Psikoloji | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSI016 | ||||
Ders İsmi: | Çevre Psikolojisi | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. EZGİ ILDIRIM | ||||
Dersi Veren(ler): | Ezgi Ildırım Özcan | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere çevre psikolojsinin temel kavram ve kuramları, insan ve mekan etkileşimlerinin altında yatan psikolojik süreçler hakkında bilgi vermektedir. |
Dersin İçeriği: | Çevre psikolojisinin temel ilkeleri, mekanın zihinsel temsilleri, mahremiyet kuramları, kişisel mekan ve alansallık, ev ve yerleşim çevreleri, yere bağlılık ve yer kimliği, çevresel tasarım süreci. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Çevre psikolojisinin temel kavram ve kuramlarını bilir. 2) İnsan ve mekan etkileşimi altında yatan psikolojik süreçleri kavrar. 3) Mekanla kurulan ilişkide bilişsel, duygusal ve sosyal boyutları kavrar. 4) Çevre psikolojisi kavram ve kuramlarını günlük yaşam mekanlarına uyarlar. 5) Çevre psikolojisinin diğer disiplinlerle (mimarlık, coğrafya, kent planlaması vb.) ilişkisini bilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders tanıtımı | |
2) | Çevre Psikolojisinin Kökenleri | Göregenli, M. (2015). Çevre Psikolojisi. İnsan ve Mekan İlişkileri. İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. |
3) | Çevrenin Algılanması ve Temsili | Göregenli, M. (2015). Çevre Psikolojisi. İnsan ve Mekan İlişkileri. İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. |
4) | Zihinsel haritalar | Göregenli, M. (2015). Çevre Psikolojisi. İnsan ve Mekan İlişkileri. İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. |
5) | Kişisel mekan ve alansallık | Göregenli, M. (2015). Çevre Psikolojisi. İnsan ve Mekan İlişkileri. İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. |
6) | Mahremiyet | Göregenli, M. (2015). Çevre Psikolojisi. İnsan ve Mekan İlişkileri. İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. |
7) | Film ve Tartışma | |
8) | Arasınav | |
10) | Ev ve Yerleşim Çevreleri Teorik Yaklaşımlar | Göregenli, M. (2015). Çevre Psikolojisi. İnsan ve Mekan İlişkileri. İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. |
11) | Yaşam Çevrelerine ilişkin doyum | Göregenli, M. (2015). Çevre Psikolojisi. İnsan ve Mekan İlişkileri. İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. |
12) | Yere bağlılık ve yer kimliği | Göregenli, M. (2015). Çevre Psikolojisi. İnsan ve Mekan İlişkileri. İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. |
13) | Çevresel Tasarım | Göregenli, M. (2015). Çevre Psikolojisi. İnsan ve Mekan İlişkileri. İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. |
14) | Çevresel kalite | Göregenli, M. (2015). Çevre Psikolojisi. İnsan ve Mekan İlişkileri. İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. |
15) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Göregenli, M. (2015). Çevre Psikolojisi. İnsan ve Mekan İlişkileri. İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. |
Diğer Kaynaklar: | Göregenli, M. (2015). Çevre Psikolojisi. İnsan ve Mekan İlişkileri. İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir. | 3 | 2 | 3 | 2 | ||||||||||
2) Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır | 3 | 3 | 3 | 2 | ||||||||||
3) İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar. | 2 | 3 | 3 | 2 | ||||||||||
4) Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 1 | |||||||||||||
5) Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar. | 2 | |||||||||||||
6) Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular | 1 | |||||||||||||
7) Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir. | 3 | |||||||||||||
8) Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. | ||||||||||||||
9) Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. | 1 | |||||||||||||
10) Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır. | ||||||||||||||
11) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır. | 2 | |||||||||||||
12) Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır. | 2 | 1 | ||||||||||||
13) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. | ||||||||||||||
14) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir. | 3 |
2) | Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır | 3 |
3) | İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar. | |
4) | Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
5) | Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar. | |
6) | Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular | |
7) | Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir. | 2 |
8) | Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. | 1 |
9) | Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. | |
10) | Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır. | |
11) | Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır. | |
12) | Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır. | |
13) | Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. | |
14) | Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Ara Sınavlar | 1 | 31 |
Final | 1 | 55 |
Toplam İş Yükü | 125 |