Psikoloji | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSI026 | ||||
Ders İsmi: | Nöropsikoloji | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. GÖKÇER ESKİKURT | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üy. Handan Noyan | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | İnsan davranışının nöral temellerinin incelemesi. Zihinsel işlevlerin ölçüm ve değerlendirilmesi. |
Dersin İçeriği: | Ders, insan davranışının nöral temelleri, davranışsal nöroanatomi, nöropsikolojik değerlendirme ve rehabilitasyon, nörogörüntüleme teknikleri, spesifik nöropsikolojik bozukluklar ve bu bozuklukların nöropsikolojik profillerini içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İnsan davranışının ve spesifik nöropsikolojik bozuklukların nöral temellerinin açıklar. 2) Nöropsikolojinin klinik ve araştırma uygulama alanlarındaki kullanımına ilişkin teorik ve pratik temel sağlar. 3) Nöropsikoloji alanındaki yeni gelişmelerin ve çalışmaların farkında olur. 4) Nöropsikolojik değerlendirmelerin kullanım alanları, yürütülmesi ve sonuçlandırılması hakkında bilgi sahibi olur. 5) Çeşitli nöropsikiyatrik bozuklukların nöropsikolojik profillerini predikte eder. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Nöropsikolojiye Giriş: Temel Kavramlar, Amaç | |
2) | Klinik Nöropsikoloji: Giriş ve Tarihçe | |
3) | Davranışsal Nöroanatomi | |
4) | Bilişsel Alanlar | |
5) | Genel Nöropsikolojik Değerlendirme : Temel Kavramlar ve Tanımlar, Amaç ve Kullanım Alanları | |
6) | Dikkat ve Dikkat Testleri | |
7) | Yürütücü İşlevler ve Yürütücü İşlev Testleri | |
8) | Vize | |
9) | Bellek ve Bellek Testleri | |
10) | Görsel-Mekansal İşlevler, Konstrüksiyon ve Testleri | |
11) | Dikkatin Mekansal Dağılımı ve Sol Yarı-Mekan İhmali | |
12) | Dil ve Dil İşlev Testleri | |
13) | Nöropsikolojik Değerlendirmenin Raporlanması | |
14) | Spesifik Nöropsikolojik Bozukluklar ve Nöropsikolojik Profilleri | |
15) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Nöropsikolojik Rehabilitasyon: Teori, Modeller, Terapi ve Sonuçlar- Lütfü Hanoğlu (2019, 1. basım). Medipol Üniversitesi Yayınevi. Klinik Nöropsikoloji ve Nöropsikiyatrik Hastalıklar- Emre Kumral, Güneş Tıp Kitabevleri. |
Diğer Kaynaklar: | Davranışsal ve Kognitif Nörolojinin İlkeleri-Marsel Mesulam (Çev. Edt. Hakan Gürvit) (2004) Yelkovan-Pfizer Yayınları. Bilnot Bataryası-Yetişkin (2 Cilt) Nöropsikolojik Testlerin Yetişkinler için Araştırma ve Geliştirme Çalışmaları-Prof. Dr. Sirel Karakaş |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | |||||||||
2) Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır | 2 | 3 | 2 | |||||||||||
3) İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
4) Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 1 | 1 | 2 | 1 | ||||||||||
5) Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar. | 2 | |||||||||||||
6) Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular | 2 | |||||||||||||
7) Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir. | 1 | 3 | ||||||||||||
8) Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. | ||||||||||||||
9) Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. | ||||||||||||||
10) Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır. | 2 | 3 | ||||||||||||
11) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır. | 1 | |||||||||||||
12) Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır. | 1 | |||||||||||||
13) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. | ||||||||||||||
14) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir. | 3 |
2) | Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır | 3 |
3) | İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar. | 3 |
4) | Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 1 |
5) | Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar. | 3 |
6) | Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular | 1 |
7) | Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir. | 3 |
8) | Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. | |
9) | Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. | |
10) | Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır. | 3 |
11) | Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır. | 1 |
12) | Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır. | 1 |
13) | Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. | |
14) | Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 70 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Final | 1 | 40 |
Toplam İş Yükü | 135 |