Psikoloji (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSY104 | ||||
Ders İsmi: | Psikolojide İstatistik | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. EMRE ÜNVER | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Halil Duzcu | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, istatistiğin temel işlevlerini ve bu işlevler doğrultusunda bu alanda yer alan kavramları, çeşitli örnekler dahilinde kavramasını sağlamaktır. Çeşitli araştırma desenlerinde hangi istatistik tekniklerinin kullanılacağı ile ilgili temelleri verir. |
Dersin İçeriği: | İstatistiğe ilişkin temel kavramlar, değişken türleri, veri setinin hazırlanması, frekans dağılımları, merkezi eğilim ve dağılım ölçüleri, normal dağılım, puan dönüşümleri. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İstatistiğe ilişkin temel kavramları bilir. 2) Veri giriş şablonu hazırlar ve bu doğrultuda veriyi girer. 3) Frekans dağılımlarını hesaplar ve bu dağılımları tablo ve grafik ile gösterir. 4) Merkezi eğilim ve merkezi dağılım ölçülerini hesaplar. 5) Z ve t puan dönüşümlerini hesaplar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı – Psikolojide İstatistik Giriş | Howell, D. C. (2012). Statistical methods for psychology. 8th Edition, Cengage Learning. |
2) | İstatistiğe İlişkin Temel Kavramlar | Howell, D. C. (2012). Statistical methods for psychology. 8th Edition, Cengage Learning. |
3) | Veri setinin hazırlanması | Howell, D. C. (2012). Statistical methods for psychology. 8th Edition, Cengage Learning. |
4) | Uygulamalar | Howell, D. C. (2012). Statistical methods for psychology. 8th Edition, Cengage Learning. |
5) | Frekans dağılımları-Tablolar | Howell, D. C. (2012). Statistical methods for psychology. 8th Edition, Cengage Learning. |
6) | Frekans dağılımları-Grafikler | Howell, D. C. (2012). Statistical methods for psychology. 8th Edition, Cengage Learning. |
7) | Uygulamalar | Howell, D. C. (2012). Statistical methods for psychology. 8th Edition, Cengage Learning. |
8) | Ara sınav | sınav |
9) | Merkezi eğilim ölçüleri | Howell, D. C. (2012). Statistical methods for psychology. 8th Edition, Cengage Learning. |
10) | Merkezi dağılım ölçüleri | Howell, D. C. (2012). Statistical methods for psychology. 8th Edition, Cengage Learning. |
11) | Uygulamalar | Howell, D. C. (2012). Statistical methods for psychology. 8th Edition, Cengage Learning. |
12) | Normal Dağılım | Howell, D. C. (2012). Statistical methods for psychology. 8th Edition, Cengage Learning. |
13) | Uygulamalar | Howell, D. C. (2012). Statistical methods for psychology. 8th Edition, Cengage Learning. |
14) | Z ve T puan dönüşümleri | Howell, D. C. (2012). Statistical methods for psychology. 8th Edition, Cengage Learning. |
15) | Final sınavı | sınav |
Ders Notları / Kitaplar: | Howell, D. C. (2012). Statistical methods for psychology. 8th Edition, Cengage Learning. |
Diğer Kaynaklar: | Shaughnessy, J.j., Zechmesiter, E.B., Zechmeister, J.S. (2016). Research methods in psychology. 10th Edition, Mc-Graw Hill. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir. | 3 | 2 | 2 | |||||||||||
2) Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır. | 1 | 2 | 3 | |||||||||||
3) İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar. | 2 | 2 | ||||||||||||
4) Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 | 2 | ||||||||||||
5) Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar. | 2 | 2 | ||||||||||||
6) Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular. | 2 | |||||||||||||
7) Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir. | 2 | 2 | 2 | |||||||||||
8) Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. | 3 | |||||||||||||
9) Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. | 2 | 3 | ||||||||||||
10) Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır. | 2 | 3 | ||||||||||||
11) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır. | 2 | 1 | 3 | |||||||||||
12) Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır. | 2 | 3 | ||||||||||||
13) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. | 2 | 3 | ||||||||||||
14) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. | 3 | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir. | 3 |
2) | Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır. | 3 |
3) | İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar. | |
4) | Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
5) | Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar. | 2 |
6) | Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular. | |
7) | Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir. | 2 |
8) | Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. | |
9) | Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. | |
10) | Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır. | |
11) | Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır. | |
12) | Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır. | |
13) | Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. | |
14) | Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 13 | 0 | 2 | 26 | |||
Uygulama | 13 | 0 | 2 | 26 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 0 | 50 | 50 | |||
Final | 1 | 0 | 73 | 73 | |||
Toplam İş Yükü | 175 |