Psikoloji | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSI008 | ||||
Ders İsmi: | Gelişim Psikolojisinde Seçme Konular | ||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. EMİNE BEYHAN MERİÇ | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Vahide Ulusoy Gökçek | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Gelişim psikolojisi kapsamında olmak üzere bağlanma kuramının bilimsel çalışmalar ışığında incelenmesi. |
Dersin İçeriği: | Bağlanmayla ilgili konuların (Ör. bağlanma sistemi, temel kavramlar, çocuklarda ve yetişkinlerde bağlanma biçimleri, ölçme araçları, bağlanmaya ilişkin duygu düzenleme stratejileri vb.) tartışılması ve detaylı incelenmesi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bağlanma kuramını ana hatlarıyla kavrar. 2) Önemli bağlanma kuramcılarını ünlü çalışmalarıyla tanır. 3) Bağlanma ve psikopatoloji arasındaki ilişkiyi ve farkları ayırt eder. 4) Yetişkinler ve romantik ilişkilerde bağlanmanın rolünü değerlendirir. 5) Çocuk gelişimi açısından güvenli bağlanma ve güvensiz bağlanmanın etkilerini değerlendirir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders içeriğinin tanıtılması ve öğrencilerin işleyişe adaptasyonu | |
2) | Bağlanmanın biyolojik kökenleri | |
3) | Bağlanmanın evreleri ve temel kavramlar | |
4) | Çocuklarda bağlanma stilleri | |
5) | Yetişkinlerde bağlanma stilleri | |
6) | Bağlanma ölçeklerinin tanıtımı | |
7) | Film üzerinde konuşma | |
8) | Vize | |
9) | Bağlanmaya ilişkin duygu düzenleme stratejileri | |
10) | Bağlanmanın bilişler üzerindeki etkisi | |
11) | Ebeveynlik tutumları | |
12) | Bağlanma ve psikopatoloji | |
13) | Film üzerinde konuşma | |
14) | Bağlanma kuramı ışığında vaka analizi |
Ders Notları / Kitaplar: | Bowlby, J. (2013). Bağlanma ve Kaybetme 1: Bağlanma (2. b.). (T. V. Soylu, Çev.) İstanbul: Pinhan Yayıncılık. |
Diğer Kaynaklar: | Bowlby, J. (2013). Attachment and Loss 1: Attachment (2nd edition.) (Translator: Soylu, T.). İstanbul: Pinhan Yayıncılık. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | |||||||||
2) Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
3) İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar. | 2 | 1 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
4) Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | |||||||||
5) Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar. | ||||||||||||||
6) Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular | ||||||||||||||
7) Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir. | 2 | |||||||||||||
8) Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. | ||||||||||||||
9) Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. | ||||||||||||||
10) Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır. | 1 | |||||||||||||
11) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır. | ||||||||||||||
12) Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır. | ||||||||||||||
13) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. | ||||||||||||||
14) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir. | 2 |
2) | Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır | 3 |
3) | İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar. | |
4) | Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
5) | Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar. | |
6) | Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular | 1 |
7) | Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir. | 3 |
8) | Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. | |
9) | Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. | 3 |
10) | Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır. | |
11) | Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır. | |
12) | Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır. | |
13) | Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. | |
14) | Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 4 | % 20 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Küçük Sınavlar | 8 | 24 |
Ara Sınavlar | 2 | 21 |
Final | 2 | 41 |
Toplam İş Yükü | 125 |