Psikoloji | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSI005 | ||||
Ders İsmi: | Endüstri ve Örgüt Psikolojisi | ||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. EMİNE BEYHAN MERİÇ | ||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr. Gör. STAFF 1 |
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı öğrencilere çalışan psikolojisi, performans yönetimi, motivasyon, iş doyumu, örgütsel davranış,liderlik ve yönetimle ilgili bilgi vermektir |
Dersin İçeriği: | İş ortamları ve örgütlerde psikoloji uygulamaları, çalışanların psikolojisi, performans değerlendirmesi, iş doyumu ve motivasyon, örgütsel davranış, liderlik ve yönetim. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Çalışan psikolojisi ile ilgili kavram ve kuramları bilir. 2) Performans yönetimini bilir. 3) Motivasyon ve iş doyumunu bilir. 4) Örgütsel davranış ve liderlik olgularını bilir. 5) İlgili kavram ve kuramları gündelik iş ortamlarına uygular. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders tanıtımı | |
2) | Endüsti ve Örgüt Psikolojisine Giriş | Riggio, R. E. (2008). Endüstri ve Örgüt Psikolojisine Giriş. B. Özkara (Çev.). Nobel Yayıncılık. |
3) | Endüstri / Örgüt Psikolojisinde Araştırma Yöntemleri | Riggio, R. E. (2008). Endüstri ve Örgüt Psikolojisine Giriş. B. Özkara (Çev.). Nobel Yayıncılık. |
4) | İş analizi | Riggio, R. E. (2008). Endüstri ve Örgüt Psikolojisine Giriş. B. Özkara (Çev.). Nobel Yayıncılık. |
5) | Performans Değerlendirme | Riggio, R. E. (2008). Endüstri ve Örgüt Psikolojisine Giriş. B. Özkara (Çev.). Nobel Yayıncılık. |
6) | Seçme ve Yerleştirmede Değerlendirme Yöntemleri | Riggio, R. E. (2008). Endüstri ve Örgüt Psikolojisine Giriş. B. Özkara (Çev.). Nobel Yayıncılık. |
7) | Eğitim | Riggio, R. E. (2008). Endüstri ve Örgüt Psikolojisine Giriş. B. Özkara (Çev.). Nobel Yayıncılık. |
8) | Ara sınav | |
9) | Çalışan Motivasyonu | Riggio, R. E. (2008). Endüstri ve Örgüt Psikolojisine Giriş. B. Özkara (Çev.). Nobel Yayıncılık. |
10) | Çalışma Grupları ve Çalışma Takımları | Riggio, R. E. (2008). Endüstri ve Örgüt Psikolojisine Giriş. B. Özkara (Çev.). Nobel Yayıncılık. |
11) | Liderlik ve Güç | Riggio, R. E. (2008). Endüstri ve Örgüt Psikolojisine Giriş. B. Özkara (Çev.). Nobel Yayıncılık. |
12) | Örgütsel Gelişim | Riggio, R. E. (2008). Endüstri ve Örgüt Psikolojisine Giriş. B. Özkara (Çev.). Nobel Yayıncılık. |
13) | Çalışan Memnuniyeti | Riggio, R. E. (2008). Endüstri ve Örgüt Psikolojisine Giriş. B. Özkara (Çev.). Nobel Yayıncılık. |
14) | Stresle başa çıkma stratejileri | Riggio, R. E. (2008). Endüstri ve Örgüt Psikolojisine Giriş. B. Özkara (Çev.). Nobel Yayıncılık. |
15) | Makale okumaları | |
16) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Riggio, R. E. (2016). Endüstri ve örgüt psikolojisine giriş. B. Özkara (Çev). Nobel Akademik Yayınları. |
Diğer Kaynaklar: | Tutar,H. (2014). ÖRGÜTSEL PSİKOLOJİ Endüstri ve Örgüt Psikolojisine Yeni Yaklaşımlar. Detay Yayıncılık |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir. | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
2) Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
3) İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar. | 3 | 3 | ||||||||||||
4) Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 1 | |||||||||||||
5) Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar. | 3 | |||||||||||||
6) Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular | ||||||||||||||
7) Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir. | ||||||||||||||
8) Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. | ||||||||||||||
9) Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. | 2 | |||||||||||||
10) Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır. | 3 | |||||||||||||
11) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır. | 2 | 3 | 2 | |||||||||||
12) Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır. | ||||||||||||||
13) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. | ||||||||||||||
14) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir. | 2 |
2) | Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır | 3 |
3) | İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar. | |
4) | Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
5) | Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar. | |
6) | Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular | |
7) | Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir. | |
8) | Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. | |
9) | Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. | 3 |
10) | Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır. | |
11) | Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır. | 3 |
12) | Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır. | |
13) | Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. | |
14) | Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 31 |
Final | 1 | 52 |
Toplam İş Yükü | 125 |