RTC103 Introduction to Radio and Televisionİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Radyo, Televizyon ve Sinema (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Radyo, Televizyon ve Sinema (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: RTC103
Ders İsmi: Radyo ve Televizyona Giriş
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. PEYAMİ ÇELİKCAN
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. Aybike Serttaş
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Radyo ve televizyonun birer kitle iletişim aracı olarak işleyiş ve içerik üretimi yönleriyle öğrencilere tanıtılması ve eleştirel bir bakış açısı kazandırmak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Radyo ve Televizyon mecralarının tarihi gelişimi, mecraların medya endüstrisinde önemi, radyo ve televizyon endüstrileri hakkında temel bilgiler, içerik üretimi, içerik türleri, içerik üretimini etkileyen faktörler. Derste radyo ve televizyon mecraları ve programcılığı ile ilgili temel kavramlar sunulacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Radyonun tarihini bilir.
2) Televizyonun tarihini bilir.
3) Radyo ve televizyon için içerik üretiminin temel kurallarını bilir.
4) Radyo ve televizyonun toplum üzerindeki etkilerini öğrenir.
5) Radyo ve televizyonun işlevlerini öğrenir.
6) Medya ürünlerini eleştirel bir bakış açısı ile değerlendirir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders hakkında genel bilgi, kitap önerileri. Türkiye ve Dünya’da radyo – televizyon sektörü hakkında genel bir tartışma
2) Televizyonun tarihi
3) Kamu yayıncılığı
4) Özel televizyonların ortaya çıkış süreci
5) Özel televizyonların ortaya çıkış süreci
6) Amerika ve Avrupa’da özel televizyona geçiş sürecinde yaşanan toplumsal hareketler, siyasal ve ekonomik gelişmeler
7) Amerika ve Avrupa’da özel televizyona geçiş sürecinde yaşanan toplumsal hareketler, siyasal ve ekonomik gelişmeler
8) Vize
9) Ilk yayınlar, bu yayınlardan izlenen örrneklerle televizyonun dönüşümü
10) Dünyadaki büyük medya oluşumlarının incelenmesi
11) “Televizyon bir kitle iletişim aracı olarak idealist midir tecimsel mi?” sorusunun tartışılması
12) Türk televizyonlarının güncel durumu
13) Avrupa ve Amerikan televizyonları
14) Truman Show filminin izlenip tartışılması
15) Dead Set dizisinin izlenip tartışılması
16) Black Mirror dizisinin (sezon 1, bölüm 2) izlenip tartışılması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Neil Postman, Televizyon Öldüren Eğlence
Diğer Kaynaklar: Erol Mutlu, Televizyon ve Toplum, Ünsal Oskay, İletişimin A B C'si

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Hem kuramsal hem de uygulamalı eğitim sunarak öğrencileri akademik ve iş hayatına hazır eder. 2 2 2 2 2 2
2) Kitle iletişim araçlarına eleştirel bir bakış açısı kazandırır. 3 3 3 3 3 3
3) İngilizce müfredat ile öğrencilerin uluslararası boyutta piyasayı ve akademik çalışmaları orijinal kaynaklardan takip etmelerini sağlar. 1 1 2 2 1 1
4) Kamera önü, kamera arkası, reji, haber merkezi, ışık, ses, kurgu, yönetmenlik, görüntü yönetmenliği, senaryo yazarlığı gibi mesleklerde uzmandır. 1 2 2 2 1 1
5) Ders veren medya profesyonelleri sayesinde öğrenciler sektöre hazır hale gelir. 2 2 2 2 1 1
6) Kısa ve orta metrajlı filmler, senaryo, belgeseller ve TV programları gibi üretim becerileri edinir. 1 1 1 1 1 1
7) Görüntü teknolojilerine ait temel bilgi ve deneyime sahip olur. 3 3 3 3 3 3
8) Sektörel işbirlikleri sayesinde profesyonel iş hayatına atılır. 1 1 1 1 2 1
9) Uygulanan müfredat sayesinde farklı medya çalışmalarına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır. 2 2 3 1 1 1
10) Stüdyo ortamında alınacak teknik eğitimle birlikte öğrenciler deneyim sahibi olarak sektörde kendine yer edinir. 2 2 2 2 2 2
11) Grup çalışmalarıyla birlikte müzakere etme, inisiyatif alma gibi becerilere sahiptir. 2 2 2 2 2 1
12) Medya etiği ve iş ahlakı ile ilgili temel değerler edinir. 3 3 3 3 3 3
13) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 1 1 1 1 1 1
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 2 1 1 1 1 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Hem kuramsal hem de uygulamalı eğitim sunarak öğrencileri akademik ve iş hayatına hazır eder. 3
2) Kitle iletişim araçlarına eleştirel bir bakış açısı kazandırır. 3
3) İngilizce müfredat ile öğrencilerin uluslararası boyutta piyasayı ve akademik çalışmaları orijinal kaynaklardan takip etmelerini sağlar. 3
4) Kamera önü, kamera arkası, reji, haber merkezi, ışık, ses, kurgu, yönetmenlik, görüntü yönetmenliği, senaryo yazarlığı gibi mesleklerde uzmandır. 1
5) Ders veren medya profesyonelleri sayesinde öğrenciler sektöre hazır hale gelir. 2
6) Kısa ve orta metrajlı filmler, senaryo, belgeseller ve TV programları gibi üretim becerileri edinir. 2
7) Görüntü teknolojilerine ait temel bilgi ve deneyime sahip olur. 2
8) Sektörel işbirlikleri sayesinde profesyonel iş hayatına atılır. 2
9) Uygulanan müfredat sayesinde farklı medya çalışmalarına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır. 3
10) Stüdyo ortamında alınacak teknik eğitimle birlikte öğrenciler deneyim sahibi olarak sektörde kendine yer edinir. 1
11) Grup çalışmalarıyla birlikte müzakere etme, inisiyatif alma gibi becerilere sahiptir. 2
12) Medya etiği ve iş ahlakı ile ilgili temel değerler edinir. 2
13) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 84
Proje 1 6
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 10
Toplam İş Yükü 150