Psikoloji | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSI019 | ||||
Ders İsmi: | Psikoterapi Yaklaşımları | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. VAHİDE ULUSOY GÖKÇEK | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Vahide Ulusoy Gökçek | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı önde gelen prikoterapi yaklaşımlarını teorik altyapıları, temel kavramları, terapötik araçları ve materyalleriyle birlikte inclemektir. |
Dersin İçeriği: | Farklı psikoterapi yaklaşımlarına genel bir bakış; psikodinamik terapiler, davranışçı bilişsel terapiler, insancıl terapiler, aile, çift ve grup terapileri. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Psikoterapi yaklaşımlarını psikoloji biliminin tarihi gelişimi içerisinde değerlendirir. 2) Farklı yaklaşımların uygulamalarını birbirinden ayırt eder. 3) Farklı yaklaşımların uygulamalarını kendi teorik temellerinde değerlendirir. 4) Belirli vaka örneklerinde hangi yaklaşımın kullanıldığını fark eder. 5) Bir vaka öyküsünü belli bir terapötik yaklaşım çerçevesinde ele alır ve müdahalenin gelişimini değerlendirir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Oryantasyon, ders içeriğinin ve materyallerinin tanıtımı | |
2) | Psikanaliz ve Psikanalize katkılar | |
3) | Psikanalize karşı çıkışlar | |
4) | Davranışçı terapi | |
5) | Hümanist psikoterapi | |
6) | Vize | |
7) | Varoluşçup psikoterapi | |
8) | Bilişsel Terapi | |
9) | Bilişsel Davranışçı Terapide Yeni Yaklaşımlar | |
10) | Aile Terapileri | |
11) | Vize | |
12) | Grup Terapisi | |
13) | Çocuk Terapileri | |
14) | Tekrar | |
15) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Wedding, D. ve Corsini, R., (2017). Modern Psikoterapiler (Çev: Çiftçi, S. D., Güzelyazıcı, E., Türkoğlu, M.) İstanbul: Kaknüs Yayınları Wedding, D. ve Corsini, R., (2017). Modern Psikoterapiler: Vaka İncelemeleri (Çev.: Duygu Özen) (2nd ed.). İstanbul: Kaknüs Yayınları. |
Diğer Kaynaklar: | Wedding, D. ve Corsini, R., (2017). Modern Psikoterapiler (Çev: Çiftçi, S. D., Güzelyazıcı, E., Türkoğlu, M.) İstanbul: Kaknüs Yayınları Wedding, D. ve Corsini, R., (2017). Modern Psikoterapiler: Vaka İncelemeleri (Çev.: Duygu Özen) (2nd ed.). İstanbul: Kaknüs Yayınları. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||
2) Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
3) İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
4) Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||
5) Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar. | ||||||||||||||
6) Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular | ||||||||||||||
7) Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir. | ||||||||||||||
8) Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. | ||||||||||||||
9) Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
10) Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
11) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
12) Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
13) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. | ||||||||||||||
14) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir. | 2 |
2) | Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır | 3 |
3) | İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar. | 3 |
4) | Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 2 |
5) | Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar. | |
6) | Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular | |
7) | Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir. | |
8) | Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. | |
9) | Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. | 1 |
10) | Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır. | 3 |
11) | Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır. | 3 |
12) | Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır. | 3 |
13) | Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. | |
14) | Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 13 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 13 | 0 | 3 | 39 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 20 | 2 | 44 | |||
Final | 1 | 41 | 1 | 42 | |||
Toplam İş Yükü | 125 |