RTC105 Introduction to Cinemaİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Radyo, Televizyon ve Sinema (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Radyo, Televizyon ve Sinema (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: RTC105
Ders İsmi: Sinemaya Giriş
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. HASAN GÜRKAN
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. Hasan Gürkan
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Sinema tarihini, ilk filmlerden bugüne sinemanın dönüşümünü ve farklı yaklaşımları öğrencilere aktarmak.
Dersin İçeriği: Sinemanın tarihsel gelişimi, sinema endüstrisinin özellikleri, sanatsal sinema ve ticari sinema. Sessiz sinemadan günümüz Dolby surround sinemasına, siyah beyaz sinemadan 4K ‘ya kadar sinemanın yaşadığı gelişim. Ekoller ve endüstrisine temel bir bakış.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1. Filmi yazılı yanıt yoluyla analiz eder.
2) 2. Film tarihi, biçimi ve türü hakkında temel bilgileri gösterir.
3) 3. Sinemanın işbirlikçi doğasını ve bir sinema filmi geliştirmek için gereken birçok işi tanımlar.
4) 4. Sinemanın toplumla ilişkisini kendi bakış açısıyla bağlantılı olarak tartışır / tarif eder.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı ve amaçlarının aktarılması, kitap ve film önerileri
2) Mizansen
3) Filmin ve Anlatı Formunun Önemi
4) Film Tarihi
5) Film Stilleri
6) Film Türleri
7) Film Türleri
8) Filmin Eleştirel Çözümlemesi
9) Filmin Eleştirel Çözümlemesi
10) Filmin Kültürel, Sosyal ve Global Etkisi
11) Filmin Kültürel, Sosyal ve Global Etkisi
12) Öğrenci Sunumları: Film Çözümleme
13) Öğrenci Sunumları: Film Çözümleme
14) Öğrenci Sunumları: Film Çözümleme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Film Art: An Introduction – Bordwell/Thompson – McGraw Hil
Diğer Kaynaklar: Erol Mutlu, Televizyon ve Toplum, Ünsal Oskay, İletişimin A B C'si

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Hem kuramsal hem de uygulamalı eğitim sunarak öğrencileri akademik ve iş hayatına hazır eder. 2 2 1 2
2) Kitle iletişim araçlarına eleştirel bir bakış açısı kazandırır. 1 2 1 2
3) İngilizce müfredat ile öğrencilerin uluslararası boyutta piyasayı ve akademik çalışmaları orijinal kaynaklardan takip etmelerini sağlar. 2 2 2 2
4) Kamera önü, kamera arkası, reji, haber merkezi, ışık, ses, kurgu, yönetmenlik, görüntü yönetmenliği, senaryo yazarlığı gibi mesleklerde uzmandır. 1 1 1 1
5) Ders veren medya profesyonelleri sayesinde öğrenciler sektöre hazır hale gelir. 1 2 2 2
6) Kısa ve orta metrajlı filmler, senaryo, belgeseller ve TV programları gibi üretim becerileri edinir. 2 2 2 1
7) Görüntü teknolojilerine ait temel bilgi ve deneyime sahip olur. 1 1 1 1
8) Sektörel işbirlikleri sayesinde profesyonel iş hayatına atılır. 1 1 1 1
9) Uygulanan müfredat sayesinde farklı medya çalışmalarına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır. 2 2 2 2
10) Stüdyo ortamında alınacak teknik eğitimle birlikte öğrenciler deneyim sahibi olarak sektörde kendine yer edinir. 2 2 1 1
11) Grup çalışmalarıyla birlikte müzakere etme, inisiyatif alma gibi becerilere sahiptir. 1 2 1 2
12) Medya etiği ve iş ahlakı ile ilgili temel değerler edinir. 1 1 1 2
13) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 1 2 1 2
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 1 1 1 2

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Hem kuramsal hem de uygulamalı eğitim sunarak öğrencileri akademik ve iş hayatına hazır eder. 2
2) Kitle iletişim araçlarına eleştirel bir bakış açısı kazandırır. 2
3) İngilizce müfredat ile öğrencilerin uluslararası boyutta piyasayı ve akademik çalışmaları orijinal kaynaklardan takip etmelerini sağlar. 3
4) Kamera önü, kamera arkası, reji, haber merkezi, ışık, ses, kurgu, yönetmenlik, görüntü yönetmenliği, senaryo yazarlığı gibi mesleklerde uzmandır. 2
5) Ders veren medya profesyonelleri sayesinde öğrenciler sektöre hazır hale gelir. 1
6) Kısa ve orta metrajlı filmler, senaryo, belgeseller ve TV programları gibi üretim becerileri edinir. 2
7) Görüntü teknolojilerine ait temel bilgi ve deneyime sahip olur. 2
8) Sektörel işbirlikleri sayesinde profesyonel iş hayatına atılır. 2
9) Uygulanan müfredat sayesinde farklı medya çalışmalarına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır. 2
10) Stüdyo ortamında alınacak teknik eğitimle birlikte öğrenciler deneyim sahibi olarak sektörde kendine yer edinir. 1
11) Grup çalışmalarıyla birlikte müzakere etme, inisiyatif alma gibi becerilere sahiptir. 1
12) Medya etiği ve iş ahlakı ile ilgili temel değerler edinir. 1
13) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 3
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 1

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 3 % 45
Ödev 2 % 25
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 70
Ödevler 2 6
Küçük Sınavlar 3 15
Final 1 3
Toplam İş Yükü 136