Psikoloji | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSI302 | ||||
Ders İsmi: | Fizyolojik Psikoloji | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. GÖKÇER ESKİKURT | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Fatma Göral | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Psikolojik olay ve davranışların fizyolojik açıdan açıklanması. Davranış, duygu ve düşüncelerin nörofizyolojik, nörobiyolojik ve nörokimyasal temellerinin açıklanarak davranış ile beyindeki elektro-kimyasal süreçler arasındaki ilişkinin ortaya konulması. |
Dersin İçeriği: | Ders; Davranışsal Sinirbilimin Temelleri, Sinir Sistemindeki Hücrelerin Yapı ve İşlevleri, Sinir Sisteminin Yapısı, Beyin Gelişimi ve Plastisitesi, Psikofarmakoloji, Görme, İşitme, Vücut Duyuları ve Kimyasal Duyular, Duygu ve Güdülenmenin Biyopsikolojisi, Hipotalamus ve İşlevleri, Öğrenme ve Bellek, Uyku ve Biyolojik Ritim, Davranış Bozukluklarının Biyolojik Temelleri konu başlıklarını içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) "Davranışsal Sinirbilim"in biyolojik kökenlerini tanımlar. 2) Davranış, duygu ve düşüncelerin nörobiyolojik, nörofizyolojik ve nörokimyasal temellerini kavrar. 3) İnsan sinir sisteminin yapısal ve işlevsel organizasyonunu açıklar. 4) İnsan davranışı ve sinir sistemi arasındaki bağlantıyı kurabilir. 5) Davranış, duygu ve düşünce sistemlerindeki bozukluklarda psikolojik ve fizyolojik temellerinin ayırt eder. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Davranışsal Sinirbilime Giriş | |
2) | Davranışsal Sinirbilimin Temelleri ve Tarihçe | |
3) | Nörofizyolojik Değerlendirme Yöntemleri | |
4) | Sinir Sistemindeki Hücrelerin Yapısı ve İşlevleri | |
5) | Sinaptik İletim ve Psikofarmakoloji | |
6) | Sinir Sisteminin Yapısı: Merkezi ve Çevresel Sinir Sistemi | |
7) | Görme | |
8) | Vize | |
9) | İşitme, Vücut Duyuları ve Kimyasal Duyular | |
10) | Limbik Sistem Yapısı ve İşlevleri: Duygu ve Güdülenmenin Biyopsikolojisi | |
11) | Limbik Sistem Yapısı ve İşlevleri: Öğrenme ve Bellek | |
12) | Hipotalamus: Yapısı ve İşlevleri | |
13) | Uyku ve Biyolojik Ritim | |
14) | Davranış Bozukluklarının Biyolojik Temelleri | |
15) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Fizyolojik Psikoloji: Davranışın Nörolojik Temelleri- Neil R. Carlson (Çev. Edt.: Muzaffer Şahin) (2014, 8. Basım). Nobel Yayınları. |
Diğer Kaynaklar: | Davranışsal Nörofizyolojiye Giriş-Öget Öktem (2006). Nobel Tıp Kitabevleri. Belleğin Peşinde : Yeni bir Zihin Biliminin Doğuşu- Eric R. Kandel. Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi (Okuma önerisi olarak yardımcı kaynak). |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
2) Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır | 1 | 1 | ||||||||||||
3) İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
4) Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 1 | 1 | ||||||||||||
5) Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar. | ||||||||||||||
6) Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular | ||||||||||||||
7) Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir. | 1 | 1 | ||||||||||||
8) Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. | ||||||||||||||
9) Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. | ||||||||||||||
10) Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır. | 1 | 1 | ||||||||||||
11) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır. | ||||||||||||||
12) Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır. | 1 | |||||||||||||
13) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. | ||||||||||||||
14) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir. | 3 |
2) | Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır | 1 |
3) | İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar. | 3 |
4) | Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 1 |
5) | Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar. | |
6) | Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular | |
7) | Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir. | 2 |
8) | Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. | |
9) | Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. | |
10) | Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır. | 1 |
11) | Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır. | |
12) | Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır. | 1 |
13) | Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. | |
14) | Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Ara Sınavlar | 1 | 56 |
Final | 1 | 80 |
Toplam İş Yükü | 175 |