Psikoloji | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSI202 | ||||
Ders İsmi: | Öğrenme Psikolojisi | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. EZGİ ILDIRIM | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr Öğr. Üy. Halil Duzcu | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin temel amacı öğrenmenin doğasını, öğrenme ve belleğin nörobiyolojik temellerini, öğrenmeyi etkileyen faktörleri, öğrenme teorilerini ve öğrenme psikolojisini öğretmek ve diğer psikoloji alt alanlarına sağladığı katkıyı açıklamaktır. |
Dersin İçeriği: | Davranışsal ve bilişsel perspektifleri içeren teoriler ve araştırmalar, öğrenme kavram ve kuramları, klasik koşullanma, edimsel koşullanma, öğrenme ve belleğin nörobiyolojik temelleri. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenme ile ilgili kavram ve teoriler ile kuramsal yaklaşımları açıklar. 2) Öğrenme ve belleğin nörobiyolojik temellerini kavrar 3) Öğrenme mekanizmasının altında yatan davranışsal ve bilişsel süreçleri açıklar. 4) “Öğrenme Psikoloji”sini psikolojinin diğer alt alanlarıyla ilişkilendirir. 5) Gündelik yaşamda ve/veya laboratuvar ortamında öğrenmenin temel ilkelerini uygulama becerileri kazanır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Psikolojide Öğrenmeye Giriş: Tanım ve Amaç | |
2) | Öğrenmeye Giriş: Temel Kavramlar, Epistemoloji ve Tarihçe | |
3) | Klasik Koşullama: Temel Kavram ve Olgular | |
4) | Klasik Koşullama: Kuramsal Yaklaşımlar | |
5) | Edimsel Koşullama: Pekiştirme ve Davranış Şekillendirme | |
6) | Pekiştirme: Kuramsal Yaklaşımlar ve Araştırmalar | |
7) | Edimsel Koşullama: Kaçınma, Ceza ve Sönme | |
8) | Vize | |
9) | Pekiştirme Tarifeleri | |
10) | Uyaran Kontrolü | |
11) | Öğrenme ve Belleğin Nörobiyolojik Temelleri I: Genel Mekanizmalar | |
12) | Öğrenmenin Nörobiyolojik Temelleri II: Koşullama ve Pekiştirme | |
13) | İnsan Belleği: Belleğin Bölümleri. Kısa Süreli ve Uzun Süreli Bellek, Uzun Süreli Belleğin Bölümleri, Uzamsal Öğrenme, Örtük Öğrenme | |
14) | İnsan Belleği: Kısa Süreli Hatırlama, Kodlama, Depolama ve Geri Getirme | |
15) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğrenmenin Bilimsel Temelleri - Tevfik Alıcı. (2018, 1. basım). Kaknüs Psikoloji |
Diğer Kaynaklar: | Öğrenme & Bellek, Temel İlkeler, Süreçler ve İşlemler - W. Scott TERRY (Çev. Edt. Banu CANGÖZ). (2018, 4. basım), Anı yayınları. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
2) Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır | 2 | 3 | ||||||||||||
3) İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar. | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | |||||||||
4) Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 2 | 1 | ||||||||||||
5) Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar. | ||||||||||||||
6) Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular | ||||||||||||||
7) Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir. | 2 | 2 | 1 | |||||||||||
8) Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. | ||||||||||||||
9) Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. | 1 | |||||||||||||
10) Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır. | 2 | |||||||||||||
11) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır. | ||||||||||||||
12) Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır. | 3 | |||||||||||||
13) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. | ||||||||||||||
14) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir. | 3 |
2) | Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır | 3 |
3) | İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar. | 3 |
4) | Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 2 |
5) | Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar. | |
6) | Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular | |
7) | Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir. | 2 |
8) | Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. | |
9) | Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. | 1 |
10) | Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır. | 2 |
11) | Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır. | |
12) | Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır. | 3 |
13) | Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. | |
14) | Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Ara Sınavlar | 1 | 68 |
Final | 1 | 68 |
Toplam İş Yükü | 175 |