Psikoloji (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSY025 | ||||
Ders İsmi: | Travma ve Krize Müdahale | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. PERVİN TUNÇ | ||||
Dersi Veren(ler): | Pervin Tunç | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu derste öğrencilerin travma konusunda bilgilerinin artırılması, travma ile ilişkili ruhsal rahatsızlıkları öğrenme, travma tedavisi için geliştirilmiş yöntem ve uygulamalar ve krize müdahale hakkında geniş çaplı bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Krizi değerlendirme, krize yaklaşım modelleri, kriz ile ilgili kuramlar, etik ve kriz, travma, travma sonrası stres bozukluğu, afet psikolojisi, doğal afetler, şiddet. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Travma, Kriz ve krize müdahale temel kavramlarını ve kuramlarını öğrenir 2) Travma ve Krize müdahale tekniklerini ve nasıl kullanıldıklarını öğrenir 3) Travma ve kriz yaşantılarının önlenmesi ve müdahale edilmesi için gerekli bireysel toplumsal çözüm yollarını tanır ve yapılandırmaya yardımcı olur. 4) Kriz yaşantıları ve krize müdahale süreçlerinde mesleki etik ve yasal gereklilikleri bilir ve uygular |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Introduction - Crisis and Crisis Intervention: Definition and its place and importance in mental health studies. | - |
2) | Authorization, duties and responsibilities of psychological counselors in crisis and crisis intervention | |
3) | Authorization, duties and responsibilities of psychological counselors in crisis and crisis intervention | |
4) | Crisis Situations, crisis intervention principles, techniques, place among other interview techniques | |
5) | Crisis intervention, principles, techniques, “crisis plan”. | |
6) | Crisis intervention, psychosocial traumas, similarities and differences | |
7) | Natural disasters and crisis response, related case study. | |
8) | Vize Ödevi | - |
9) | Sexual abuse and crisis intervention, related case study. | |
10) | Violence and crisis intervention, related case study | |
11) | Substance use, suicide and crisis intervention and related case study | |
12) | Death and crisis response and related case study | |
13) | Death and crisis response and related case study | |
14) | General Evaluation | |
15) | Final sınavı | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Gold, S. N. (2017). APA handbook of trauma psychology: Trauma practice, Vol. 2 (pp. xi-599). American Psychological Association. |
Diğer Kaynaklar: | Gold, S. N. (2017). APA handbook of trauma psychology: Trauma practice, Vol. 2 (pp. xi-599). American Psychological Association. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir. | 2 | 1 | ||||||||||||
2) Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır. | 1 | 2 | 2 | 1 | ||||||||||
3) İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar. | 1 | |||||||||||||
4) Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 1 | 1 | ||||||||||||
5) Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar. | ||||||||||||||
6) Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular. | ||||||||||||||
7) Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir. | 1 | |||||||||||||
8) Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. | 1 | |||||||||||||
9) Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. | 1 | 2 | ||||||||||||
10) Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır. | 1 | 1 | 3 | |||||||||||
11) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır. | 1 | 2 | 3 | 3 | ||||||||||
12) Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır. | 1 | 2 | 3 | 3 | ||||||||||
13) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
14) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir. | 2 |
2) | Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır. | 3 |
3) | İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar. | 1 |
4) | Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 1 |
5) | Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar. | |
6) | Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular. | |
7) | Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir. | 2 |
8) | Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. | 1 |
9) | Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. | 2 |
10) | Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır. | 3 |
11) | Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır. | 3 |
12) | Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır. | 3 |
13) | Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. | 2 |
14) | Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 13 | 0 | 3 | 39 | |||
Ödevler | 1 | 0 | 36 | 36 | |||
Final | 1 | 0 | 50 | 50 | |||
Toplam İş Yükü | 125 |