Psikoloji (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSY018 | ||||
Ders İsmi: | Adli Psikoloji | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. EZGİ ILDIRIM | ||||
Dersi Veren(ler): | Ezgi Ildırım Özcan | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Suç davranışını açıklamaya yönelik farklı yaklaşımların tanıtılması, suç işleyen ve suçun mağduru olan bireylere ilişkin değişkenlerin anlaşılması, suç önleme ve suça müdahale alanında psikoloji biliminin verilerinin nasıl kullanıldığına ilişkin bilgilerin değerlendirilmesi. |
Dersin İçeriği: | Suç davranışı, suça yönelimde etkili olan psikolojik, biyolojik, sosyolojik faktörler, suç kavramının tarihsel geçmişi, suça yatkın kişilik özellikleri, suç ve psikolojik bozuklukların ilişkisi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bir suç olgusunu en az iki farklı teori açısından değerlendirir. 2) Ruh sağlığı ile suç davranışını ve suç mağdurunun reaksiyonlarını ilişkilendirir. 3) Bilişsel psikoloji bağlamında görgü şahitliği ve ifade alma prensiplerini tartışabilir. 4) Suç davranışı ve mağduriyet açısından çocukluk ve ergenlik dönemiyle ilgili son dönem bulguları sıralar. 5) Suç davranışını tahmin etme yaklaşımlarını sıralar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma ve giriş, kısa tarihçe | |
2) | Suç teorileri 1 | |
3) | Suç teorileri 2 | |
4) | Aile içi şiddet | |
5) | Mağdur olma korkusu | |
6) | Akıl hastalığı ve suç | |
7) | Görgü şahitliği | |
8) | Çocuk istismarı ve ihmali | |
9) | Polis psikolojisi | |
10) | İfade alma | |
11) | Çocuk suçluluğu | |
12) | Suç mağduriyeti ve ruh sağlığı | |
13) | Suç işleyenlerin rehabilitasyonu | |
14) | Tekrarlı suç işleme risk değerlendirmesi | |
15) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Howitt, D. Introduction to Forensic & Criminal Psychology, 3rd Ed., 2009, Pearson Ed. Bartol, CR & Bartol, AM, Criminal Behavior: A Psychosocial Approach, 8th Ed., 2008, Pearson:Prentice Hill |
Diğer Kaynaklar: | Additional readings will be provided later |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir. | 3 | |||||||||||||
2) Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır. | 1 | 3 | ||||||||||||
3) İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar. | 1 | 3 | ||||||||||||
4) Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||||||||||
5) Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar. | 2 | 2 | ||||||||||||
6) Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular. | 3 | |||||||||||||
7) Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir. | 1 | 3 | ||||||||||||
8) Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. | 2 | |||||||||||||
9) Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. | 1 | 3 | ||||||||||||
10) Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır. | ||||||||||||||
11) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır. | ||||||||||||||
12) Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır. | ||||||||||||||
13) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. | 2 | 1 | 2 | |||||||||||
14) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. | 3 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir. | 3 |
2) | Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır. | 3 |
3) | İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar. | 2 |
4) | Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
5) | Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar. | |
6) | Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular. | |
7) | Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir. | |
8) | Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. | |
9) | Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. | |
10) | Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır. | |
11) | Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır. | |
12) | Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır. | |
13) | Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. | |
14) | Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 40 |
Ödev | 1 | % 10 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Ödevler | 1 | 10 |
Küçük Sınavlar | 2 | 40 |
Final | 1 | 36 |
Toplam İş Yükü | 125 |