Week |
Subject |
Related Preparation |
1) |
Aims of the course, aims of the students. |
Burger J.M. (2006) Çev: İnan Deniz Erguvan Sarıoğlu. Kişilik. Kaknüs Yayınları: İstanbul
Ashcraft D. (2009) Çev: Aslıhan Akman. Kişilik Vaka İncelemeleri. Kaknüs Yayınları: İstanbul
|
2) |
Definition of personality, personality and culture, main hypothesis |
Burger J.M. (2006) Çev: İnan Deniz Erguvan Sarıoğlu. Kişilik. Kaknüs Yayınları: İstanbul
Ashcraft D. (2009) Çev: Aslıhan Akman. Kişilik Vaka İncelemeleri. Kaknüs Yayınları: İstanbul
|
3) |
Freudian Personality Theory: Poweful aspects and criticisms |
Burger J.M. (2006) Çev: İnan Deniz Erguvan Sarıoğlu. Kişilik. Kaknüs Yayınları: İstanbul
Ashcraft D. (2009) Çev: Aslıhan Akman. Kişilik Vaka İncelemeleri. Kaknüs Yayınları: İstanbul
|
4) |
Freudian Approach: Dream analysis, defence mechanisms, hypnosis
|
Burger J.M. (2006) Çev: İnan Deniz Erguvan Sarıoğlu. Kişilik. Kaknüs Yayınları: İstanbul
Ashcraft D. (2009) Çev: Aslıhan Akman. Kişilik Vaka İncelemeleri. Kaknüs Yayınları: İstanbul
|
5) |
Neo-Freudian Theory: Alfred Adler, Carl Jung, Erik Erikson |
Burger J.M. (2006) Çev: İnan Deniz Erguvan Sarıoğlu. Kişilik. Kaknüs Yayınları: İstanbul
Ashcraft D. (2009) Çev: Aslıhan Akman. Kişilik Vaka İncelemeleri. Kaknüs Yayınları: İstanbul
|
6) |
Neo-Freudian Theory: Karen Horney, Harry Stack Sullivan, Eric Fromm
Neo-Freudian Approach: Powerful aspects and criticism
|
Burger J.M. (2006) Çev: İnan Deniz Erguvan Sarıoğlu. Kişilik. Kaknüs Yayınları: İstanbul
Ashcraft D. (2009) Çev: Aslıhan Akman. Kişilik Vaka İncelemeleri. Kaknüs Yayınları: İstanbul
|
7) |
Behavioral Approaches: John B. Watson, B.F. Skinner
Poweful aspects and criticisms |
Burger J.M. (2006) Çev: İnan Deniz Erguvan Sarıoğlu. Kişilik. Kaknüs Yayınları: İstanbul
Ashcraft D. (2009) Çev: Aslıhan Akman. Kişilik Vaka İncelemeleri. Kaknüs Yayınları: İstanbul
|
8) |
Midterm |
- |
9) |
Social Learning Approach: Julian B. Rotter, Albert Bandura
Poweful aspects and criticisms |
Burger J.M. (2006) Çev: İnan Deniz Erguvan Sarıoğlu. Kişilik. Kaknüs Yayınları: İstanbul
Ashcraft D. (2009) Çev: Aslıhan Akman. Kişilik Vaka İncelemeleri. Kaknüs Yayınları: İstanbul
|
10) |
Cognitive Approach: George Kelly, Albert Ellis, Aaron Beck
Poweful aspects and criticisms |
Burger J.M. (2006) Çev: İnan Deniz Erguvan Sarıoğlu. Kişilik. Kaknüs Yayınları: İstanbul
Ashcraft D. (2009) Çev: Aslıhan Akman. Kişilik Vaka İncelemeleri. Kaknüs Yayınları: İstanbul
|
11) |
Humanistic Approach: Carl R. Rogers, Abraham Maslow
Powerful aspects and criticisms
|
Burger J.M. (2006) Çev: İnan Deniz Erguvan Sarıoğlu. Kişilik. Kaknüs Yayınları: İstanbul
Ashcraft D. (2009) Çev: Aslıhan Akman. Kişilik Vaka İncelemeleri. Kaknüs Yayınları: İstanbul
|
12) |
Biological Approach: Hans Eysenck's Theory of Personality
Powerful aspects and criticisms |
Burger J.M. (2006) Çev: İnan Deniz Erguvan Sarıoğlu. Kişilik. Kaknüs Yayınları: İstanbul
Ashcraft D. (2009) Çev: Aslıhan Akman. Kişilik Vaka İncelemeleri. Kaknüs Yayınları: İstanbul
|
13) |
Distinctive Features Approach: Gordon Allport, Henry Murray, Raymond B. Cattell
5 Factors Personality Model
Powerful aspects and criticisms |
Burger J.M. (2006) Çev: İnan Deniz Erguvan Sarıoğlu. Kişilik. Kaknüs Yayınları: İstanbul
Ashcraft D. (2009) Çev: Aslıhan Akman. Kişilik Vaka İncelemeleri. Kaknüs Yayınları: İstanbul
|
14) |
Applications |
Burger J.M. (2006) Çev: İnan Deniz Erguvan Sarıoğlu. Kişilik. Kaknüs Yayınları: İstanbul
Ashcraft D. (2009) Çev: Aslıhan Akman. Kişilik Vaka İncelemeleri. Kaknüs Yayınları: İstanbul
|
15) |
Final Exam |
- |
|
Program Outcomes |
Level of Contribution |
1) |
Have the theoretical knowledge in major sub areas of psychology. |
3 |
2) |
Apply psychological consepts and theories in a variety of applied settings |
3 |
3) |
Identify and explain the cognitive, emotional and behavioral processes of human. |
2 |
4) |
Evaluate evidence and assumptions in a scientific and critical view. |
|
5) |
Collect and analyze the research data and report the findings in accordance to ethical publication rules. |
|
6) |
Develop and utilize measurement tools for psychological phenomena. |
|
7) |
Have the skills and abilities to follow advances in psyhology and other related sciences. |
|
8) |
Have the skills and abilities to work effectively on individual and group based. |
|
9) |
Have the skills and abilities to communicate in a clear and effective manner in national and international settings. |
|
10) |
Behave in accordance to the professional code of ethics applied to psychology. |
|
11) |
Be unprejudiced and equal to various identity groups based on such as age, gender, language, race, religion and social class in scientific and professional acitivities. |
|
12) |
Have enhanced awareness of universal values as well as human and animal rights. |
|
13) |
Master a foreign language at least B1 level of European Language Portfolio. |
|
14) |
Master the computer softwares within information and communication technologies at least European computer driving licence. |
|