final | 1 | 4 | 4 | ||||
Toplam İş Yükü | 162 |