Dersin Amacı: |
Televizyon ve Gündelik Yaşam Eleştirisi dersinde, televizyon dizisi, haber, reklam, aktüel programlar gibi farklı medya ürünlerinin izleyiciye kesintisiz bir akışla aktarıldığı bir kitle iletişim aracı olan televizyon, eleştirel bir dille değerlendirilecektir. |
Dersin İçeriği: |
“Neden televizyon izliyoruz?” sorusundan yola çıkarak TV’nin ideoloji yayma işlevinden kitleleri tek-tipleştirmesine, kanaat ve itaat oluşturma yetisinden tecimsel bir araç olmasına kadar pek çok konu mercek altına alınacaktır. Bu bağlamda dersin ana başlıkları televizyon ve temsil, cinsiyetçilik, türcülük, popüler kültür üreticisi olarak televizyon, rating sistemi, televizyonda dramatizasyon, TV’nin toplumsal belleğe katkısı ve genel olarak televizyon anlatısıdır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Bir kitle iletişim aracı olarak televizyonun genel tahlili |
|
2) |
Rating sisteminin işleyişi ve TV yapımlarına etkisi |
|
3) |
Televizyon haberlerinin Dünya’daki ekonomik, toplumsal ve siyasal gelişmeler çerçevesinde dünden bugüne değişimi. |
|
4) |
Reklamlar, televizyon anlatısının neresinde? |
|
5) |
CNN Etkisi, Vietnam etkisi, tecimselleşme, liberalizm ve diğer kavramlar. |
|
6) |
Neden TV izliyoruz? Kullanımlar doyumlar kuramı ve diğer kuramlar. |
|
7) |
Vize projesi hazırlıkları |
|
8) |
Televizyon ve toplumsal bellek |
|
9) |
Televizyon ve cinsiyetçilik |
|
10) |
Çocukların televizyon ürünü ve aynı zamanda TV ürünlerinin tüketicisi olarak kullanılması |
|
11) |
Tv programlarının anlatısı |
|
12) |
Televizyonda yaşçılık |
|
13) |
Televizyonda TV eleştirisi |
|
14) |
Bir sinema filmi karakteri olarak TV |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Hem kuramsal hem de uygulamalı eğitim sunarak öğrencileri akademik ve iş hayatına hazır eder. |
|
2) |
Kitle iletişim araçlarına eleştirel bir bakış açısı kazandırır. |
|
3) |
İngilizce müfredat ile öğrencilerin uluslararası boyutta piyasayı ve akademik çalışmaları orijinal kaynaklardan takip etmelerini sağlar. |
|
4) |
Kamera önü, kamera arkası, reji, haber merkezi, ışık, ses, kurgu, yönetmenlik, görüntü yönetmenliği, senaryo yazarlığı gibi mesleklerde uzmandır. |
|
5) |
Ders veren medya profesyonelleri sayesinde öğrenciler sektöre hazır hale gelir.
|
|
6) |
Kısa ve orta metrajlı filmler, senaryo, belgeseller ve TV programları gibi üretim becerileri edinir. |
|
7) |
Görüntü teknolojilerine ait temel bilgi ve deneyime sahip olur. |
|
8) |
Sektörel işbirlikleri sayesinde profesyonel iş hayatına atılır. |
|
9) |
Uygulanan müfredat sayesinde farklı medya çalışmalarına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır. |
|
10) |
Stüdyo ortamında alınacak teknik eğitimle birlikte öğrenciler deneyim sahibi olarak sektörde kendine yer edinir. |
|
11) |
Grup çalışmalarıyla birlikte müzakere etme, inisiyatif alma gibi becerilere sahiptir. |
|
12) |
Medya etiği ve iş ahlakı ile ilgili temel değerler edinir. |
|
13) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|
14) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|