PSY302 Physiological Psychologyİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Psikoloji (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Psikoloji (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PSY302
Ders İsmi: Fizyolojik Psikoloji
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
7
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. GÖKÇER ESKİKURT
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. Fatma Göral
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Psikolojik olay ve davranışların fizyolojik açıdan açıklanması. Davranış, duygu ve düşüncelerin nörofizyolojik, nörobiyolojik ve nörokimyasal temellerinin açıklanarak davranış ile beyindeki elektrokimyasal süreçler arasındaki ilişkinin ortaya konulması.
Dersin İçeriği: Ders, Davranışsal Sinirbilimin Temelleri, Sinir Sistemindeki Hücrelerin Yapı ve İşlevleri, Sinir Sisteminin Yapısı, Beyin Gelişimi ve Plastisitesi, Psikofarmakoloji, Görme, İşitme, Vücut Duyuları ve Kimyasal Duyular, Duygu ve Güdülenmenin Biyopsikolojisi, Hipotalamus ve İşlevleri, Öğrenme ve Bellek, Uyku ve Biyolojik Ritim, Davranış Bozukluklarının Biyolojik Temelleri konu başlıklarını içerir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) "Davranışsal Sinirbilim"in biyolojik kökenlerini tanımlar.
2) Davranış, duygu ve düşüncelerin nörobiyolojik, nörofizyolojik, nörokimyasal temellerini kavrar.
3) İnsan sinir sisteminin yapısal ve işlevsel organizasyonunu açıklar.
4) İnsan davranışı ve sinir sistemi arasındaki bağlantıyı kurabilir.
5) Davranış, duygu ve düşünce sistemlerindeki bozukluklarda psikolojik ve fizyolojik temellerini ayırt eder.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Davranışsal Sinirbilime Giriş
2) Davranışsal Sinirbilimin Temelleri ve Tarihçe
3) Nörofizyolojik Değerlendirme Yöntemleri
4) Sinir Sistemindeki Hücrelerin Yapısı ve İşlevleri
5) Sinaptik İletim ve Psikofarmakoloji
6) Sinir Sisteminin Yapısı: Merkezi ve Çevresel Sinir Sistemi
7) Görme
8) Vize
9) İşitme, Vücut Duyuları ve Kimyasal Duyular
10) Limbik Sistem Yapısı ve İşlevleri: Duygu ve Güdülenmenin Biyopsikolojisi
11) Limbik Sistem Yapısı ve İşlevleri: Öğrenme ve Bellek
12) Hipotalamus: Yapısı ve İşlevleri
13) Uyku ve Biyolojik Ritim
14) Davranış Bozukluklarının Biyolojik Temelleri
15) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Fizyolojik Psikoloji: Davranışın Nörolojik Temelleri- Neil R. Carlson (Çev. Edt.: Muzaffer Şahin) (2014, 8. Basım). Nobel Yayınları.
Diğer Kaynaklar: Davranışsal Nörofizyolojiye Giriş-Öget Öktem (2006). Nobel Tıp Kitabevleri.
Belleğin Peşinde : Yeni bir Zihin Biliminin Doğuşu- Eric R. Kandel. Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi (Okuma önerisi olarak yardımcı kaynak).

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir. 3 3 3 3 3
2) Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır. 1 1
3) İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar. 3 3 3 3 3
4) Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 1 1
5) Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar.
6) Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular.
7) Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir. 1 1
8) Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.
9) Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir.
10) Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır. 1 1
11) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır.
12) Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır. 1
13) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. 3 3 3 3 3
14) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir. 3
2) Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır. 1
3) İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar. 3
4) Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 1
5) Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar.
6) Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular.
7) Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir. 1
8) Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.
9) Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir.
10) Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır. 1
11) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır.
12) Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır. 1
13) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. 3
14) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 13 0 3 39
Ara Sınavlar 1 56 56
Final 1 80 80
Toplam İş Yükü 175