PSY010 Selected Topics in Experimental Psychology İstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Psikoloji (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Psikoloji (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PSY010
Ders İsmi: Deneysel Psikolojide Seçme Konular
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. EMRE ÜNVER
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. Fatma Göral
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı deneysel tasarımda bir ilke veya problem sunmak ve daha sonra psikolojik literatürde sorunun nasıl ele alındığını göstermektir.
Dersin İçeriği: Psikoloji alanında yapılacak deneysel bir araştırma kapsamında hipotez geliştirme, deney deseni oluşturma, deneyin uygulanması ve sonuçlarının raporlanması.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Deneysel düzenin temel ilkelerini öğrenir.
2) Psikoloji literatürünü kolayca gözden geçirir.
3) Deneysel yöntemler kullanarak bir hipotezi formüle ve test eder.
4) Deney tasarımlarını eleştirir.
5) Bilimsel araştırma yapabilir ve sonuçları APA tarzında raporlar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Deneysel çalışmaların temel özellikleri "-Kantowitz, B. H., Roediger, H. L., & Elmes, D. G. (2016). Deneysel Psikoloji. (Nurhan Er ve Yalçın Akın Duyan, Çev.) Ankara: Nobel Yayınevi -Bulduk, S. (2007). Psikolojide Deneysel Araştırma Yöntemleri. İstanbul: Çantay Kitabevi. -Day, R.A. (2001). Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? (G. A. Altay, çev.). Ankara:TÜBİTAK. -Solso, R. L., & Johnson, H. H. (2005). Psikolojide Deneysel Yönteme Giriş: Vaka Yaklaşımı (1. baskı). İstanbul: Kitabevi Yayınları."
2) Deneysel çalışmaların temel özellikleri "-Kantowitz, B. H., Roediger, H. L., & Elmes, D. G. (2016). Deneysel Psikoloji. (Nurhan Er ve Yalçın Akın Duyan, Çev.) Ankara: Nobel Yayınevi -Bulduk, S. (2007). Psikolojide Deneysel Araştırma Yöntemleri. İstanbul: Çantay Kitabevi. -Day, R.A. (2001). Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? (G. A. Altay, çev.). Ankara:TÜBİTAK. -Solso, R. L., & Johnson, H. H. (2005). Psikolojide Deneysel Yönteme Giriş: Vaka Yaklaşımı (1. baskı). İstanbul: Kitabevi Yayınları."
3) Araştırma Süreci ve Tasarımı -Kantowitz, B. H., Roediger, H. L., & Elmes, D. G. (2016). Deneysel Psikoloji. (Nurhan Er ve Yalçın Akın Duyan, Çev.) Ankara: Nobel Yayınevi -Bulduk, S. (2007). Psikolojide Deneysel Araştırma Yöntemleri. İstanbul: Çantay Kitabevi. -Day, R.A. (2001). Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? (G. A. Altay, çev.). Ankara:TÜBİTAK. -Solso, R. L., & Johnson, H. H. (2005). Psikolojide Deneysel Yönteme Giriş: Vaka Yaklaşımı (1. baskı). İstanbul: Kitabevi Yayınları.
4) "Uygun tasarımı seçme Proje 1: Gözlem Çalışması Tasarlama" "-Kantowitz, B. H., Roediger, H. L., & Elmes, D. G. (2016). Deneysel Psikoloji. (Nurhan Er ve Yalçın Akın Duyan, Çev.) Ankara: Nobel Yayınevi -Bulduk, S. (2007). Psikolojide Deneysel Araştırma Yöntemleri. İstanbul: Çantay Kitabevi. -Day, R.A. (2001). Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? (G. A. Altay, çev.). Ankara:TÜBİTAK. -Solso, R. L., & Johnson, H. H. (2005). Psikolojide Deneysel Yönteme Giriş: Vaka Yaklaşımı (1. baskı). İstanbul: Kitabevi Yayınları."
5) "Psikoloji Araştırmalarında Etik Kuralları Proje 1: Gözlem Raporunun Teslimi" "-Kantowitz, B. H., Roediger, H. L., & Elmes, D. G. (2016). Deneysel Psikoloji. (Nurhan Er ve Yalçın Akın Duyan, Çev.) Ankara: Nobel Yayınevi -Bulduk, S. (2007). Psikolojide Deneysel Araştırma Yöntemleri. İstanbul: Çantay Kitabevi. -Day, R.A. (2001). Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? (G. A. Altay, çev.). Ankara:TÜBİTAK. -Solso, R. L., & Johnson, H. H. (2005). Psikolojide Deneysel Yönteme Giriş: Vaka Yaklaşımı (1. baskı). İstanbul: Kitabevi Yayınları."
6) Araştırma Raporları Nasıl Okunur ve Yazılır "-Kantowitz, B. H., Roediger, H. L., & Elmes, D. G. (2016). Deneysel Psikoloji. (Nurhan Er ve Yalçın Akın Duyan, Çev.) Ankara: Nobel Yayınevi -Bulduk, S. (2007). Psikolojide Deneysel Araştırma Yöntemleri. İstanbul: Çantay Kitabevi. -Day, R.A. (2001). Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? (G. A. Altay, çev.). Ankara:TÜBİTAK. -Solso, R. L., & Johnson, H. H. (2005). Psikolojide Deneysel Yönteme Giriş: Vaka Yaklaşımı (1. baskı). İstanbul: Kitabevi Yayınları."
7) Ara Sınav
8) Proje 2: Korelasyonel Çalışma Raporunun Teslimi
9) Proje 3: Yarı Deneysel Çalışma Tasarımı
10) Proje 3: Yarı Deneysel Çalışma Tasarımı
11) Proje 3: Yarı Deneysel Çalışma Raporunun Teslimi
12) Proje 4: Deneysel Çalışma Tasarımı
13) Proje 4: Deneysel Çalışma Tasarımı
14) Proje 4: Deneysel Çalışma Tasarımı
15) Proje 4: Deneysel Çalışma Raporunun Teslimi Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Solso, R.L.. Johnson, H.H, & Beal ,M.K. (2002). Experimental psychology: A case approach (7th ed.), New York: Longman
Diğer Kaynaklar: Solso, R.L.. Johnson, H.H, & Beal ,M.K. (2002). Experimental psychology: A case approach (7th ed.), New York: Longman

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir. 1
2) Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır. 1
3) İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar. 2
4) Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 2 1 3
5) Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar. 3 3
6) Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular. 2 3 3
7) Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir. 2 3
8) Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. 2
9) Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. 2
10) Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır. 1 1
11) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır. 2 2
12) Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır. 2 2
13) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. 2 2
14) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. 2 2

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir. 3
2) Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır. 3
3) İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar. 3
4) Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
5) Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar. 3
6) Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular. 3
7) Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir. 3
8) Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. 3
9) Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. 3
10) Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır. 3
11) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır. 3
12) Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır. 3
13) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. 2
14) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 13 0 3 39
Ara Sınavlar 1 0 40 40
Final 1 0 46 46
Toplam İş Yükü 125