Psikoloji (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSY001 | ||||
Ders İsmi: | Psikopatolojide Seçme Konular | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. VAHİDE ULUSOY GÖKÇEK | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Vahide Ulusoy Gökçek | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere anormal davranışın niteliklerini, psikopatoloji sınıflandırmalarına yönelik yaklaşımları ve belirli bazı psikolojik bozuklukların etyolojisi, epidemiyolojisi ile belirtilerini tanıtmaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders anormal davranış, anormal davranışın sınıflandırılması, belirli yetişkinlik ve çocukluk çağı psikolojik bozuklukları, psikolojik bozukluklara karşı risk faktörleri ve koruyucu etmenleri içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) DSM ve diğer psikopatoloji modellerinin tanısal şemalarını kavrar 2) Öğrenciler DSM 5'teki belirli çocukluk çağı psikolojik bozukluklarının semptomlarını sıralar. 3) Psikopatolojilerin gelişimini, etyolojisini ve komorbiditeleri kavrar 4) Semptomlarla, bozukluk arasındaki farkı ayırt eder. 5) Bir patoloji için risk ve koruyucu farktörleri değerlendirir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Çocuk Psikopatolojisine Giriş | |
2) | Çocuk Psikopatolojisinin Etyolojisi ve Değerlendirilmesi | |
3) | Dışsallaştırma Bozuklukları: DEHB | |
4) | Dışsallaştırma Bozuklukları: Karşıt Olma Bozukluğu ve Davranım Bozukluğu | |
5) | 1. Vize | |
6) | İçselleştirme Bozuklukları: Duygudurum Bozuklukları-1 (Depresyon) | |
7) | İçselleştirme Bozuklukları: Duygudurum Bozuklukları-2 (Bipolar) | |
8) | Internalizing Disorders: Anksiyete Bozuklukları | |
9) | Obsesif Kompülsif Bozukluk ve İlişkili Bozukluklar | |
10) | 2. Vize | |
11) | Nörogelişimsel Bozukluklar: Otizm Spektrum bozuklukları | |
12) | Zihinsel Yeti Bozuklukları ve Öğrenme Bozuklukları | |
13) | Çocuk İstismarı ve İhmali | |
14) | Tekrar | |
15) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Weis, R. (2014). Introduction to Abnormal Child and Adolescent Psychology (2nd ed.) USA: Sage Publications. Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders, 5th ed. (DSM-5), 2013 American Psychiatric Association. |
Diğer Kaynaklar: | Weis, R. (2014). Introduction to Abnormal Child and Adolescent Psychology (2nd ed.) USA: Sage Publications. Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders, 5th ed. (DSM-5), 2013 American Psychiatric Association. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||
2) Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
3) İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
4) Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||||||||||
5) Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar. | ||||||||||||||
6) Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular. | ||||||||||||||
7) Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
8) Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||
9) Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
10) Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
11) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
12) Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
13) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. | ||||||||||||||
14) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir. | 2 |
2) | Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır. | 3 |
3) | İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar. | 3 |
4) | Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
5) | Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar. | |
6) | Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular. | |
7) | Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir. | 3 |
8) | Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. | 3 |
9) | Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. | 2 |
10) | Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır. | 3 |
11) | Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır. | |
12) | Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır. | |
13) | Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. | |
14) | Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 11 | 33 |
Sunum / Seminer | 1 | 5 |
Ara Sınavlar | 2 | 40 |
Final | 1 | 47 |
Toplam İş Yükü | 125 |