Dersin Amacı: |
Her öğrenci için dersin amacı;
Radyolojide temel kavramlar, radyografi, bilgisayarlı tomografi ve manyetik rezonans görüntüleme, ekstremiteler, omurga ve toraks radyolojisindeki temel konular hakkında genel bilgi vermek. |
Dersin İçeriği: |
Bu kursun içeriği; Manyetik rezonans cihazı I,Manyetik rezonans cihazı II,Kraniyal manyetik rezonans görüntüleme,Boyun manyetik rezonans görüntüleme,Toraks manyetik rezonans görüntüleme,Üst karın manyetik rezonans görüntüleme,sevgili karın manyetik rezonans görüntüleme,Omurga manyetik rezonans görüntüleme,Üst ekstremite manyetik rezonans görüntüleme, alt ekstremite manyetik rezonans görüntüleme,MR anjiyo görüntüleme, gelişmiş MRI,Bilgisayarlı tomografi cihazı (CT),Baş ve boyun BT görüntüleme,Vertebra BT görüntüleme,Toraks ve karın BT görüntüleme,Ekstremite BT görüntüleme, Gelişmiş BT. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Radyolojik yöntemlerin fiziksel temeli |
Yoktur. |
2) |
Radyolojik anatomi: ekstremiteler, pelvis |
Yoktur. |
3) |
Radyolojik anatomi: omurga, göğüs |
Yoktur. |
4) |
Radyolojik patoloji: kırık, subluksasyon, çıkık, neoplazi, atrofi, skleroz, Enfeksiyon, implantlar, periferik sinir lezyonları |
Yoktur. |
5) |
Özel durumlarda akciğer patolojileri ve radyoloji |
Yoktur. |
6) |
Bölgesel patolojiler ve değerlendirme: servikal ve lomber bölge |
Yoktur. |
7) |
|
|
8) |
Bölgesel patolojiler ve değerlendirme: pelvis ve kalça |
Yoktur. |
9) |
Bölgesel patolojiler ve değerlendirme: diz, ayak bileği, ayak |
Yoktur. |
10) |
Bölgesel patolojiler ve değerlendirme: omuz, dirsek, bilek, el |
Yoktur. |
11) |
Farklı doku patolojileri ve değerlendirilmesi: kemik, kıkırdak
|
Yoktur. |
12) |
Farklı doku patolojileri ve değerlendirilmesi: sinir |
Yoktur. |
13) |
Farklı doku patolojileri ve değerlendirilmesi: Kas, |
Yoktur. |
14) |
Farklı doku patolojileri ve değerlendirilmesi: tendon, bağ |
Yoktur. |
15) |
Final sınavına hazırlık |
Yoktur. |
16) |
Final |
Yoktur. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Fizyoterapi Rehabilitasyon ile ilişkili temel tıp bilimleri kavram ve prensipleri ile fizyoterapi değerlendirme süreçlerini, temel unsurlarını ve yöntemsel uygulama prensiplerini tanımlar. |
3 |
2) |
Fizyoterapide değerlendirme ile ilgili toplanan bilgileri, akıl yürütme ve problem çözme süreçleri doğrultusunda, analiz ederek klinik değerlendirme araç ve yöntemlerini sıralar. |
3 |
3) |
Fizyoterapi yaklaşımlarının endikasyon, kontraendikasyon, yan etkilerini ve hizmet alana yönelik müdahale stratejilerini ve fonksiyonel yetersizlik ile baş edilmesinde kullanılan mekanizmaları olası müdahale yöntemlerini açıklar ve fonksiyonel seviyelere uygun yakın ve uzak dönem hedefleri sıralar. |
3 |
4) |
Hizmet alanın genel sağlık durumu ile ilişkili fizyoterapi bilgisini temel alarak, uygular, kişinin sağlık ve yaşam tarzı profilini, yetersizliklerini, vücut yapı ve fonksiyonunu, aktivite-katılım düzeyini tanımlayarak bu doğrultuda değerlendirme ve tedavi önceliklerini belirler. |
3 |
5) |
Fizyoterapi değerlendirmelerinden elde ettiği verilerle, bilgi okur yazarlığını, kanıta dayalı klinik karar verme süreçlerini kullanarak yaptığı fizyoterapi tanılaması doğrultusunda birey odaklı fizyoterapi müdahale planını oluşturur ve uygular. |
3 |
6) |
Hizmet alana, hastalık durumları dışında da sağlığın korunması ve geliştirilmesinde danışmanlığın yanı sıra, planladığı egzersiz programını uygular. |
2 |
7) |
Fizyoterapi Rehabilitasyonla ilgili bilimsel araştırma önerisi geliştirerek sunar. |
2 |
8) |
Fizyoterapi Rehabilitasyon hizmeti veren kurum/kuruluş/merkezlerin kurulması ve yönetilmesi sürecinde kalite standartları doğrultusunda mesleki klinik uygulamalara liderlik eder. |
|
9) |
Bir fizyoterapist olarak meslektaşları ve farklı disiplinlerden profesyonellerle ekip içinde çalışır. |
2 |
10) |
Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını eleştiriyel bir yaklaşımla değerlendirir. |
1 |
11) |
Mesleki bilgi kaynaklarını ve fizyoterapi tekniklerini etkin kullanarak bilgiye ulaşır, olumlu tutum ve davranış modelini benimser ve öğrenme hedeflerini belirler. |
2 |
12) |
Fizyoterapi değerlendirme ve müdahaleleri sırasında biyopsikososyal bakış açısıyla hizmet alanların gizliliğine saygı göstererek etkin iletişim becerilerini kullanır. |
2 |
13) |
Fizyoterapi değerlendirme ve müdahaleleri sürecinde gereken verilerin toplanması, kayıt altına alınması ve raporlanmasında etik, deontolojik ve yasal çerçeveyi benimser. |
1 |
14) |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. |
1 |
15) |
Fizyoterapistlik kimliğini, bilincini, ve mesleki otonomisini koruyarak disiplinler arası işbirliği anlayışıyla sorumluluk alır. |
3 |