Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PRE031 | ||||
Ders İsmi: | Neonatal Physiotherapy and Rehabilitation | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. KÜBRA KARDEŞ | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Kübra Kardeş | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Her öğrenci için dersin amacı; Yenidoğan döneminde riskli bebek grubundaki bebeklerde nöromotor değerlendirme ve erken fizyoterapi, aile eğitimi, kardiyopulmoner değerlendirme ve fizyoterapinin öğrenilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Yenidoğan terminolojisi, riskli bebek, nöromotor değerlendirme, erken fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımları, aile eğitimi, kardiyopulmoner değerlendirme, kardiyopulmoner fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Riskli ve yüksek riskli bebek tanımlarını ve risk grubunu öğrenir. 2) Riskli yenidoğan bebeğin fizyoterapi ve rehabilitasyon gereksinimlerini anlar 3) Riskli bebek grubunda nöromotor değerlendirme ve konumlandırma, özel taşıma teknikleri ve aile eğitimi ile ilgili erken dönem fizyoterapi ve rehabilitasyon hakkında bilgi sahibi olur. 4) Yenidoğan risk grubundaki kardiyo-solunum problemlerini kavrar ve bu problemlerin değerlendirilmesi hakkında bilgi sahibi olur. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Yenidoğan döneminde yüksek riskli bebeklerde karşılaşılan problemler | - |
2) | Yenidoğan döneminde yüksek riskli bebeklerde karşılaşılan problemler | - |
3) | Neonatal dönemde yüksek riskli bebeklerde problemlerde fizyoterapi ve rehabilitasyon ihtiyaçları | - |
4) | Yüksek riskli bebeklerde genel fizyoterapi ve rehabilitasyon değerlendirme yöntemlerinin incelenmesi | - |
5) | Yüksek riskli bebeklerde nöromotor değerlendirme yöntemleri | - |
6) | Yüksek riskli bebeklerde erken fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımları | - |
7) | Yüksek riskli bebeklerde pozisyonlandırma, özel taşıma teknikleri, aile eğitimi | - |
8) | Ara sınav | - |
9) | Yenidoğan kardiyopulmoner değerlendirme yöntemleri | - |
10) | Yenidoğan kardiyopulmoner değerlendirme yöntemleri | - |
11) | Yenidoğan kardiyopulmoner değerlendirme yöntemleri | - |
12) | Yenidoğan kardiyopulmoner değerlendirme yöntemleri | - |
13) | Yenidoğan kardiyopulmoner rehabilitasyon ve rehabilitasyon uygulamaları | - |
14) | Yenidoğan kardiyopulmoner rehabilitasyon ve rehabilitasyon uygulamaları | - |
15) | Yenidoğan kardiyopulmoner rehabilitasyon ve rehabilitasyon uygulamaları | - |
16) |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Piontell A. Development of Normal Fetal Movements: The First 25 Weeks of Gestation, Springer, 2010. 2. Pountney, T., Physiotherapy for Children, 2007 Butterworth-Heinemann/Elsevier |
Diğer Kaynaklar: | 1. Piontell A. Development of Normal Fetal Movements: The First 25 Weeks of Gestation, Springer, 2010. 2. Pountney, T., Physiotherapy for Children, 2007 Butterworth-Heinemann/Elsevier |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Fizyoterapi Rehabilitasyon ile ilişkili temel tıp bilimleri kavram ve prensipleri ile fizyoterapi değerlendirme süreçlerini, temel unsurlarını ve yöntemsel uygulama prensiplerini tanımlar. | 1 | ||||||||||||||
2) Fizyoterapide değerlendirme ile ilgili toplanan bilgileri, akıl yürütme ve problem çözme süreçleri doğrultusunda, analiz ederek klinik değerlendirme araç ve yöntemlerini sıralar. | 2 | ||||||||||||||
3) Fizyoterapi yaklaşımlarının endikasyon, kontraendikasyon, yan etkilerini ve hizmet alana yönelik müdahale stratejilerini ve fonksiyonel yetersizlik ile baş edilmesinde kullanılan mekanizmaları olası müdahale yöntemlerini açıklar ve fonksiyonel seviyelere uygun yakın ve uzak dönem hedefleri sıralar. | 2 | ||||||||||||||
4) Hizmet alanın genel sağlık durumu ile ilişkili fizyoterapi bilgisini temel alarak, uygular, kişinin sağlık ve yaşam tarzı profilini, yetersizliklerini, vücut yapı ve fonksiyonunu, aktivite-katılım düzeyini tanımlayarak bu doğrultuda değerlendirme ve tedavi önceliklerini belirler. | 2 | ||||||||||||||
5) Fizyoterapi değerlendirmelerinden elde ettiği verilerle, bilgi okur yazarlığını, kanıta dayalı klinik karar verme süreçlerini kullanarak yaptığı fizyoterapi tanılaması doğrultusunda birey odaklı fizyoterapi müdahale planını oluşturur ve uygular. | 3 | ||||||||||||||
6) Hizmet alana, hastalık durumları dışında da sağlığın korunması ve geliştirilmesinde danışmanlığın yanı sıra, planladığı egzersiz programını uygular. | |||||||||||||||
7) Fizyoterapi Rehabilitasyonla ilgili bilimsel araştırma önerisi geliştirerek sunar. | 1 | ||||||||||||||
8) Fizyoterapi Rehabilitasyon hizmeti veren kurum/kuruluş/merkezlerin kurulması ve yönetilmesi sürecinde kalite standartları doğrultusunda mesleki klinik uygulamalara liderlik eder. | 1 | 2 | |||||||||||||
9) Bir fizyoterapist olarak meslektaşları ve farklı disiplinlerden profesyonellerle ekip içinde çalışır. | 1 | 2 | |||||||||||||
10) Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını eleştiriyel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 | ||||||||||||||
11) Mesleki bilgi kaynaklarını ve fizyoterapi tekniklerini etkin kullanarak bilgiye ulaşır, olumlu tutum ve davranış modelini benimser ve öğrenme hedeflerini belirler. | 1 | 2 | |||||||||||||
12) Fizyoterapi değerlendirme ve müdahaleleri sırasında biyopsikososyal bakış açısıyla hizmet alanların gizliliğine saygı göstererek etkin iletişim becerilerini kullanır. | 1 | ||||||||||||||
13) Fizyoterapi değerlendirme ve müdahaleleri sürecinde gereken verilerin toplanması, kayıt altına alınması ve raporlanmasında etik, deontolojik ve yasal çerçeveyi benimser. | 3 | ||||||||||||||
14) Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | 2 | ||||||||||||||
15) Fizyoterapistlik kimliğini, bilincini, ve mesleki otonomisini koruyarak disiplinler arası işbirliği anlayışıyla sorumluluk alır. | 2 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi Rehabilitasyon ile ilişkili temel tıp bilimleri kavram ve prensipleri ile fizyoterapi değerlendirme süreçlerini, temel unsurlarını ve yöntemsel uygulama prensiplerini tanımlar. | 3 |
2) | Fizyoterapide değerlendirme ile ilgili toplanan bilgileri, akıl yürütme ve problem çözme süreçleri doğrultusunda, analiz ederek klinik değerlendirme araç ve yöntemlerini sıralar. | 1 |
3) | Fizyoterapi yaklaşımlarının endikasyon, kontraendikasyon, yan etkilerini ve hizmet alana yönelik müdahale stratejilerini ve fonksiyonel yetersizlik ile baş edilmesinde kullanılan mekanizmaları olası müdahale yöntemlerini açıklar ve fonksiyonel seviyelere uygun yakın ve uzak dönem hedefleri sıralar. | 1 |
4) | Hizmet alanın genel sağlık durumu ile ilişkili fizyoterapi bilgisini temel alarak, uygular, kişinin sağlık ve yaşam tarzı profilini, yetersizliklerini, vücut yapı ve fonksiyonunu, aktivite-katılım düzeyini tanımlayarak bu doğrultuda değerlendirme ve tedavi önceliklerini belirler. | 1 |
5) | Fizyoterapi değerlendirmelerinden elde ettiği verilerle, bilgi okur yazarlığını, kanıta dayalı klinik karar verme süreçlerini kullanarak yaptığı fizyoterapi tanılaması doğrultusunda birey odaklı fizyoterapi müdahale planını oluşturur ve uygular. | 1 |
6) | Hizmet alana, hastalık durumları dışında da sağlığın korunması ve geliştirilmesinde danışmanlığın yanı sıra, planladığı egzersiz programını uygular. | 1 |
7) | Fizyoterapi Rehabilitasyonla ilgili bilimsel araştırma önerisi geliştirerek sunar. | 1 |
8) | Fizyoterapi Rehabilitasyon hizmeti veren kurum/kuruluş/merkezlerin kurulması ve yönetilmesi sürecinde kalite standartları doğrultusunda mesleki klinik uygulamalara liderlik eder. | |
9) | Bir fizyoterapist olarak meslektaşları ve farklı disiplinlerden profesyonellerle ekip içinde çalışır. | 2 |
10) | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını eleştiriyel bir yaklaşımla değerlendirir. | 1 |
11) | Mesleki bilgi kaynaklarını ve fizyoterapi tekniklerini etkin kullanarak bilgiye ulaşır, olumlu tutum ve davranış modelini benimser ve öğrenme hedeflerini belirler. | 2 |
12) | Fizyoterapi değerlendirme ve müdahaleleri sırasında biyopsikososyal bakış açısıyla hizmet alanların gizliliğine saygı göstererek etkin iletişim becerilerini kullanır. | 1 |
13) | Fizyoterapi değerlendirme ve müdahaleleri sürecinde gereken verilerin toplanması, kayıt altına alınması ve raporlanmasında etik, deontolojik ve yasal çerçeveyi benimser. | 1 |
14) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | 1 |
15) | Fizyoterapistlik kimliğini, bilincini, ve mesleki otonomisini koruyarak disiplinler arası işbirliği anlayışıyla sorumluluk alır. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 54 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 64 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 120 |