Radyo, Televizyon ve Sinema (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | RTC201 | ||||
Ders İsmi: | Senaryo | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NEZİH ERDOĞAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Nezih Erdoğan | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin senaryoyu film yapım sürecindeki merkezi yerini ve anlamını görebilmelerini sağlamak; anlatısal iletişim bakımından bir filmi çözümleyebilmelerini sağlamak; standart senaryo formatına uyarak bir hikaye yazmalarını sağlamak; çalışmalarını sunmak için onları hazırlamak. |
Dersin İçeriği: | Bu ders Syd Field’in senaryo yazımına ve senaryo çözümlemelerine yaklaşımını izleyerek problem, dramatik gereksinim, çelişki, motivasyon, bedel, gibi başlıklara derinlemesine bir bakış getirmektedir. Ardından en sık kullanılan temel olay örgülerini tanıtacaktır. Uzun film ve kısa filme mukayeseli bir yaklaşımla formal ve kavramsal farklılıkları incelenecektir. Öğrenciler seçilmiş senaryolar üzerinde çalışacaklar ve filmleri anlatısal özelliklerine göre tartışacaklardır. Haber veya edebi eserlerden uyarlamalar yapacaklar ve dönem sonunda bir senaryo çalışması hazırlayacaklardır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler sinemasal anlatı iletişimine hakim olacaktır. 2) Standart bir senaryoyu formatlayabileceklerdir. 3) Bir film sahnesini tasarlayabileceklerdir. 4) Karakter, dramatik gereksinim ve aksiyon arasındaki ilişkiyi kurgulayabileceklerdir. 5) Senaryoda üç perdeyi yapısına hakim olacaklardır.. 6) Öykü evreninin özgül dünyası ve atmosferi için gerekli olan araştırma yordamlarına hakim olacaklardır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş: Temel kavram ve terimler. Ders izlencesinin açıklanması. Senaryo formatı | |
2) | Senaryonun düzenlenmesi | |
3) | Karakter geliştirmek: dramatik gereksinim, motivasyon, çelişki, aksiyon Sınıfiçi egzersiz: beğendiğiniz bir filmin karakterini betimleyiniz. Ödev teslimi: Senaryo incelemesi) | |
4) | Üç perde yapısı | |
5) | 20 temel olay örgüsü I (ilk 10 olay örgüsü) | |
6) | 20 temel olay örgüsü II (sonraki 10 olay örgüsü) Ödev teslimi: Haber uyarlaması | |
7) | Film çözümlemesi: The Hustler | |
8) | Film çözümlemesi: Casablanca | |
9) | Film çözümlemesi: Thelma and Louise | |
10) | Sahne dinamizmi | |
11) | Kısa film senaryosu I | |
12) | Kısa film senaryosu II | |
13) | Pitching | |
14) | Tretmanların teslimi | |
15) | Senaryo dosyası teslimi |
Ders Notları / Kitaplar: | Syd Field, Screenplay: The Foundations of Screenwiritng Delta Publishng Oliver Tobias, 20 Masterplots |
Diğer Kaynaklar: | Syd Field, Screenplay: The Foundations of Screenwiritng Delta Publishng Oliver Tobias, 20 Masterplots |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Hem kuramsal hem de uygulamalı eğitim sunarak öğrencileri akademik ve iş hayatına hazır eder. | ||||||||||||||
2) Kitle iletişim araçlarına eleştirel bir bakış açısı kazandırır. | ||||||||||||||
3) İngilizce müfredat ile öğrencilerin uluslararası boyutta piyasayı ve akademik çalışmaları orijinal kaynaklardan takip etmelerini sağlar. | ||||||||||||||
4) Kamera önü, kamera arkası, reji, haber merkezi, ışık, ses, kurgu, yönetmenlik, görüntü yönetmenliği, senaryo yazarlığı gibi mesleklerde uzmandır. | ||||||||||||||
5) Ders veren medya profesyonelleri sayesinde öğrenciler sektöre hazır hale gelir. | ||||||||||||||
6) Kısa ve orta metrajlı filmler, senaryo, belgeseller ve TV programları gibi üretim becerileri edinir. | ||||||||||||||
7) Görüntü teknolojilerine ait temel bilgi ve deneyime sahip olur. | ||||||||||||||
8) Sektörel işbirlikleri sayesinde profesyonel iş hayatına atılır. | ||||||||||||||
9) Uygulanan müfredat sayesinde farklı medya çalışmalarına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır. | ||||||||||||||
10) Stüdyo ortamında alınacak teknik eğitimle birlikte öğrenciler deneyim sahibi olarak sektörde kendine yer edinir. | ||||||||||||||
11) Grup çalışmalarıyla birlikte müzakere etme, inisiyatif alma gibi becerilere sahiptir. | ||||||||||||||
12) Medya etiği ve iş ahlakı ile ilgili temel değerler edinir. | ||||||||||||||
13) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||||||||||
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Hem kuramsal hem de uygulamalı eğitim sunarak öğrencileri akademik ve iş hayatına hazır eder. | 3 |
2) | Kitle iletişim araçlarına eleştirel bir bakış açısı kazandırır. | 1 |
3) | İngilizce müfredat ile öğrencilerin uluslararası boyutta piyasayı ve akademik çalışmaları orijinal kaynaklardan takip etmelerini sağlar. | 3 |
4) | Kamera önü, kamera arkası, reji, haber merkezi, ışık, ses, kurgu, yönetmenlik, görüntü yönetmenliği, senaryo yazarlığı gibi mesleklerde uzmandır. | 3 |
5) | Ders veren medya profesyonelleri sayesinde öğrenciler sektöre hazır hale gelir. | 2 |
6) | Kısa ve orta metrajlı filmler, senaryo, belgeseller ve TV programları gibi üretim becerileri edinir. | 1 |
7) | Görüntü teknolojilerine ait temel bilgi ve deneyime sahip olur. | 1 |
8) | Sektörel işbirlikleri sayesinde profesyonel iş hayatına atılır. | 1 |
9) | Uygulanan müfredat sayesinde farklı medya çalışmalarına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır. | 1 |
10) | Stüdyo ortamında alınacak teknik eğitimle birlikte öğrenciler deneyim sahibi olarak sektörde kendine yer edinir. | 1 |
11) | Grup çalışmalarıyla birlikte müzakere etme, inisiyatif alma gibi becerilere sahiptir. | 1 |
12) | Medya etiği ve iş ahlakı ile ilgili temel değerler edinir. | 1 |
13) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 3 |
14) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 30 |
Sunum | 14 | % 35 |
Projeler | 1 | % 35 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |