PSI202 Öğrenme Psikolojisiİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Psikoloji

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PSI202
Ders İsmi: Öğrenme Psikolojisi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. EZGİ ILDIRIM
Dersi Veren(ler): Dr Öğr. Üy. Halil Duzcu
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin temel amacı öğrenmenin doğasını, öğrenme ve belleğin nörobiyolojik temellerini, öğrenmeyi etkileyen faktörleri, öğrenme teorilerini ve öğrenme psikolojisini öğretmek ve diğer psikoloji alt alanlarına sağladığı katkıyı açıklamaktır.
Dersin İçeriği: Davranışsal ve bilişsel perspektifleri içeren teoriler ve araştırmalar, öğrenme kavram ve kuramları, klasik koşullanma, edimsel koşullanma, öğrenme ve belleğin nörobiyolojik temelleri.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenme ile ilgili kavram ve teoriler ile kuramsal yaklaşımları açıklar.
2) Öğrenme ve belleğin nörobiyolojik temellerini kavrar
3) Öğrenme mekanizmasının altında yatan davranışsal ve bilişsel süreçleri açıklar.
4) “Öğrenme Psikoloji”sini psikolojinin diğer alt alanlarıyla ilişkilendirir.
5) Gündelik yaşamda ve/veya laboratuvar ortamında öğrenmenin temel ilkelerini uygulama becerileri kazanır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Psikolojide Öğrenmeye Giriş: Tanım ve Amaç
2) Öğrenmeye Giriş: Temel Kavramlar, Epistemoloji ve Tarihçe
3) Klasik Koşullama: Temel Kavram ve Olgular
4) Klasik Koşullama: Kuramsal Yaklaşımlar
5) Edimsel Koşullama: Pekiştirme ve Davranış Şekillendirme
6) Pekiştirme: Kuramsal Yaklaşımlar ve Araştırmalar
7) Edimsel Koşullama: Kaçınma, Ceza ve Sönme
8) Vize
9) Pekiştirme Tarifeleri
10) Uyaran Kontrolü
11) Öğrenme ve Belleğin Nörobiyolojik Temelleri I: Genel Mekanizmalar
12) Öğrenmenin Nörobiyolojik Temelleri II: Koşullama ve Pekiştirme
13) İnsan Belleği: Belleğin Bölümleri. Kısa Süreli ve Uzun Süreli Bellek, Uzun Süreli Belleğin Bölümleri, Uzamsal Öğrenme, Örtük Öğrenme
14) İnsan Belleği: Kısa Süreli Hatırlama, Kodlama, Depolama ve Geri Getirme
15) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öğrenmenin Bilimsel Temelleri - Tevfik Alıcı. (2018, 1. basım). Kaknüs Psikoloji
Diğer Kaynaklar: Öğrenme & Bellek, Temel İlkeler, Süreçler ve İşlemler - W. Scott TERRY (Çev. Edt. Banu CANGÖZ). (2018, 4. basım), Anı yayınları.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir. 3 3 3 3 3
2) Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır 2 3
3) İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar. 3 3 3 2 2
4) Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 2 1
5) Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar.
6) Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular
7) Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir. 2 2 1
8) Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.
9) Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. 1
10) Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır. 2
11) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır.
12) Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır. 3
13) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır.
14) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir. 3
2) Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır 3
3) İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar. 3
4) Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 2
5) Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar.
6) Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular
7) Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir. 2
8) Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.
9) Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. 1
10) Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır. 2
11) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır.
12) Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır. 3
13) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır.
14) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Ara Sınavlar 1 68
Final 1 68
Toplam İş Yükü 175