RTC018 Video Art and New Genresİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Radyo, Televizyon ve Sinema (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Radyo, Televizyon ve Sinema (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: RTC018
Ders İsmi: Video Sanatı ve Yeni Türler
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. RANA ÖZTÜRK
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Rana Öztürk
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, film ve videonun yaratıcı birer sanatsal ifade aracı olarak anlaşılmasını sağlamayı hedefler. Özellikle sanatsal üretimlere odaklanarak, film ve video çalışmaları için daha kapsamlı bir bakış açısı sağlayan "hareketli görüntüler" kavramını incelemeyi amaçlar. Ayrıca, öğrencilere sanatçıların yerleşik film, sinema ve medya formatlarının sınırlarını zorlayan ve bunların dışında kalan hareketli görüntüleri nasıl yarattıkları veya kullandıklarını tanıtmayı hedefler.
Dersin İçeriği: Bu ders, film ve videonun sanatsal birer ifade aracı olarak kullanım biçimlerine dair genel bir bakış açısı sağlar. Video sanatını, daha kapsamlı olan "hareketli görüntüler" bağlamında ele alarak sinema, belgesel, kısa film ya da deneysel film gibi kategoriler içinde tanımlanamayacak yaratıcı üretimlerde kullanımlarını değerlendirir. Öğrencilere 1960'lar ve 1970'lerde kavramsal sanatçıların yaptığı erken dönem film ve video çalışmalarını tanıttıktan sonra günümüz sanatında video ve film kullanımı örneklerini inceler. Öğrenciler hareketli görüntülere dair kuramsal bilgiler edinmenin yanı sıra bu fikirleri hareketli görüntü kullanan sanatsal işlere uygularlar. Dönem boyunca ders anlatımı, film gösterimi, galeri ve müze ziyaretleri ile hareketli görüntü ile çalışan sanatçılar öğrencilere tanıtılır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler sanat alanında film ve video kullanımına dair temel kuram, kavram ve uygulamaları anlarlar.
2) Öğrenciler hareketli görüntüler ve yaratıcı uygulamalarına dair eleştirel düşünme becerilerine sahip olur.
3) Öğrenciler video sanatı ve film tabanlı sanatsal yapıtlara dair tarihsel ve eleştirel bir anlayış kazanarak bu yapıtları sinema, belgesel, televizyon gibi diğer ilgili alanlardan ayırabilirler.
4) Öğrenciler video ve film çalışmalarındaki anlatı, zamansallık ve izleyici deneyimine dair farkındalık kazanırlar.
5) Öğrenciler sanatsal bir hareketli görüntü yapıtını oluşturmak için gerekli kavramsal yaklaşım ve yaratıcı becerileri edinirler.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma: İzlence ve ders içeriğinim anlatılması Video Sanatı Nedir? Her hafta, haftanın konusuyla ilgili okuma parçaları ve video izleme ödevleri.
2) Sanat Aracı Olarak Film: Avant-garde Filmden Video Sanatına
3) Warhol ve Fluxus: Sanatta Film, Video Kamera ve TV Monitörleri
4) Kavramsal Sanatta Video: Beden ve Performans
5) Feminist Sanat ve Performatif Video
6) Film Tabanlı Yapıtlarda Zaman, Süre ve Anlatı
7) Televizyon, Kitle İletişim Araçları ve Sanatsal Yaklaşımlar
8) Vize Haftası
9) Sanatsal Bağlamda Belgesel
10) Sanatta Buluntu Çekimler
11) Mekânsal Deneyimler: Video ve Film Enstalasyonları
12) Güncel Sanatçıların Hareketli Görüntü Çalışmaları
13) Kamusal Mekânlardaki Hareketli Görüntüler
14) Tekrar/Tartışma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Bu ders için tek bir kitap kullanılmamaktadır. Ancak okuma ve izleme ödevleri bu ders için kritik önem taşır ve dersteki tartışmaların temelini teşkil eder. Okuma ve çevrimiçi film ödevleri ders öncesinde PDF ya da internet bağlantısı olarak öğrencilere verilmektedir. Aşağıda belirtilen kitaplar verilen okuma ödevleri için kaynak kitap olarak kullanılabilir.

There is no single textbook for this course. However, reading and watching assignments are critical for the course and they form the basis for class discussion. Reading materials and online films from various sources are provided in advance of the class either as PDF files or as online links and distributed to the class through Blackboard system or other appropriate method if necessary.
Diğer Kaynaklar: Campany, D. (ed.) (1995) The Cinematic (Documents of Contemporary Art), London: Whitechapel Gallery & Cambridge, Massachusetts: The MIT Press.

Kholeif, O. (2015) Moving Image (Documents of Contemproary Art), London: Whitechapel Gallery & Cambridge, Massachusetts: The MIT Press.

Rush, M. (2005) New Media in Art, Thames & Hudson, 2nd edition.

Rush, M.
(2018) Video Art, London: Thames and Hudsons.

Meigh-Andrews, C. (2013) A History of Video Art, New York & London: Boomsbury, 2nd edition.

Westgeest, H. (2016) Video Art Theory: A Comparative Approach, Wiley Blackwell.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Hem kuramsal hem de uygulamalı eğitim sunarak öğrencileri akademik ve iş hayatına hazır eder. 3 3 3 3 3
2) Kitle iletişim araçlarına eleştirel bir bakış açısı kazandırır. 3 3 3 3 3
3) İngilizce müfredat ile öğrencilerin uluslararası boyutta piyasayı ve akademik çalışmaları orijinal kaynaklardan takip etmelerini sağlar. 3 3 3 3 3
4) Kamera önü, kamera arkası, reji, haber merkezi, ışık, ses, kurgu, yönetmenlik, görüntü yönetmenliği, senaryo yazarlığı gibi mesleklerde uzmandır. 2 1 1 2 3
5) Ders veren medya profesyonelleri sayesinde öğrenciler sektöre hazır hale gelir. 2 1 1 1 2
6) Kısa ve orta metrajlı filmler, senaryo, belgeseller ve TV programları gibi üretim becerileri edinir. 2 2 3 3 3
7) Görüntü teknolojilerine ait temel bilgi ve deneyime sahip olur. 2 2 3 2 2
8) Sektörel işbirlikleri sayesinde profesyonel iş hayatına atılır. 1
9) Uygulanan müfredat sayesinde farklı medya çalışmalarına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır. 3 3 3 3 3
10) Stüdyo ortamında alınacak teknik eğitimle birlikte öğrenciler deneyim sahibi olarak sektörde kendine yer edinir. 1 1 2
11) Grup çalışmalarıyla birlikte müzakere etme, inisiyatif alma gibi becerilere sahiptir. 1 1 1 1 3
12) Medya etiği ve iş ahlakı ile ilgili temel değerler edinir. 2
13) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 3 3 3 3 3
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Hem kuramsal hem de uygulamalı eğitim sunarak öğrencileri akademik ve iş hayatına hazır eder. 2
2) Kitle iletişim araçlarına eleştirel bir bakış açısı kazandırır. 3
3) İngilizce müfredat ile öğrencilerin uluslararası boyutta piyasayı ve akademik çalışmaları orijinal kaynaklardan takip etmelerini sağlar. 3
4) Kamera önü, kamera arkası, reji, haber merkezi, ışık, ses, kurgu, yönetmenlik, görüntü yönetmenliği, senaryo yazarlığı gibi mesleklerde uzmandır. 1
5) Ders veren medya profesyonelleri sayesinde öğrenciler sektöre hazır hale gelir. 1
6) Kısa ve orta metrajlı filmler, senaryo, belgeseller ve TV programları gibi üretim becerileri edinir. 3
7) Görüntü teknolojilerine ait temel bilgi ve deneyime sahip olur. 1
8) Sektörel işbirlikleri sayesinde profesyonel iş hayatına atılır.
9) Uygulanan müfredat sayesinde farklı medya çalışmalarına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır. 3
10) Stüdyo ortamında alınacak teknik eğitimle birlikte öğrenciler deneyim sahibi olarak sektörde kendine yer edinir. 1
11) Grup çalışmalarıyla birlikte müzakere etme, inisiyatif alma gibi becerilere sahiptir. 3
12) Medya etiği ve iş ahlakı ile ilgili temel değerler edinir. 1
13) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 3
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 1 % 15
Arazi Çalışması 1 % 15
Küçük Sınavlar 1 % 15
Ödev 1 % 15
Projeler 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 13 2 3 65
Uygulama 1 5 5
Arazi Çalışması 1 2 3 5
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 2 26
Proje 1 5 8 13
Ödevler 4 2 8
Toplam İş Yükü 122