Hemşirelik (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: NUR207
Ders İsmi: Farmakoloji
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. OĞUZHAN AYDEMİR
Dersi Veren(ler): Hazal Eken
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Farmakokinetik ve farmakodinamik ile ilgili genel kavramların verilmesi. İlaçların merkezi sinir sistemleri üzerindeki anlaşılabilir etkisi için merkezi sinir sistemlerinde sinaps iletiminde ve bunların nöromodülatör sistemlerle işlevsel nöromediatörlerinde fizyolojik önemi bilgisinin verilmesi
Dersin İçeriği: Farmakolojide terim ve tanımlar, yeni tıp, İlaç farmakokinetiği ile ilgili fizikokimyasal ve biyolojik faktörler, ilaç etkisini değiştiren faktörler, İlaç toksisitesi, ilaç etki mekanizmaları, Konsantrasyon-etki ilişkileri; Akılcı İlaç Kullanımı; Otonom sinir sistemlerinin nörotransmiterleri, reseptörleri, sentez, salıverme ve parçalanma mekanizmaları, Otonom sinir sistemlerinde etkili olan ilaçların genel etkileri; Kardiyovasküler sistemlerde kullanılan ilaçların sınıflandırılması, Etki mekanizmaları, farmakokinetiği, ilaçların kullanım ve yan etkileri hakkında bilgi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Klinik ilaç etkisi ile ilgili genel kavramların öğrenilmesi ve akılcı ilaç tedavisindeki ilke ve kriterlerin kazanılması Asetilkolin sentezi, salınım ve bozunma mekanizmaları hakkında bilgi sahibi olmak. Adrenalin ve noradrenalin sentez, salınım ve yıkım mekanizmaları hakkında bilgi sahibi olmak.
2) Parasempatik sistemlerin farmakolojik etkileri hakkında bilgi sahibi olmak. Parasempatomimetik ilaçlar hakkında bilgi sahibi olmak. Parasempatomimetik ilaçlar hakkında bilgi sahibi olmak. Parasempatolitik ilaçlar hakkında bilgi sahibi olmak.
3) Sempatomimetik ilaçlar hakkında bilgi sahibi olmak. Sempatolitik ilaçlar hakkında bilgi sahibi olmak. İlaçlarının farmakolojik etkileri hakkında bilgi sahibi olmak İlaçların yan etkileri ve kontrendikasyonları hakkında bilgi sahibi olmak.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Farmakolojideki terimler ve tanımlar, İlaç terminolojisi, ilaç sınıflandırması, ilaç formülasyonları, akılcı ilaç tedavisinin ilkeleri -
2) İlaç uygulama yolları, İlaç emilimi -
3) İlaç dağılımı, biyotransformasyon ve eliminasyon -
4) İlaç etkisi mekanizmaları ve konsantrasyon-etki ilişkileri için teoriler -
5) Akılcı İlaç Kullanımı -
6) Otonom sinir sisteminin farmakolojisi -
7) Otonom sinir sisteminin farmakolojisi -
8) arasınav -
9) Kardiyovasküler sistem Farmakolojisi -
10) Kardiyovasküler sistem Farmakolojisi -
11) Merkezi sinir sisteminin farmakolojisi -
12) Merkezi sinir sisteminin farmakolojisi -
13) otakoid farmakoloji -
14) otakoid farmakoloji -
15) final sınavı -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders hocasının önerdiği kaynaklar
ppt
Diğer Kaynaklar: Instructor's recommended resources
ppt

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

Program Kazanımları
1) Sağlık alanı ile ilgili kavram ve kavramları lisans düzeyinde anlamak ve sağlık alanında ders kitapları, uygulama araçları ve diğer güncel bilgi kaynakları ile desteklenen ileri düzeyde teorik ve pratik bilgiye sahip olmak.
2) Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenilirliği ve geçerliliği bilgisi.
3) Lisans düzeyinde edindiği ileri düzeyde kuramsal ve olgusal bilgileri kullanma
4) Sağlık alanında edindiği ileri düzey bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verilerle yorumlar, değerlendirir, tanımlar, analiz eder, bilgileri paylaşır ve ekip çalışması yapar.
5) Sağlık alanında bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. 2
6) Sağlık alanındaki ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bağımsız bir çalışma yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
7) Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
8) Bir proje sorumluluğunda faaliyetleri planlar, yönetir, izler ve değerlendirir. 1
9) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
10) Öğrenme ihtiyaçlarını ve öğrenme kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenme işlevini yönlendirir. 2
11) Yaşam boyu öğrenmeye yönelik olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
12) Sağlık alanı hakkında ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşünce ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak iletir, ilgili kişi ve kurumların görüş, istek ve beklentilerini alır.
13) Sosyal sorumluluk bilinciyle, yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek gruplarıyla işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve uygular.
14) Alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde bir yabancı dil kullanarak iletişim kurar.
15) Sözlü ve yazılı olarak kendilerini etkili bir şekilde ifade eder.
16) Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilgi ve iletişim teknolojilerini en az İleri Düzeyinde kullanır.
17) Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olay/gelişmeleri izler ve değerlendirir.
18) Kalite Yönetimi ve Süreçlerine uygun hareket eder ve katılır.
19) Sağlık alanı ile ilgili sonuçların toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve sosyal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
20) Birey ve toplum sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlık alanı ile ilgili kavram ve kavramları lisans düzeyinde anlamak ve sağlık alanında ders kitapları, uygulama araçları ve diğer güncel bilgi kaynakları ile desteklenen ileri düzeyde teorik ve pratik bilgiye sahip olmak. 2
2) Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenilirliği ve geçerliliği bilgisi. 1
3) Lisans düzeyinde edindiği ileri düzeyde kuramsal ve olgusal bilgileri kullanma
4) Sağlık alanında edindiği ileri düzey bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verilerle yorumlar, değerlendirir, tanımlar, analiz eder, bilgileri paylaşır ve ekip çalışması yapar. 1
5) Sağlık alanında bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
6) Sağlık alanındaki ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bağımsız bir çalışma yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
7) Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
8) Bir proje sorumluluğunda faaliyetleri planlar, yönetir, izler ve değerlendirir. 1
9) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
10) Öğrenme ihtiyaçlarını ve öğrenme kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenme işlevini yönlendirir.
11) Yaşam boyu öğrenmeye yönelik olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
12) Sağlık alanı hakkında ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşünce ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak iletir, ilgili kişi ve kurumların görüş, istek ve beklentilerini alır. 2
13) Sosyal sorumluluk bilinciyle, yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek gruplarıyla işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve uygular. 1
14) Alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde bir yabancı dil kullanarak iletişim kurar.
15) Sözlü ve yazılı olarak kendilerini etkili bir şekilde ifade eder.
16) Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilgi ve iletişim teknolojilerini en az İleri Düzeyinde kullanır. 2
17) Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olay/gelişmeleri izler ve değerlendirir.
18) Kalite Yönetimi ve Süreçlerine uygun hareket eder ve katılır. 3
19) Sağlık alanı ile ilgili sonuçların toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve sosyal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
20) Birey ve toplum sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 30
Ödevler 2 4
Küçük Sınavlar 1 2
Ara Sınavlar 1 2
Toplam İş Yükü 66