Ders Kodu: | PSI022 | ||||
Ders İsmi: | Sağlık Psikolojisinde Seçme Konular | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. PERVİN TUNÇ | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Murat Artıran | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Sağlık Psikolojisi’nin uygulama alanlarında en son gelişmelerden örnekler anlatılarak öğrencilerin alan hakkında bilgileri artırılacaktır. |
Dersin İçeriği: | Sağlık Psikoloji alanındaki son gelişmeler, araştırmalar ve uygulamalardan örnekler yer alacaktır. Örneğin diyabet, kardiyolojik rahatsızlıklar, kanser, HIV virüsü ve Covid-19 gibi bulaşıcı hastalıklardan korunmada psikolojik unsurlar işlenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sağlık psikolojisi alanında genel bilgiler kazanılır. 2) Sağlık psikolojisinin seçme konular üzerindeki uygulama modelleri ve yaklaşım tarzları öğrenilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sağlık psikolojisinin kapsamı | - |
2) | Sağlık psikolojisinde teoriler | - |
3) | Sağlık psikolojisinde güncel konular | - |
4) | Sağlık psikolojisinde güncel araştırmalar | - |
5) | Diyabet hastalığı ve psikolojisi | - |
6) | Kardiyolojik rahatsızlıklar ve psikolojisi | - |
7) | Vize sınavı | - |
8) | Kanser ve psikoloji | - |
9) | HIV virüsü bulaşı ve sağlık psikolojisi | - |
10) | Grip ve virüs bulaşı ve sağlık psikolojisi | - |
11) | Sağlık psikolojisinde psikoeğitim becerileri I | - |
12) | Sağlık psikolojisinde psikoeğitim becerileri II | - |
13) | Sağlık psikolojisinde diğer alternatif uygulamalar-1 | - |
14) | Sağlık psikolojisinde diğer alternatif uygulamalar-2 | - |
15) | Final Sınavı | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Ogden, J. (2020). Sağlık Psikolojisi. Nobel Akademik Yayıncılık |
Diğer Kaynaklar: | İnceer, B.. Ertürk, N., Seyfioğlu, U., Gökçe, B. & Aydm, B. (2001). Sağlık psikolojisi uygulamaları. Türk Psikoloji Bülteni, 23, 167-168. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Ara Sınavlar | 1 | 36 |
Final | 1 | 50 |
Toplam İş Yükü | 125 |