RTC204 Sound Designİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Radyo, Televizyon ve Sinema (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Radyo, Televizyon ve Sinema (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: RTC204
Ders İsmi: Ses Tasarımı
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. Dr. LEVENT FEVZİ ARSLAN
Dersi Veren(ler): Levent Fevzi Arslan
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, RTC öğrencilerine profesyonel profesyonel ses tasarımı becerilerini öğretmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Bu ders RTS öğrencilerinin profesyonel ses tasarımı becerileri edinmelerini sağlar, haftalık 4 saattir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Ses tasarımı konusunda temel bilgileri kavrar.
2) Ses tasarımında kullanılan yazılımları etkin bir sekilde kullanır.
3) Ses efektleri ortam sesi ve müzik gibi sesleri uygun bir sekilde yapıma ekleyebilir. Ses filtrelerini kullanır.
4) Foley sesleri üretebilir, kaydedebilir ve filtreleyebilir.
5) Temel miks tekniklerini kullanabilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ses Tasarımı Nedir? Ses Tasarımının Tarihsel Gelişimi
2) Ses nedir? Sesin özellikleri.
3) İyi bir ses ses tasarımında bulunması gereken özellikler.
4) Ses tasarımında iş akışı.
5) Ses tasarımında kullanılan yazılımlar.
6) Filtreler.
7) Mikrofon tipleri ve çalışma prensipleri, uygulama alanları.
8) Vize haftası
9) Miks Teknikleri: Seviyeler, panlama ve EQ kullanımı, Ses İşlemcileri
10) Çeşitli filmlerden ses tasarımı analizi
11) Ses tasarımı projesine başlangıç. Efektler, ortam sesi.
12) Foley nedir? Foley uygulaması.
13) Ses tasarımı projelerinin geliştirilmesi
14) Ses tasarımı projelerinin sunumu.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Sound Design for Filmmakers - Murray Stiller
Diğer Kaynaklar: Sound Design for Filmmakers - Murray Stiller

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Hem kuramsal hem de uygulamalı eğitim sunarak öğrencileri akademik ve iş hayatına hazır eder. 2 2 2 2 2
2) Kitle iletişim araçlarına eleştirel bir bakış açısı kazandırır. 3 3 3 3 3
3) İngilizce müfredat ile öğrencilerin uluslararası boyutta piyasayı ve akademik çalışmaları orijinal kaynaklardan takip etmelerini sağlar. 2 2 2 2 2
4) Kamera önü, kamera arkası, reji, haber merkezi, ışık, ses, kurgu, yönetmenlik, görüntü yönetmenliği, senaryo yazarlığı gibi mesleklerde uzmandır. 3 3 3 3 3
5) Ders veren medya profesyonelleri sayesinde öğrenciler sektöre hazır hale gelir. 1 1 1 2 1
6) Kısa ve orta metrajlı filmler, senaryo, belgeseller ve TV programları gibi üretim becerileri edinir. 3 3 2 3 2
7) Görüntü teknolojilerine ait temel bilgi ve deneyime sahip olur. 3 3 3 3 2
8) Sektörel işbirlikleri sayesinde profesyonel iş hayatına atılır. 2 1 1 1 1
9) Uygulanan müfredat sayesinde farklı medya çalışmalarına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır. 1 1 1 1 1
10) Stüdyo ortamında alınacak teknik eğitimle birlikte öğrenciler deneyim sahibi olarak sektörde kendine yer edinir. 2 2 2 3 2
11) Grup çalışmalarıyla birlikte müzakere etme, inisiyatif alma gibi becerilere sahiptir. 1 1 1 1 1
12) Medya etiği ve iş ahlakı ile ilgili temel değerler edinir. 1 2 2 2 2
13) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 2 1 1 2 1
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 1 1 2 1 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Hem kuramsal hem de uygulamalı eğitim sunarak öğrencileri akademik ve iş hayatına hazır eder. 2
2) Kitle iletişim araçlarına eleştirel bir bakış açısı kazandırır. 1
3) İngilizce müfredat ile öğrencilerin uluslararası boyutta piyasayı ve akademik çalışmaları orijinal kaynaklardan takip etmelerini sağlar. 3
4) Kamera önü, kamera arkası, reji, haber merkezi, ışık, ses, kurgu, yönetmenlik, görüntü yönetmenliği, senaryo yazarlığı gibi mesleklerde uzmandır. 3
5) Ders veren medya profesyonelleri sayesinde öğrenciler sektöre hazır hale gelir. 2
6) Kısa ve orta metrajlı filmler, senaryo, belgeseller ve TV programları gibi üretim becerileri edinir. 3
7) Görüntü teknolojilerine ait temel bilgi ve deneyime sahip olur. 3
8) Sektörel işbirlikleri sayesinde profesyonel iş hayatına atılır. 3
9) Uygulanan müfredat sayesinde farklı medya çalışmalarına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır. 2
10) Stüdyo ortamında alınacak teknik eğitimle birlikte öğrenciler deneyim sahibi olarak sektörde kendine yer edinir. 2
11) Grup çalışmalarıyla birlikte müzakere etme, inisiyatif alma gibi becerilere sahiptir. 2
12) Medya etiği ve iş ahlakı ile ilgili temel değerler edinir. 3
13) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 2
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 4 % 40
Projeler 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 3 1 56
Uygulama 14 3 1 56
Proje 1 6 6
Ödevler 4 10 40
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 162