Dersin Amacı: |
Bu ders, film ve videonun yaratıcı birer sanatsal ifade aracı olarak anlaşılmasını sağlamayı hedefler. Özellikle sanatsal üretimlere odaklanarak, film ve video çalışmaları için daha kapsamlı bir bakış açısı sağlayan "hareketli görüntüler" kavramını incelemeyi amaçlar. Ayrıca, öğrencilere sanatçıların yerleşik film, sinema ve medya formatlarının sınırlarını zorlayan ve bunların dışında kalan hareketli görüntüleri nasıl yarattıkları veya kullandıklarını tanıtmayı hedefler. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders, film ve videonun sanatsal birer ifade aracı olarak kullanım biçimlerine dair genel bir bakış açısı sağlar. Video sanatını, daha kapsamlı olan "hareketli görüntüler" bağlamında ele alarak sinema, belgesel, kısa film ya da deneysel film gibi kategoriler içinde tanımlanamayacak yaratıcı üretimlerde kullanımlarını değerlendirir. Öğrencilere 1960'lar ve 1970'lerde kavramsal sanatçıların yaptığı erken dönem film ve video çalışmalarını tanıttıktan sonra günümüz sanatında video ve film kullanımı örneklerini inceler. Öğrenciler hareketli görüntülere dair kuramsal bilgiler edinmenin yanı sıra bu fikirleri hareketli görüntü kullanan sanatsal işlere uygularlar. Dönem boyunca ders anlatımı, film gösterimi, galeri ve müze ziyaretleri ile hareketli görüntü ile çalışan sanatçılar öğrencilere tanıtılır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma: İzlence ve ders içeriğinim anlatılması
Video Sanatı Nedir? |
Her hafta, haftanın konusuyla ilgili okuma parçaları ve video izleme ödevleri. |
2) |
Sanat Aracı Olarak Film: Avant-garde Filmden Video Sanatına |
|
3) |
Warhol ve Fluxus: Sanatta Film, Video Kamera ve TV Monitörleri |
|
4) |
Kavramsal Sanatta Video: Beden ve Performans |
|
5) |
Feminist Sanat ve Performatif Video |
|
6) |
Film Tabanlı Yapıtlarda Zaman, Süre ve Anlatı |
|
7) |
Televizyon, Kitle İletişim Araçları ve Sanatsal Yaklaşımlar |
|
8) |
Vize Haftası |
|
9) |
Sanatsal Bağlamda Belgesel |
|
10) |
Sanatta Buluntu Çekimler |
|
11) |
Mekânsal Deneyimler: Video ve Film Enstalasyonları |
|
12) |
Güncel Sanatçıların Hareketli Görüntü Çalışmaları |
|
13) |
Kamusal Mekânlardaki Hareketli Görüntüler |
|
14) |
Tekrar/Tartışma |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Bu ders için tek bir kitap kullanılmamaktadır. Ancak okuma ve izleme ödevleri bu ders için kritik önem taşır ve dersteki tartışmaların temelini teşkil eder. Okuma ve çevrimiçi film ödevleri ders öncesinde PDF ya da internet bağlantısı olarak öğrencilere verilmektedir. Aşağıda belirtilen kitaplar verilen okuma ödevleri için kaynak kitap olarak kullanılabilir.
There is no single textbook for this course. However, reading and watching assignments are critical for the course and they form the basis for class discussion. Reading materials and online films from various sources are provided in advance of the class either as PDF files or as online links and distributed to the class through Blackboard system or other appropriate method if necessary. |
Diğer Kaynaklar: |
Campany, D. (ed.) (1995) The Cinematic (Documents of Contemporary Art), London: Whitechapel Gallery & Cambridge, Massachusetts: The MIT Press.
Kholeif, O. (2015) Moving Image (Documents of Contemproary Art), London: Whitechapel Gallery & Cambridge, Massachusetts: The MIT Press.
Rush, M. (2005) New Media in Art, Thames & Hudson, 2nd edition.
Rush, M.
(2018) Video Art, London: Thames and Hudsons.
Meigh-Andrews, C. (2013) A History of Video Art, New York & London: Boomsbury, 2nd edition.
Westgeest, H. (2016) Video Art Theory: A Comparative Approach, Wiley Blackwell. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Hem kuramsal hem de uygulamalı eğitim sunarak öğrencileri akademik ve iş hayatına hazır eder. |
2 |
2) |
Kitle iletişim araçlarına eleştirel bir bakış açısı kazandırır. |
3 |
3) |
İngilizce müfredat ile öğrencilerin uluslararası boyutta piyasayı ve akademik çalışmaları orijinal kaynaklardan takip etmelerini sağlar. |
3 |
4) |
Kamera önü, kamera arkası, reji, haber merkezi, ışık, ses, kurgu, yönetmenlik, görüntü yönetmenliği, senaryo yazarlığı gibi mesleklerde uzmandır. |
1 |
5) |
Ders veren medya profesyonelleri sayesinde öğrenciler sektöre hazır hale gelir.
|
1 |
6) |
Kısa ve orta metrajlı filmler, senaryo, belgeseller ve TV programları gibi üretim becerileri edinir. |
3 |
7) |
Görüntü teknolojilerine ait temel bilgi ve deneyime sahip olur. |
1 |
8) |
Sektörel işbirlikleri sayesinde profesyonel iş hayatına atılır. |
|
9) |
Uygulanan müfredat sayesinde farklı medya çalışmalarına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır. |
3 |
10) |
Stüdyo ortamında alınacak teknik eğitimle birlikte öğrenciler deneyim sahibi olarak sektörde kendine yer edinir. |
1 |
11) |
Grup çalışmalarıyla birlikte müzakere etme, inisiyatif alma gibi becerilere sahiptir. |
3 |
12) |
Medya etiği ve iş ahlakı ile ilgili temel değerler edinir. |
1 |
13) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
3 |
14) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
2 |