Radyo, Televizyon ve Sinema (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | RTC105 | ||||
Ders İsmi: | Sinemaya Giriş | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. HASAN GÜRKAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Hasan Gürkan | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Sinema tarihini, ilk filmlerden bugüne sinemanın dönüşümünü ve farklı yaklaşımları öğrencilere aktarmak. |
Dersin İçeriği: | Sinemanın tarihsel gelişimi, sinema endüstrisinin özellikleri, sanatsal sinema ve ticari sinema. Sessiz sinemadan günümüz Dolby surround sinemasına, siyah beyaz sinemadan 4K ‘ya kadar sinemanın yaşadığı gelişim. Ekoller ve endüstrisine temel bir bakış. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1. Filmi yazılı yanıt yoluyla analiz eder. 2) 2. Film tarihi, biçimi ve türü hakkında temel bilgileri gösterir. 3) 3. Sinemanın işbirlikçi doğasını ve bir sinema filmi geliştirmek için gereken birçok işi tanımlar. 4) 4. Sinemanın toplumla ilişkisini kendi bakış açısıyla bağlantılı olarak tartışır / tarif eder. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı ve amaçlarının aktarılması, kitap ve film önerileri | |
2) | Mizansen | |
3) | Filmin ve Anlatı Formunun Önemi | |
4) | Film Tarihi | |
5) | Film Stilleri | |
6) | Film Türleri | |
7) | Film Türleri | |
8) | Filmin Eleştirel Çözümlemesi | |
9) | Filmin Eleştirel Çözümlemesi | |
10) | Filmin Kültürel, Sosyal ve Global Etkisi | |
11) | Filmin Kültürel, Sosyal ve Global Etkisi | |
12) | Öğrenci Sunumları: Film Çözümleme | |
13) | Öğrenci Sunumları: Film Çözümleme | |
14) | Öğrenci Sunumları: Film Çözümleme |
Ders Notları / Kitaplar: | Film Art: An Introduction – Bordwell/Thompson – McGraw Hil |
Diğer Kaynaklar: | Erol Mutlu, Televizyon ve Toplum, Ünsal Oskay, İletişimin A B C'si |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Hem kuramsal hem de uygulamalı eğitim sunarak öğrencileri akademik ve iş hayatına hazır eder. | 2 | 2 | 1 | 2 | ||||||||||
2) Kitle iletişim araçlarına eleştirel bir bakış açısı kazandırır. | 1 | 2 | 1 | 2 | ||||||||||
3) İngilizce müfredat ile öğrencilerin uluslararası boyutta piyasayı ve akademik çalışmaları orijinal kaynaklardan takip etmelerini sağlar. | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
4) Kamera önü, kamera arkası, reji, haber merkezi, ışık, ses, kurgu, yönetmenlik, görüntü yönetmenliği, senaryo yazarlığı gibi mesleklerde uzmandır. | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
5) Ders veren medya profesyonelleri sayesinde öğrenciler sektöre hazır hale gelir. | 1 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
6) Kısa ve orta metrajlı filmler, senaryo, belgeseller ve TV programları gibi üretim becerileri edinir. | 2 | 2 | 2 | 1 | ||||||||||
7) Görüntü teknolojilerine ait temel bilgi ve deneyime sahip olur. | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
8) Sektörel işbirlikleri sayesinde profesyonel iş hayatına atılır. | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
9) Uygulanan müfredat sayesinde farklı medya çalışmalarına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır. | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
10) Stüdyo ortamında alınacak teknik eğitimle birlikte öğrenciler deneyim sahibi olarak sektörde kendine yer edinir. | 2 | 2 | 1 | 1 | ||||||||||
11) Grup çalışmalarıyla birlikte müzakere etme, inisiyatif alma gibi becerilere sahiptir. | 1 | 2 | 1 | 2 | ||||||||||
12) Medya etiği ve iş ahlakı ile ilgili temel değerler edinir. | 1 | 1 | 1 | 2 | ||||||||||
13) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 1 | 2 | 1 | 2 | ||||||||||
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 | 1 | 1 | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Hem kuramsal hem de uygulamalı eğitim sunarak öğrencileri akademik ve iş hayatına hazır eder. | 2 |
2) | Kitle iletişim araçlarına eleştirel bir bakış açısı kazandırır. | 2 |
3) | İngilizce müfredat ile öğrencilerin uluslararası boyutta piyasayı ve akademik çalışmaları orijinal kaynaklardan takip etmelerini sağlar. | 3 |
4) | Kamera önü, kamera arkası, reji, haber merkezi, ışık, ses, kurgu, yönetmenlik, görüntü yönetmenliği, senaryo yazarlığı gibi mesleklerde uzmandır. | 2 |
5) | Ders veren medya profesyonelleri sayesinde öğrenciler sektöre hazır hale gelir. | 1 |
6) | Kısa ve orta metrajlı filmler, senaryo, belgeseller ve TV programları gibi üretim becerileri edinir. | 2 |
7) | Görüntü teknolojilerine ait temel bilgi ve deneyime sahip olur. | 2 |
8) | Sektörel işbirlikleri sayesinde profesyonel iş hayatına atılır. | 2 |
9) | Uygulanan müfredat sayesinde farklı medya çalışmalarına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır. | 2 |
10) | Stüdyo ortamında alınacak teknik eğitimle birlikte öğrenciler deneyim sahibi olarak sektörde kendine yer edinir. | 1 |
11) | Grup çalışmalarıyla birlikte müzakere etme, inisiyatif alma gibi becerilere sahiptir. | 1 |
12) | Medya etiği ve iş ahlakı ile ilgili temel değerler edinir. | 1 |
13) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 3 |
14) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 3 | % 45 |
Ödev | 2 | % 25 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 70 |
Ödevler | 2 | 6 |
Küçük Sınavlar | 3 | 15 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 136 |