PSI005 Endüstri ve Örgüt Psikolojisiİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Psikoloji

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PSI005
Ders İsmi: Endüstri ve Örgüt Psikolojisi
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. EMİNE BEYHAN MERİÇ
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. STAFF 1
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı öğrencilere çalışan psikolojisi, performans yönetimi, motivasyon, iş doyumu, örgütsel davranış,liderlik ve yönetimle ilgili bilgi vermektir
Dersin İçeriği: İş ortamları ve örgütlerde psikoloji uygulamaları, çalışanların psikolojisi, performans değerlendirmesi, iş doyumu ve motivasyon, örgütsel davranış, liderlik ve yönetim.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Çalışan psikolojisi ile ilgili kavram ve kuramları bilir.
2) Performans yönetimini bilir.
3) Motivasyon ve iş doyumunu bilir.
4) Örgütsel davranış ve liderlik olgularını bilir.
5) İlgili kavram ve kuramları gündelik iş ortamlarına uygular.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders tanıtımı
2) Endüsti ve Örgüt Psikolojisine Giriş Riggio, R. E. (2008). Endüstri ve Örgüt Psikolojisine Giriş. B. Özkara (Çev.). Nobel Yayıncılık.
3) Endüstri / Örgüt Psikolojisinde Araştırma Yöntemleri Riggio, R. E. (2008). Endüstri ve Örgüt Psikolojisine Giriş. B. Özkara (Çev.). Nobel Yayıncılık.
4) İş analizi Riggio, R. E. (2008). Endüstri ve Örgüt Psikolojisine Giriş. B. Özkara (Çev.). Nobel Yayıncılık.
5) Performans Değerlendirme Riggio, R. E. (2008). Endüstri ve Örgüt Psikolojisine Giriş. B. Özkara (Çev.). Nobel Yayıncılık.
6) Seçme ve Yerleştirmede Değerlendirme Yöntemleri Riggio, R. E. (2008). Endüstri ve Örgüt Psikolojisine Giriş. B. Özkara (Çev.). Nobel Yayıncılık.
7) Eğitim Riggio, R. E. (2008). Endüstri ve Örgüt Psikolojisine Giriş. B. Özkara (Çev.). Nobel Yayıncılık.
8) Ara sınav
9) Çalışan Motivasyonu Riggio, R. E. (2008). Endüstri ve Örgüt Psikolojisine Giriş. B. Özkara (Çev.). Nobel Yayıncılık.
10) Çalışma Grupları ve Çalışma Takımları Riggio, R. E. (2008). Endüstri ve Örgüt Psikolojisine Giriş. B. Özkara (Çev.). Nobel Yayıncılık.
11) Liderlik ve Güç Riggio, R. E. (2008). Endüstri ve Örgüt Psikolojisine Giriş. B. Özkara (Çev.). Nobel Yayıncılık.
12) Örgütsel Gelişim Riggio, R. E. (2008). Endüstri ve Örgüt Psikolojisine Giriş. B. Özkara (Çev.). Nobel Yayıncılık.
13) Çalışan Memnuniyeti Riggio, R. E. (2008). Endüstri ve Örgüt Psikolojisine Giriş. B. Özkara (Çev.). Nobel Yayıncılık.
14) Stresle başa çıkma stratejileri Riggio, R. E. (2008). Endüstri ve Örgüt Psikolojisine Giriş. B. Özkara (Çev.). Nobel Yayıncılık.
15) Makale okumaları
16) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Riggio, R. E. (2016). Endüstri ve örgüt psikolojisine giriş. B. Özkara (Çev). Nobel Akademik Yayınları.
Diğer Kaynaklar: Tutar,H. (2014). ÖRGÜTSEL PSİKOLOJİ Endüstri ve Örgüt Psikolojisine Yeni Yaklaşımlar. Detay Yayıncılık

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir. 3 3 3
2) Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır 3 3 3
3) İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar. 3 3
4) Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 1
5) Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar. 3
6) Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular
7) Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir.
8) Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.
9) Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. 2
10) Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır. 3
11) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır. 2 3 2
12) Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır.
13) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır.
14) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir. 2
2) Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır 3
3) İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar.
4) Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
5) Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar.
6) Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular
7) Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir.
8) Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.
9) Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. 3
10) Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır.
11) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır. 3
12) Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır.
13) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır.
14) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Ara Sınavlar 1 31
Final 1 52
Toplam İş Yükü 125