Psikoloji
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PSI008
Ders İsmi: Gelişim Psikolojisinde Seçme Konular
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. EMİNE BEYHAN MERİÇ
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. Vahide Ulusoy Gökçek
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Gelişim psikolojisi kapsamında olmak üzere bağlanma kuramının
bilimsel çalışmalar ışığında incelenmesi.
Dersin İçeriği: Bağlanmayla ilgili konuların (Ör. bağlanma sistemi, temel kavramlar, çocuklarda ve yetişkinlerde bağlanma biçimleri, ölçme araçları, bağlanmaya ilişkin duygu düzenleme stratejileri vb.) tartışılması ve detaylı incelenmesi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bağlanma kuramını ana hatlarıyla kavrar.
2) Önemli bağlanma kuramcılarını ünlü çalışmalarıyla tanır.
3) Bağlanma ve psikopatoloji arasındaki ilişkiyi ve farkları ayırt eder.
4) Yetişkinler ve romantik ilişkilerde bağlanmanın rolünü değerlendirir.
5) Çocuk gelişimi açısından güvenli bağlanma ve güvensiz bağlanmanın etkilerini değerlendirir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders içeriğinin tanıtılması ve öğrencilerin işleyişe adaptasyonu
2) Bağlanmanın biyolojik kökenleri
3) Bağlanmanın evreleri ve temel kavramlar
4) Çocuklarda bağlanma stilleri
5) Yetişkinlerde bağlanma stilleri
6) Bağlanma ölçeklerinin tanıtımı
7) Film üzerinde konuşma
8) Vize
9) Bağlanmaya ilişkin duygu düzenleme stratejileri
10) Bağlanmanın bilişler üzerindeki etkisi
11) Ebeveynlik tutumları
12) Bağlanma ve psikopatoloji
13) Film üzerinde konuşma
14) Bağlanma kuramı ışığında vaka analizi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Bowlby, J. (2013). Bağlanma ve Kaybetme 1: Bağlanma (2. b.). (T. V. Soylu, Çev.)
İstanbul: Pinhan Yayıncılık.
Diğer Kaynaklar: Bowlby, J. (2013). Attachment and Loss 1: Attachment (2nd edition.) (Translator: Soylu, T.). İstanbul: Pinhan Yayıncılık.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir. 3 3 3 3 2
2) Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır 1 1 1 1 1
3) İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar. 2 1 3 3 3
4) Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 2 2 3 2 2
5) Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar.
6) Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular
7) Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir. 2
8) Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.
9) Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir.
10) Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır. 1
11) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır.
12) Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır.
13) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır.
14) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir. 2
2) Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır 3
3) İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar.
4) Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
5) Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar.
6) Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular 1
7) Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir. 3
8) Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.
9) Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. 3
10) Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır.
11) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır.
12) Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır.
13) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır.
14) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 4 % 20
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Küçük Sınavlar 8 24
Ara Sınavlar 2 21
Final 2 41
Toplam İş Yükü 125