Radyo, Televizyon ve Sinema (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | RTC103 | ||||
Ders İsmi: | Radyo ve Televizyona Giriş | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. PEYAMİ ÇELİKCAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Aybike Serttaş | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Radyo ve televizyonun birer kitle iletişim aracı olarak işleyiş ve içerik üretimi yönleriyle öğrencilere tanıtılması ve eleştirel bir bakış açısı kazandırmak amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Radyo ve Televizyon mecralarının tarihi gelişimi, mecraların medya endüstrisinde önemi, radyo ve televizyon endüstrileri hakkında temel bilgiler, içerik üretimi, içerik türleri, içerik üretimini etkileyen faktörler. Derste radyo ve televizyon mecraları ve programcılığı ile ilgili temel kavramlar sunulacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Radyonun tarihini bilir. 2) Televizyonun tarihini bilir. 3) Radyo ve televizyon için içerik üretiminin temel kurallarını bilir. 4) Radyo ve televizyonun toplum üzerindeki etkilerini öğrenir. 5) Radyo ve televizyonun işlevlerini öğrenir. 6) Medya ürünlerini eleştirel bir bakış açısı ile değerlendirir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders hakkında genel bilgi, kitap önerileri. Türkiye ve Dünya’da radyo – televizyon sektörü hakkında genel bir tartışma | |
2) | Televizyonun tarihi | |
3) | Kamu yayıncılığı | |
4) | Özel televizyonların ortaya çıkış süreci | |
5) | Özel televizyonların ortaya çıkış süreci | |
6) | Amerika ve Avrupa’da özel televizyona geçiş sürecinde yaşanan toplumsal hareketler, siyasal ve ekonomik gelişmeler | |
7) | Amerika ve Avrupa’da özel televizyona geçiş sürecinde yaşanan toplumsal hareketler, siyasal ve ekonomik gelişmeler | |
8) | Vize | |
9) | Ilk yayınlar, bu yayınlardan izlenen örrneklerle televizyonun dönüşümü | |
10) | Dünyadaki büyük medya oluşumlarının incelenmesi | |
11) | “Televizyon bir kitle iletişim aracı olarak idealist midir tecimsel mi?” sorusunun tartışılması | |
12) | Türk televizyonlarının güncel durumu | |
13) | Avrupa ve Amerikan televizyonları | |
14) | Truman Show filminin izlenip tartışılması | |
15) | Dead Set dizisinin izlenip tartışılması | |
16) | Black Mirror dizisinin (sezon 1, bölüm 2) izlenip tartışılması |
Ders Notları / Kitaplar: | Neil Postman, Televizyon Öldüren Eğlence |
Diğer Kaynaklar: | Erol Mutlu, Televizyon ve Toplum, Ünsal Oskay, İletişimin A B C'si |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Hem kuramsal hem de uygulamalı eğitim sunarak öğrencileri akademik ve iş hayatına hazır eder. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
2) Kitle iletişim araçlarına eleştirel bir bakış açısı kazandırır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
3) İngilizce müfredat ile öğrencilerin uluslararası boyutta piyasayı ve akademik çalışmaları orijinal kaynaklardan takip etmelerini sağlar. | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | ||||||||
4) Kamera önü, kamera arkası, reji, haber merkezi, ışık, ses, kurgu, yönetmenlik, görüntü yönetmenliği, senaryo yazarlığı gibi mesleklerde uzmandır. | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | ||||||||
5) Ders veren medya profesyonelleri sayesinde öğrenciler sektöre hazır hale gelir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | ||||||||
6) Kısa ve orta metrajlı filmler, senaryo, belgeseller ve TV programları gibi üretim becerileri edinir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
7) Görüntü teknolojilerine ait temel bilgi ve deneyime sahip olur. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
8) Sektörel işbirlikleri sayesinde profesyonel iş hayatına atılır. | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | ||||||||
9) Uygulanan müfredat sayesinde farklı medya çalışmalarına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır. | 2 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
10) Stüdyo ortamında alınacak teknik eğitimle birlikte öğrenciler deneyim sahibi olarak sektörde kendine yer edinir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
11) Grup çalışmalarıyla birlikte müzakere etme, inisiyatif alma gibi becerilere sahiptir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | ||||||||
12) Medya etiği ve iş ahlakı ile ilgili temel değerler edinir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
13) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Hem kuramsal hem de uygulamalı eğitim sunarak öğrencileri akademik ve iş hayatına hazır eder. | 3 |
2) | Kitle iletişim araçlarına eleştirel bir bakış açısı kazandırır. | 3 |
3) | İngilizce müfredat ile öğrencilerin uluslararası boyutta piyasayı ve akademik çalışmaları orijinal kaynaklardan takip etmelerini sağlar. | 3 |
4) | Kamera önü, kamera arkası, reji, haber merkezi, ışık, ses, kurgu, yönetmenlik, görüntü yönetmenliği, senaryo yazarlığı gibi mesleklerde uzmandır. | 1 |
5) | Ders veren medya profesyonelleri sayesinde öğrenciler sektöre hazır hale gelir. | 2 |
6) | Kısa ve orta metrajlı filmler, senaryo, belgeseller ve TV programları gibi üretim becerileri edinir. | 2 |
7) | Görüntü teknolojilerine ait temel bilgi ve deneyime sahip olur. | 2 |
8) | Sektörel işbirlikleri sayesinde profesyonel iş hayatına atılır. | 2 |
9) | Uygulanan müfredat sayesinde farklı medya çalışmalarına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır. | 3 |
10) | Stüdyo ortamında alınacak teknik eğitimle birlikte öğrenciler deneyim sahibi olarak sektörde kendine yer edinir. | 1 |
11) | Grup çalışmalarıyla birlikte müzakere etme, inisiyatif alma gibi becerilere sahiptir. | 2 |
12) | Medya etiği ve iş ahlakı ile ilgili temel değerler edinir. | 2 |
13) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
14) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 84 |
Proje | 1 | 6 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü | 150 |