Psikoloji (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PSY005
Ders İsmi: Endüstri ve Örgüt Psikolojisi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. EMİNE BEYHAN MERİÇ
Dersi Veren(ler): Safiye Neslihan Ercan
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı öğrencilere çalışan psikolojisi, performans yönetimi, motivasyon, iş doyumu, örgütsel davranış,liderlik ve yönetimle ilgili bilgi vermektir
Dersin İçeriği: Psikolojinin organizasyonlarda ve iş ortamında uygulanması; çalışan psikolojisi, performans değerlendirilmesi, motivasyon ve iş tatmini, örgütsel davranış, liderlik, yönetim.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Çalışan psikolojisi ile ilgili kavram ve kuramları bilir.
2) Performans yönetimini bilir.
3) Motivasyon ve iş doyumunu bilir.
4) Örgütsel davranış ve liderlik olgularını bilir.
5) İlgili kavram ve kuramları gündelik iş ortamlarına uygular.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders tanıtımı
2) Endüsti ve Örgüt Psikolojisine Giriş Riggio, R. E. (2008). Introduction to ındustrial and organizational psychology. Boston: Pearson Education.
3) Endüstri / Örgüt Psikolojisinde Araştırma Yöntemleri Riggio, R. E. (2008). Introduction to ındustrial and organizational psychology. Boston: Pearson Education.
4) İş analizi Riggio, R. E. (2008). Introduction to ındustrial and organizational psychology. Boston: Pearson Education.
5) Performans Değerlendirme Riggio, R. E. (2008). Introduction to ındustrial and organizational psychology. Boston: Pearson Education.
6) Seçme ve Yerleştirmede Değerlendirme Yöntemleri Riggio, R. E. (2008). Introduction to ındustrial and organizational psychology. Boston: Pearson Education.
7) Eğitim Riggio, R. E. (2008). Introduction to ındustrial and organizational psychology. Boston: Pearson Education.
8) Ara sınav
9) Çalışan Motivasyonu Riggio, R. E. (2008). Introduction to ındustrial and organizational psychology. Boston: Pearson Education.
10) Çalışma Grupları ve Çalışma Takımları Riggio, R. E. (2008). Introduction to ındustrial and organizational psychology. Boston: Pearson Education.
11) Liderlik ve Güç Riggio, R. E. (2008). Introduction to ındustrial and organizational psychology. Boston: Pearson Education.
12) Örgütsel Gelişim Riggio, R. E. (2008). Introduction to ındustrial and organizational psychology. Boston: Pearson Education.
13) Çalışan Memnuniyeti Riggio, R. E. (2008). Introduction to ındustrial and organizational psychology. Boston: Pearson Education.
14) Stresle başa çıkma stratejileri Riggio, R. E. (2008). Introduction to ındustrial and organizational psychology. Boston: Pearson Education.
15) Makale okumaları
16) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Riggio, R. E. (2008). Introduction to ındustrial and organizational psychology. Boston: Pearson Education.
Diğer Kaynaklar: Riggio, R. E. (2008). Introduction to ındustrial and organizational psychology. Boston: Pearson Education.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir. 3 3 3
2) Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır. 3 3 3
3) İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar. 3 3
4) Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
5) Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar.
6) Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular.
7) Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir. 2
8) Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. 3
9) Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. 2
10) Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır.
11) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır.
12) Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır. 3
13) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. 1
14) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir. 2
2) Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır. 3
3) İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar.
4) Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
5) Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar.
6) Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular.
7) Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir.
8) Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.
9) Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. 3
10) Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır.
11) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır. 3
12) Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır.
13) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır.
14) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Ara Sınavlar 1 36
Final 1 50
Toplam İş Yükü 125