Radyo, Televizyon ve Sinema (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | RTC015 | ||||
Ders İsmi: | Film ve Televizyonda Müzik | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. AYBİKE SERTTAŞ | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Levent Fevzi Arslan | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere film müziği hakkında temel bilgileri vermektir.. |
Dersin İçeriği: | Film müziğinin beslendiği kaynaklar, film müziğinin tarihsel gelişimi ve yapım süreci. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Film müziğinin tanımını yapar. 2) Film müziğinin tarihsel gelişimini özümser. 3) Film müziğinin gücü ve etkisi hakkında temel bir fikir edinir 4) Film müziğinin yapım sürecini kavrar 5) Film müziği bestecileri hakkında temel bilgileri edinir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Film müziği nedir? | |
2) | Film müziğinin beslendiği kaynaklar. | |
3) | Film müziği tarihine kısa bir bakış I: 1895-1927. | |
4) | 1895-1927 dönemine ait film müziği analizi. | |
5) | Film müziği tarihine kısa bir bakış II: 1927-1960 | |
6) | 1927-1960 dönemine ait film müziği analizi. | |
7) | Film müziği tarihine kısa bir bakış III: 1960- Günümüz | |
8) | Vize Haftası | |
9) | “1960 - Günümüz” dönemine ait film müziği analizi. | |
10) | Türk Sinemasında Film Müzikleri. | |
11) | Türk Sinema Filmi Müziği Analizi. | |
12) | Film müziği yapım süreci ve telif hakları. | |
13) | Film Müziği Teknikleri. | |
14) | Film Müziği Bestecileri |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Film Music- A Very Short Introduction; Kathyryn Kalinak. Oxford P. |
Diğer Kaynaklar: | A History: James Wierzbicki. Routledge P. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Hem kuramsal hem de uygulamalı eğitim sunarak öğrencileri akademik ve iş hayatına hazır eder. | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||
2) Kitle iletişim araçlarına eleştirel bir bakış açısı kazandırır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
3) İngilizce müfredat ile öğrencilerin uluslararası boyutta piyasayı ve akademik çalışmaları orijinal kaynaklardan takip etmelerini sağlar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
4) Kamera önü, kamera arkası, reji, haber merkezi, ışık, ses, kurgu, yönetmenlik, görüntü yönetmenliği, senaryo yazarlığı gibi mesleklerde uzmandır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
5) Ders veren medya profesyonelleri sayesinde öğrenciler sektöre hazır hale gelir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
6) Kısa ve orta metrajlı filmler, senaryo, belgeseller ve TV programları gibi üretim becerileri edinir. | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | |||||||||
7) Görüntü teknolojilerine ait temel bilgi ve deneyime sahip olur. | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | |||||||||
8) Sektörel işbirlikleri sayesinde profesyonel iş hayatına atılır. | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||
9) Uygulanan müfredat sayesinde farklı medya çalışmalarına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır. | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | |||||||||
10) Stüdyo ortamında alınacak teknik eğitimle birlikte öğrenciler deneyim sahibi olarak sektörde kendine yer edinir. | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | |||||||||
11) Grup çalışmalarıyla birlikte müzakere etme, inisiyatif alma gibi becerilere sahiptir. | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | |||||||||
12) Medya etiği ve iş ahlakı ile ilgili temel değerler edinir. | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | |||||||||
13) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Hem kuramsal hem de uygulamalı eğitim sunarak öğrencileri akademik ve iş hayatına hazır eder. | 3 |
2) | Kitle iletişim araçlarına eleştirel bir bakış açısı kazandırır. | 3 |
3) | İngilizce müfredat ile öğrencilerin uluslararası boyutta piyasayı ve akademik çalışmaları orijinal kaynaklardan takip etmelerini sağlar. | 3 |
4) | Kamera önü, kamera arkası, reji, haber merkezi, ışık, ses, kurgu, yönetmenlik, görüntü yönetmenliği, senaryo yazarlığı gibi mesleklerde uzmandır. | 3 |
5) | Ders veren medya profesyonelleri sayesinde öğrenciler sektöre hazır hale gelir. | 2 |
6) | Kısa ve orta metrajlı filmler, senaryo, belgeseller ve TV programları gibi üretim becerileri edinir. | 3 |
7) | Görüntü teknolojilerine ait temel bilgi ve deneyime sahip olur. | 3 |
8) | Sektörel işbirlikleri sayesinde profesyonel iş hayatına atılır. | 2 |
9) | Uygulanan müfredat sayesinde farklı medya çalışmalarına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır. | 2 |
10) | Stüdyo ortamında alınacak teknik eğitimle birlikte öğrenciler deneyim sahibi olarak sektörde kendine yer edinir. | 3 |
11) | Grup çalışmalarıyla birlikte müzakere etme, inisiyatif alma gibi becerilere sahiptir. | 2 |
12) | Medya etiği ve iş ahlakı ile ilgili temel değerler edinir. | 3 |
13) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 1 |
14) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 72 |
Ara Sınavlar | 1 | 5 |
Final | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü | 127 |