PSY104 Statistics for Psychologyİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Psikoloji (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Psikoloji (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PSY104
Ders İsmi: Psikolojide İstatistik
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
7
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. EMRE ÜNVER
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Halil Duzcu
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, istatistiğin temel işlevlerini ve bu işlevler doğrultusunda bu alanda yer alan kavramları, çeşitli örnekler dahilinde kavramasını sağlamaktır. Çeşitli araştırma desenlerinde hangi istatistik tekniklerinin kullanılacağı ile ilgili temelleri verir.
Dersin İçeriği: İstatistiğe ilişkin temel kavramlar, değişken türleri, veri setinin hazırlanması, frekans dağılımları, merkezi eğilim ve dağılım ölçüleri, normal dağılım, puan dönüşümleri.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İstatistiğe ilişkin temel kavramları bilir.
2) Veri giriş şablonu hazırlar ve bu doğrultuda veriyi girer.
3) Frekans dağılımlarını hesaplar ve bu dağılımları tablo ve grafik ile gösterir.
4) Merkezi eğilim ve merkezi dağılım ölçülerini hesaplar.
5) Z ve t puan dönüşümlerini hesaplar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı – Psikolojide İstatistik Giriş Howell, D. C. (2012). Statistical methods for psychology. 8th Edition, Cengage Learning.
2) İstatistiğe İlişkin Temel Kavramlar Howell, D. C. (2012). Statistical methods for psychology. 8th Edition, Cengage Learning.
3) Veri setinin hazırlanması Howell, D. C. (2012). Statistical methods for psychology. 8th Edition, Cengage Learning.
4) Uygulamalar Howell, D. C. (2012). Statistical methods for psychology. 8th Edition, Cengage Learning.
5) Frekans dağılımları-Tablolar Howell, D. C. (2012). Statistical methods for psychology. 8th Edition, Cengage Learning.
6) Frekans dağılımları-Grafikler Howell, D. C. (2012). Statistical methods for psychology. 8th Edition, Cengage Learning.
7) Uygulamalar Howell, D. C. (2012). Statistical methods for psychology. 8th Edition, Cengage Learning.
8) Ara sınav sınav
9) Merkezi eğilim ölçüleri Howell, D. C. (2012). Statistical methods for psychology. 8th Edition, Cengage Learning.
10) Merkezi dağılım ölçüleri Howell, D. C. (2012). Statistical methods for psychology. 8th Edition, Cengage Learning.
11) Uygulamalar Howell, D. C. (2012). Statistical methods for psychology. 8th Edition, Cengage Learning.
12) Normal Dağılım Howell, D. C. (2012). Statistical methods for psychology. 8th Edition, Cengage Learning.
13) Uygulamalar Howell, D. C. (2012). Statistical methods for psychology. 8th Edition, Cengage Learning.
14) Z ve T puan dönüşümleri Howell, D. C. (2012). Statistical methods for psychology. 8th Edition, Cengage Learning.
15) Final sınavı sınav

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Howell, D. C. (2012). Statistical methods for psychology. 8th Edition, Cengage Learning.
Diğer Kaynaklar: Shaughnessy, J.j., Zechmesiter, E.B., Zechmeister, J.S. (2016). Research methods in psychology. 10th Edition, Mc-Graw Hill.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir. 3 2 2
2) Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır. 1 2 3
3) İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar. 2 2
4) Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3 2
5) Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar. 2 2
6) Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular. 2
7) Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir. 2 2 2
8) Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. 3
9) Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. 2 3
10) Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır. 2 3
11) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır. 2 1 3
12) Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır. 2 3
13) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. 2 3
14) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. 3 2

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir. 3
2) Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır. 3
3) İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar.
4) Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
5) Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar. 2
6) Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular.
7) Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir. 2
8) Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.
9) Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir.
10) Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır.
11) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır.
12) Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır.
13) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır.
14) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 13 0 2 26
Uygulama 13 0 2 26
Ara Sınavlar 1 0 50 50
Final 1 0 73 73
Toplam İş Yükü 175